biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Korall

Kategori: Mitt val av Inredning&Design

Nu är jag färdig med mitt treradiga armband som är gjort av koraller. Det ska ju ut på försäljning som allt annat jag designar. Innan hade jag en webbshop och sålde mina egentillverkade smycken. Sedan flyttade jag till Spanien, då jag fick jag ge upp det.
Min mamma gör också smycken. Det var jag som introducerade denna typ av intresse för henne.  Hon hade så mycket ledsamheter runt omkring sig. Två bortgångar inom kort tid. Det kan ta på krafterna. Hon behövde tänka på något annat;såsom att skaffa sig en ny hobby (tyckte jag). Min mamma är aktiv på så sätt att hon driver försäljning på slott och julmarknader. Vilket är ett roligt liv, men jobbigt brukar hon berätta för mig. Många gånger efter flera timmars på  stående fot och många gånger i regn och rusk. Det kan det vara rätt så påfrestande. Men jag avundas henne pga. all hennes energi för hennes ålder.
Hon säljer även mina armband & ringar och det går förhållandevis väldigt bra.
Trevlig måndag kära vänner!!

Kommentarer

  • Boel säger:

    Jättefint!

    Svar: Men tack, Boel!! Koraller är alltid fint. Passar vid alla tillfällen.
    Biggeros

    2014-01-13 | 17:36:18
  • coffeeandcupcake.blogg.se säger:

    Så fint :)

    Svar: Tack, Ida!! Gulligt av dig att kommentera.
    Biggeros

    2014-01-13 | 18:00:26
    Bloggadress: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
  • coffeeandcupcake.blogg.se säger:

    Kolla gärna in på min blogg och de skulle va superkul om du ville följa mig på bloglovin :)

    Svar: Absolut!! Jag ska kolla in din blogg, kram
    Biggeros

    2014-01-13 | 18:25:47
    Bloggadress: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
  • EMMAWHO säger:

    Det kan verkligen vara en lättnad att ha något att lägga ner tid och energi på när man har mörker kring sig!

    Svar: Här i Spanien är det ju inte så mörkt som Sverige. Hursomhelst så är det väldigt avkopplande att pyssla, kram😊
    Biggeros

    2014-01-13 | 22:22:46
    Bloggadress: http://emmawho.se
  • Elisabeth Jönsson säger:

    Superfint, Birgitte precis som allt annat vackert Du gjort. Marittas halsband med alla barnbarnens namn är ju bara så fint också. Kram på Er båda.

    Svar:
    Biggeros

    2014-01-13 | 22:45:52
  • säger:

    gud va snyggt!

    Svar:
    Biggeros

    2014-01-14 | 05:20:22
    Bloggadress: http://xolizzie.blogg.se/
  • chillitanten säger:

    Så fina ! Så duktig du är . Jag önskar jag vore mera små-pysslig så jag kunde göra sånt. Får hålla mig till mina symaskiner Gå gärna in på http://trollungensdesign.blogg.se så ser du lite vad jag syr.
    Ha en fin dag

    Svar: Tack, så mycket! Det värmer verkligen. Jag ska absolut kolla in vad du syr, kram😊
    Biggeros

    2014-01-14 | 09:10:35
    Bloggadress: http://chillitanten.blogg.se
  • Marie säger:

    Hej Sötnos! Ja dina armband är verkligen fina, och det tycker våra kunder också. Mina första utställningar är i Smygehuk i juni mån, först gilledagarna, och veckan efter midsommar hela veckan köpmanshuset. Det är en rolig hobby. Jag skall även vara vid klostret Ystad 6/6 nationaldagen, sedan blir det mer i juli, aug. o.s.v. Att skapa smycken och designa är en avkopplande hobby.

    Svar: Tack; så mycket! Visst är det avkopplande. När man håller på med ett armband, så får man plötsligt en annan ny idé om hur nästa ska se ut, Många kramar
    Biggeros

    2014-01-14 | 16:46:19
  • vendela säger:

    åh vad duktig du är! jättefint :)

    Svar: Tack så mycket Vendela!! Roligt att få komplimang,kram
    Biggeros

    2014-01-15 | 16:48:52
    Bloggadress: http://vendelafalt.blogg.se

Kommentera inlägget här: