biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Kanske kan ske inom kort

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Puerta de verde
La casa 40
 
 
The Flowers singing more than birds in the cage of the pot hanging on the wall
 
 
Restaurangen med 1 gaffel har fått sitt namn efter  Puerta Sevilla 
 
Gillar verkligen klinkers Skyltarna som pryder väggarna
 
 
 
La casa 50
 
 
Hur var det nu.....
Blommorna i krukor  som hänger på väggen sjunger mer än fåglar i bur......
 
 
 
La casa 32
 
Dörren var öppen på vid gavel men jag vågade inte gå närmare för en man stod och glodde stint
 
 
La casa 25
 
Det är balsam för själen att få vara med om dessa fina dekorationer på väggar och blomkrukor.
Hade jag bara fått ta mig in i trädgården så hade jag stillat min hunger av nyfikenhet. 
 
 
La casa 19
 
Ännu en restaurang i nyans blå på San Bastilio
Nybakade bullar hänger på dörrhandtaget.
Så nu serveras frukosten!
 
 
La casa 13
 
Ännu en nyans av blått
 
 
Se man på!!
La casa ?
 
Här fick jag nästan extas av häpnad.
Tänk om jag bara hade kunnat lirka mig igenom gallret.....
 
 
La casa 17
 
 
El caballo Andaluz
Casa 16 de Cordoba 
 
 
Azul azul azul
 
 
 
Patios de Cordoba
Här kan man köpa biljetter.
Hur bedömmer man trädgårdarnas exklusiva 
skönhet?
Alla trädgårdar skapas efter sin egna personliga stil.
För mig är allt vackert.
Inget är mer eller inget är mindre
Vet ni att Sverige blev utnämnd att ha det bästa ordet i år. 
Vet ni vad ordet är?
 
Lagom
 
Not too little 
Not too much
Just right
 
( såsom BBC uttryckte det så himla bra på engelska )
 
 
Checka in balkongräcket på höjden!
 
 
 
 
En hästdroska förgyllde "den smala gatan" ytterligare 
 
 
 
Så en skala från 1 - 5
 
Vilket hus och fasad dekor skulle ni välja?
Nu har ni inte fått se någon trädgård....
 
Men kanske kan ske inom kort
 

Kommentarer

  • znogge säger:

    Svårt att säga för jag tycker att de är fina var och en på sitt sätt.

    Kram och god fredagskväll!

    Svar: Ja jag har även svårt att välja. Jag väljer frågetecknet. Där jag kan kika in genom gallret. Visst är det svårt÷)Trevlig fredag!
    Kram
    Biggeros

    2022-02-25 | 17:30:44
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Älskar att åka höst och vagn fint med blåa dörrar vackra bilder kram Mamma

    Svar: Jag står hellre över att åka dricka. Jag går mycket hellre. Dörrar och fönster är även min grej!!Kram
    Biggeros

    2022-02-26 | 14:42:07
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Alla är fina, tycker jag, men dras alltid till blått.
    Älskar dessa dörrar och fönster i Spanien och de fina patios.
    Skön söndag!

    Svar: Blått är flott!!Jag har även beslutsångest att välja bara ett alternativ. Alla är fina på sitt sätt=)
    Dörrar och fönster hör till mina favoriter som allt annat. Jag undrar alltid vem som bor där.
    Trevlig söndag Lena ♡

    Biggeros

    2022-02-27 | 10:20:01
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • ullie säger:

    utomlands eller tom här hemma så gillar ja de vita husen me blå dörrar o runt fönstren älskar!!
    har du sett ja bor i ett hus me blå balkonger ??


    Svar: Kontrasten vitt/ blåa inramade fönster och dörrar är fräscha=)Jag har inte tänkt på att du har blå balkong. Jag måste dubbelkolla!
    Kram på dig ♡
    Biggeros

    2022-02-28 | 00:01:25
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Netti Starby säger:

    Vad fint det är med allt det blåa. Kramis <3

    Svar: Visst är kontrasten vitt till blått flott!!!Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2022-02-28 | 14:39:53
    Bloggadress: http://starbys.se

Kommentera inlägget här: