biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Food food food

Kategori: Min Mat

 
Kan verkligen rekommendera denna Pasta restaurang i Chiclana.
 
 
Sapori trodde jag först att restaurangen hette men den heter faktiskt Gusto de Sicilia
Rätt ska vara rätt.
Med så många skyltar på både restaurangens fasad utomhus liksom skyltar inomhus så visste jag inte vilket namn jag skulle rätta mig efter. De säger att kärt barn har många namn...
( detta inlägg hade passat bra hos BP skyltsöndag)
 
 
 
Det är som att vara på Sicilien men i själva verket vistas i Chiclana. Om man nu vill äta goda pizzor så åker man till La Barossa ca 4 mil från Jerez.
Där finns ett stort urval av pizzarestauranger.
 
 
Det finns även Antipasta
 
 
Vi åt Pizza Tonno men jag valde extra paprika och männen valde extra gambas.
Väldigt goda pizzor och helt i min smak.
 
 
Vi satt ute i blåsten med glimtar av sol.
Skam till den som ger sig 😁
 
 
Om man hellre vill ha curry och ris så ligger en indisk restaurang vägg i vägg.
Bollywood
 
 
Därefter tog vi kaffe med avec vid Sancti Petri hamn.
Precis lagom eftermiddag med gott sällskap.
La casa del Farero
Där kan man även välja av husets goda rätter.
 
Vad kan man mer göra i Chiclana?
 
Varför inte välja att spela golf på en av Chiclanas golfbanor
Hyra kanot, ta en båttur ut till en av de fina stränderna i La Barossa eller kitesurfa för de som har lite mer energi.

Kommentarer

  • Eva`s blogg säger:

    gud vilken härlig lördag o pizza är ju såå gott :) njut för mig med kram

    Svar: Jag ska njuta för dig med min vän. Äter inte ofta pizza men när det äts så väljer jag att äta på ett bra ställe🤗Kram
    Biggeros

    2019-04-27 | 10:50:18
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Att ha gott om bra restauranger att välja bland är trevligt och en pizza kan jag gärna äta då och då - Bara den inte simmar i flott. Och det gör den ju sällan på "bra ställen".
    Här verkade det finnas mycket av det mesta.
    Tack för besöket.
    kram!

    Svar: Jag gillar att prova på det mesta men en pizza slinker gärna ner någon gång. Gillar heller inte flottiga pizzor denna var inte det=)Idag har det varit 27 grader med lite bris. Underbart! Trevlig kväll🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-04-27 | 20:23:50

Kommentera inlägget här: