biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Låt hjärtat vara med

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Idag bjuder jag på en kompott av godbitar från Cordoba 
 
 
Tänk att jag snart har varit I Cordoba i två månader.....
 
 
För varje gång sper jag på mer info och bilder i mitt historiska kartotek
 
 
Vem säger att man inte lär sig så länge man lever.......
 
 
Låt hjärtat va med Allt du gör beror på det När du tycker nånting kommit på glid Då är det tid att le För än finns det hopp Än går jorden i sitt lopp Ingenting är fullt så fel som du tror Så syster och bror, hys hopp 
Hoppet är det sista man tappar.
 
 
Som ni vet har jag bott på NH Collection Amistad mitt i den gamla delen av Cordoba. 
Vi har trivts väldigt bra och jag har blivit bundis med de flesta av personalen.
Om vi kommer tillbaka ska jag helt klart bo i samma rum och på samma hotell.
Skönt att man trivs så pass när det blir som sitt "andra hem".
 
 
Såklart finns det mycket mer att se men det sparar jag till en annan gång
 
 
Statue of the Jewish philosopher Moses Maimonides in Cordoba, Andalusia, Spain
 
 
 
Regn regn regn och åter regn
Dagen till ära i regnets månad.
När de övriga månaderna har varit regnfattiga så måste tyvärr aprilmånad bidra med moder jords tårar. 
Allt för att grödor ska gro och att  vattenståndet ska höjas.
 
 
När jag satte på mig öronpropparna innan min PW runda så möttes jag av ljudet av Tomas Ledins härliga
vibrationer och text: Sommaren är kort, det mesta regnar bort.....
Träffande!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tack för rundturen! E-L

    Svar: Så gärna och tack för din kommentar!Trevlig kväll ♡
    Biggeros

    2022-04-05 | 18:05:44
  • znogge säger:

    Vilka härliga bilder och så skönt att hotellet är så trivsamt!

    Kram

    Svar: Ja det gäller ju att man trivs med allt så länge som vi bor i sträck på hotell. Jag kan inte komma på något som är nämnvärt att klaga på. Det skulle vara vägen hit till hotellet ÷)Trevlig onsdag!
    Kram
    Biggeros

    2022-04-05 | 20:46:24
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Ostadigt väder hos er också. Snö på marken här utanför Göteborg.
    Cordoba är fascinerande och trots att jag varit där en hel del, så är vissa motiv på dina bilder okända för mig.
    En vacker stad och spännande!
    Ha det bra!

    Svar: Ja man finner olika motiv som just det man förevigad blir ens egna nostalgi. Tur att man kan dela med sig av sina minnen och motiv. Det är även mycket som är nytt för mig som du delar med dig 🙏Ha det gott ♡
    Biggeros

    2022-04-06 | 08:34:07
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Marie säger:

    Fina bilder fin info som vanligt här snöar det och är kallt. Det regnar hos dig och då kanske det är fint väder när jag kommer i maj puss och kram Mamma

    Svar: Här regnar det men glimten av solen varierar. Det ändrar sig säkert tills du kommer om inte annat så blir det varmt. Cordoba levererar!Kram ♡
    Biggeros

    2022-04-06 | 10:25:21
  • ullie säger:

    det mesta snöar bort är det här idag vräkt ner idag igen suck ja dööör
    pussar kramar finis <3

    Svar: Usch vilket aprilväder!! Det är tur att det finns rätta kläder som håller värme och myspysa i huset=)Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2022-04-06 | 20:27:55
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Anette säger:

    När ni bor så länge på en och samma plats hinner ni verkligen lära känna området.
    Hur tycker du att det är att bo hemifrån så länge?
    Är det ok att bo på samma hotell hela tiden eller tröttnar ni och behöver byta emellanåt?

    Svar: Det blir till en vana att bo hemifrån så länge. Man skapar rutiner varje dag och när man kommer hem så känns det som att komma hem till ett nytt hus och nya möjligheter. Tänk vad man är anpassningsbar i många lägen. Oftast bor vi på ett och samma hotell för att flytta runt våra väskor är ingen hit. Jag gör mig oftast hemma bebodd. Sedan har vi oftast resurser med vattenkokare och elektrisk långkok med oss. Jag har virk/ stickhantverk med mig. Så det blir mycket hattar/ mössor nu. Detta hotell och rum har varit bland de bästa. Det är stort och det finns många fönster att just kunna vädra. Som sagt så här har mitt liv nästan alltid sett ut fast innan bodde vi minst ett år på varje ställe. Ha det gott!!
    Biggeros

    2022-04-06 | 20:36:27
  • Anonym säger:

    Hej Birgitte!
    Så är jag äntligen här inne hos dig igen, numera en annan öbo än senaste. Då Åland, nu Madeira. Ja, jag har flyttat på heltid, så vi är landsgrannar nu, mitt i allt, även om det är långt mellan oss nu också.
    Härliga bilder inne hos dig som vanligt. Nu ska jag läsa "fast" mig på din blogg. Det är så mycket jag har missat när jag har haft bloggpaus.
    Ha en fin måndag!
    önskar Karin

    Svar: Nej men vad trevligt Karin du är både saknad och välkommen åter 🥰 Jag har saknat din blogg och dina kommentarer. Jag hoppas att du även har återvänt till ditt skrivande och blogginlägg. Kram och glad påsk 🥰
    Biggeros

    2022-04-11 | 11:17:06
  • ullie säger:

    skönt med bra hotell
    gud vilka fina bilder så vackert det är
    kramar <3

    Svar: Nu ska jag inte bo på hotell på bra länge.Visst ska man trivas=) Hoppas din Påsk var bra!!
    Kram
    Biggeros

    2022-04-21 | 20:54:02
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlägget här: