biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vegetarian för en månad

Kategori: Min Mat

 
Pasta eller Pizza.......
 
 
Jag valde en tonfiskpizza som var hyfsat god.
 
 
Restaurangen är för mig nyupptäckt i Jerez och tror att den är ganska nyöppnad.
Da Enrico pizzeria italiana
 
 
Tryck på bilden kommer man till hemsidan
 
 
 Mr U beställde Brasiliana
Den innehöll bl.a räkor, krabba och ananas.
Ganska god men ananasen tog över smaken.
 
 
Interiören går i en modern och ren stil. Omgivningen är lugn och trivsam. Det går även att beställa Pizza för hemleverering.
 
 
Nästa gång går jag för Pasta i stora lass.....
 
 
Det är två rätter man inte bör äta på första träffen....
Det är Spagetti och Tacos
Det kan bli väldigt kladdigt och grisigt.
Ett gott matskick finns inte en chans att tänka på.
 
 
Den nakna kocken Jamie Oliver vet nog inte vad matskick är......
Men varför måste man betee sig normalt och vara som alla andra.....
Var dig själv och må bra=●}
 
Jag och Mr U kör en vegetarisk månad plus fisk/ skaldjur.
Än så länge funkar det bra.
Innan provade vi LCHF stilen i 3 år och det funkade även bra tills jag var tvungen att avbryta. Jag är definitivt inte rädd för att prova på olika stilar och levnadssätt. Bara man mår bra.
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Det ser gott ut tonfisk är alltid gott kram Marie

    Svar: Aldrig fel att prova på något nytt🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-07-24 | 13:51:44
  • FREEDOMtravel säger:

    Jag äter sällan pizza, men när jag gör det är tonfisk min favorit! Jag gillar vegetariskt och äter det gärna ibland, men vill inte överge kött (och framför allt inte fisk!) helt.

    Svar: Vi äter sällan Pizza man jämför oftast med de goda pizzerna i Sverige. Jag gillar bäst kebabpizza och sedan tonfisk pizza. Vi provar oss fram att ha en vegetarisk månad. Då äter vi även fisk och skaldjur. Jag gillar även kött=)
    Biggeros

    2017-07-24 | 15:21:55
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Nimo säger:

    Vad gott med tonfiskpizza! Älskar det

    Svar: Detsamma här!! Äter inte pizza så ofta.
    Biggeros

    2017-07-24 | 17:11:33
    Bloggadress: http://nouw.com/nimos
  • Ditte säger:

    Visst är det viktigt att man äter mat man mår bra av. Jag har aldrig haft en direkt diet av något slag, men vet att jag inte mår bra av fet mat och har svårt ibland att bryta ner rent kött som i t.ex en stor köttbit. Men oftast kan man få mindre mängd eller jag kan dela med mig.
    Den asiatiska maten passar mig bra och skaldjur är en favorit.
    Att satsa på vegetariskt en månad, inkl. fisk och skaldjur tror jag är bra om det känns bra. Viktigast.
    Pizza äter jag ibland, men vill inte ha den så fet som det är lätt att den blir. Äter gärna en med nyskalade räkor och "riktig tomatsås" och mozzarellaost.
    Kul att ni hittat en trevlig italiensk restaurang och fint att prova sig genom menyn.
    Kram och trevlig kväll.

    Svar: Det finns inte så många Pasta restauranger här i Jerez så just därför är det gott ibland att äta Pasta eller en och annan gång en Pizza. Att vi ville prova på att äta vegetariskt en månad är för att se om det går. Nu bestämde vi oss att även äta fisk och skaldjur ibland=) Kram på dig🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-24 | 17:59:12
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Så din blogg ska bli en mat- och drickblogg en månad framöver då;-)
    Alltså den där "drinken" med rödbetor - yuck!!! Den må vara hur bra för hälsan som helst, men rödbetor klarar jag inte. Gurkmeja däremot använder vi ofta.

    Restaurangen du visar är cool, verkligen annorlunda!
    Maten däremot - nej tack där också. Pizza äter vi ytterst sällan och aldrig med ananas på. Det är ju våldtäkt på en pizza tycker jag. Pasta äter vi däremot ganska ofta.

    LCHF - ja, det är ju många som hängde på den trenden för ett antal år sedan och fortsätter med den dieten.

    Har aldig provat på vegtariantrenden heller. Men jag skulle utan minsta tvekan kunna leva på fisk och skaldjur... om jag bodde i Spanien alltså. Inte här hemma.

    Svar: Jag varierar mig bara ibland. Det är inte fel att prova på saker och ting ibland såsom att äta vegetariskt. Då innebär det att vi äter även fisk och skaldjur ibland. Då är det inga problem. Älskar skaldjur=) Pizza händer att vi äter en och annan gång. Då gäller det att man får tag på bra pizzor i Spanien. Älskar Pasta. Du kommer inte över rödbetsdrinken.....
    Biggeros

    2017-07-24 | 23:53:00
  • Eva`s blogg säger:

    Åh va fint där är, och pizza är alltid gott dock inte lika nyttigt he he men va spännande att ta 1 mån veg lycka till :) njut av dagen kram

    Svar: För mig är det inga problem att äta frukt och grönsaker. Det finns mycket vegetariska biffar med som vi har provat=)Jag vet ju att du följer LCHF eller åtminstone har gjort. Jag mådde bra att äta mindre kolhydrater och inget socker. Visst är Pizza onyttigt men gott ibland=) kram
    Biggeros

    2017-07-25 | 09:13:28
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • znogge säger:

    Precis! Man får prova sig fram men det viktigaste är att man mår bra av kosten! Pizza är min favoriträtt som väl tyvärr inte är helt nyttig...

    Kram

    Svar: Doften av Pizza går inte av för hackor....Vi äter det ibland. Svårt att hitta en riktigt bra pizzeria här. Än så länge funkar det bra med vegetarisk kost🤗
    Kram
    Biggeros

    2017-07-25 | 10:55:34
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ami säger:

    Så gott det såg ut!
    Jag äter också gärna fisk och skaldjur!
    Kram

    Svar: Det funkar " so far " med en vegetarisk månad ÷)Jag gillar kött men vi äter det sparsamt under veckan. Skaldjur kan man äta hur mycket som helst av🤗Kram
    Biggeros

    2017-07-25 | 11:19:33
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Jessica Högberg säger:

    Med fisk och skaldjur ska det nog gå bra. Det är vad vi kallar Stockholms vegetarian😂

    Svar: Visst kallas det för falsk vegetarian ( Stockholmsvegetarian)...Gillar ju skaldjur och fisk så det funkar bra🤗
    Biggeros

    2017-07-25 | 11:34:50
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Till date-maten att undvika kan du lägga till hamburgare, hur kladdigt är inte det? Fast å andra sidan så är det ju lika kladdigt för båda.

    Pizza äter vi en del, har hittat några bra som levererar hem och det är perfekt när man inte orkar något. Hamburgare blir mer sällan för jag protesterar oftast högljutt när herrarna för det på tal. Däremot är det bättre om man grillar själv.

    Vi äter köttfritt någon eller några gånger i veckan, försöker att bli bättre på det. Enklast är ju sallader och pasta men man lär sig nytt hela tiden så visst blir det mer än pasta. Vi kämpar mer i så fall med att få i oss fisk. Jag tycker det är gott men är så himla dålig på att tillaga det. Har "lyckats" flera gånger med att få det helt oätbart. Haha!

    Svar: Vi gillar ju allt med skaldjur. Beställer nästan alltid fisk på restaurang. Idag blir det grillad fisk på menyn. Visst blir det många goda sallader. Doften av Pizza får ju en alltid till att smälla av. Så ibland slinker det ner en eller annan Pizza.=) Däremot är det godast att grilla egna hemmalagade burgare. Det är svårt att tillaga fisk hemma. Jag gillar ju lax men min man är inte så glad för ugnsbakad eller kokt. Hursomhelst finns det många bra recept på nätet÷)
    Biggeros

    2017-07-25 | 11:39:34
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Vad roligt att ni äter vegetariskt i en månad och vilket mysigt ställe ni var på! :-D Kramis

    Svar: Känner att man behöver tänka på att bli lite sundare och inte äta för mycket kött. Innan åt vi mycket kyckling och kalkon=)Det funkar iaf bra än så länge 🤗Kram
    Biggeros

    2017-07-25 | 12:19:44
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: