biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ud●n

Kategori: Min Mat

 
 
Har klippt mig hos min favvo frisör i Jerez på
 
 
Marco Aldany
Det är en stor Drop- in - kedja i Spanien som har hyfsade priser.
 
 
Jag klippte håret ganska så kort nu under sommaren. Så skönt att bli av med de torra topparna.
 
 
Håret blir rätt så slitet av sol och det salta havsvattnet.. Så nu blir det massvis med oljeinpackningar varvat med solbad.
 
 
Här ser jag nästan ut som min bästa kompis Benita från låg och mellanstadiet. Fick en liten nostalgikick när jag tänker tillbaka. Vi blev kompisar i lekis och hon flyttade till samma gata som jag bodde på och vi blev balkonggrannar en ort norr om Stockholm.
Såklart håller vi kontakt på FB.
Thank god for Facebook !!
 
 
Sedan var det dax för lunch igen....
 
 
Vi åt några sushi mackisar och lax tartar till förrätt .....
Därefter åt jag en Nudelsoppa med räkor.......
 
 
Mr U åt en Taco tonfisktartar.
Stället heter Ud●n och som är (japansk matlagning : vetepasta gjord i tjocka band). Många tror att japanskt kök bara består av Sushi....
Matstället ligger på Luzshopping. Det är en relativt ny restaurang i Jerez som serverar bara japanskt.
 
 
Mr U blev nöjd och även jag efter friterade chokladbananer serverat med glass.
 
 
Super gott och supermäktigt÷)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Men så bra det blev! Härligt att hitta en frisörkedja som man litar på :D

    Kram

    Svar: Jag gillar denna tokiga och glada frisören som får en på glatt humör. Jag är alltid nöjd. Förutom när man får ibland vänta över 1 timme och så....
    Det är ju en drop-in🤗
    Kram
    Biggeros

    2017-07-28 | 18:24:21
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Eva`s blogg säger:

    wow .....super snyggt!!!! det klär dig verkligen o så sant som du säger, håret slits mer där du bor o sol o hav man får ta hand om det kan ge dig ett tips på en bra näring till hårt revlon flaska uniq one heter den en röd flaska super! stor kram å fin kväll

    Svar: Revlon, bra÷) tvättar man ut näringen eller låter det sitta i ...Tack för rådet!! Ska ut och kolla på marknaden Eva🤗Visst blir håret hårt angripet=/Trevlig kväll🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-28 | 18:35:26
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Skönt med en bra frisör och även att ha kort hår under sommaren. Tycker du blev jättesnygg.
    Mycket bad blir det ju i dina sydliga trakter.
    Japansk mat tycker jag också mycket om och visst består det av så mycket annat än sushi.
    Tack för bra restaurangtips.
    Kram och trevlig kväll.

    Svar: Det är jätte skönt att ha riktigt kort hår på sommaren. I sol och bad sliter mycket på håret. Så nu dessa månader får det bli kort. Skönt🤗Gillar all asiatisk mat och det ploppar upp många olika asiatiska restauranger i Jerez. Bara det sista året har förändrats och att Jerezianerna blivit mer nyfikna på annan mat än medelhavsmat.
    Kram till dig med🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-28 | 21:29:00
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Petra Olsson säger:

    Så jäkla snygg du är då kvinnan;) mitt hår slits men jag bor i Sverige:( superfint verkligen kramar

    Svar: Jag köpte nu en dyr inpackning hos frisören som skulle vara bra för håret=)Nu under sommartid så sliter det på håret och speciellt när man bleker det. Tack för komplimangen gumman🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-29 | 00:32:21
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Riktigt snyggt. Om jag trodde att jag skulle orka fixa med håret skulle jag oxå klippa kort

    Svar: Jag behöver inte göra så mycket med denna korta frissa. Skönt=)Bra att ha kort hår i hettan🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-29 | 08:58:58
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Men snygging då, vart riktigt bra med nyklippt och kort!😀 wow vilken lunch, hade nog rullat från restaurangen efter den måltiden, men jäklar vad gott det verkar!☺
    sv: Så roligt att du ska dit, Uppsala är verkligen så härlig stad!
    Kram

    Svar: Det var jätte gott. Vi blev även mätta...men vi kunde fortfarande gå ut😁Jätte skönt med kort hår under sommarperioden.
    Jag gillar Uppsala=) Ska bli så roligt att åka dit och allra mest få umgås med mina döttrar🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-07-29 | 10:09:31
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Anette säger:

    Tjusigt, frisyren passar dig utmärkt.
    Själv blev jag för första gången tvungen att klippa mig i Ventimiglia, har ju också satsat på en kort sommarfrisyr.
    Italienskan var så snabb att det bara tog 25 minuter, brukar ta nästan en timme.
    Hon suckade en del och påpekade flera gånger att jag har mycket hår, men NU har jag inte det :)
    På golvet såg det ut som om något klippt ett gammalt utegångsfår, massor av vitt ludd.

    Svar: Du är för härlig😁😂🤣ett gammalt utegångsfår och vitt ludd. 25 minuter är väldigt kort tid. Här i Spanien tar det lång tid när de gör vid håret. Nu bleker jag även håret och har inpackning och hårmassage. Det är är bland det bästa🤗Visst är det skönt med en kort sommarfrilla vännen🤗
    Biggeros

    2017-07-29 | 17:26:54
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • ullie säger:

    Men så fint du är nog lite som ja det blir kortare o kortare för var gång
    va mysigt ni hade o va gott det såg ut kramar om

    Svar: Det blir kortare och kortare...Nu får det räcka🤗
    Det är så skönt under sommartid att ha kort hår.
    Det var jätte god mat🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-29 | 20:38:35
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Christine - 29° säger:

    Snyggt! :)
    Det där med att hitta en bra frisör som man är nöjd med och även har bra priser är inte lätt, vilket tyvärr gör att jag besöker frissan alldeles för sällan.

    Svar: Jag är nöjd med min frisör. Hon är verkligen en frisk fläkt😂😁Visst är det svårt att hitta en bra frisör som verkligen kan klippa frisyr.
    Biggeros

    2017-07-29 | 21:12:52
    Bloggadress: http://www.29grader.se/
  • BP säger:

    Den nya frisyren är riktigt tuff!!
    Älskar Udon-nudlar och jag äter dom då och då på en japansk restaurang. Gillade förresten den ovanliga blandningen av tacos tonfisktartar. Varför inte:-)

    Svar: Jag trivs när håret är kort nu under den långa sommarperioden. Tacos och tonfisktartar var väldigt fräsch🤗🤗
    Biggeros

    2017-07-29 | 22:57:34
  • Ami säger:

    Så fint! Och så härligt att du har hittat ett ställe du trivs med :)
    Kram

    Svar: Det är så skönt att ha kort hår nu när det är varmt. Saltet och solen sliter en hel del på håret.Trevlig Söndag🤗
    Biggeros

    2017-07-30 | 10:20:40
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    du passar jättebra i det korta håret :D

    Svar: Tack så mycket Ljuva Julia🤗🤗Du passar även i kort hår!!!Kram
    Biggeros

    2017-07-30 | 10:27:18
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
  • Days by Johanna säger:

    du blev jätte fin i håret, du passar perfekt i det!

    Och maten ser riktigt god ut.

    Svar: Skönt att ha kort hår nu när det är så himla varmt😥😰😰Det är alltid gott med japanskt 🤗Kram
    Biggeros

    2017-07-30 | 13:32:27
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Frän frisyr! Det är svettigt med håret nu, jag sätter upp i tofs, släpper löst, upp igen ... Och som du säger, vad det slits. Köpte ny inpackning i går, perfekt att gegga in håret och ligga på något uppblåst i poolen och filosofera medan det verkar. Brukar gegga in håret vid havet också. Jag har ju sådant där hopplöst hår där topparna klyvs hela tiden. Måste också ta mig till en frisör igen ... Såg att vi har Marco Aldany i Torremolinos, vid Carrefour där. Fast uppsidejsi. Vi har visst en i Fuengirola också och där har jag varit och kommer aldrig att gå dit igen. Mannen min var tvungen att klippa av det hon missat.

    Och så blev jag hungrig när jag såg dina bilder!

    Svar: Det gäller att hitta en bra frisör som man blir nöjd med. Min verkar alltid jobba.....Alla tjejerna är bra=)Går det att ha inpackning i håret och skölja bort i saltvatten...Funkar det bra Emma....Isf ska jag ta med mig inpackning. Mitt slits ju nu under alla solbad. Jag glömmer ju alltid hatten hemma men jag få bättra mig🤗Gillar asiatisk mat och Jerez har blivit bättre på japanskt och thaimat. Det är precis som att Jerez ianerna har blivit mer nyfikna på annan kost än medelhavsmat.
    Biggeros

    2017-07-30 | 17:14:25
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Eva – People in the Street säger:

    Mycket snyggt :)

    Svar: Tack, Eva🤗Så skönt att ha kort hår nu under hettans period!!
    Ha det bra vännen🤗
    Biggeros

    2017-08-01 | 10:43:08
    Bloggadress: http://peopleinthestreet.se/

Kommentera inlägget här: