biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Minne jag har tappat mitt minne.....

Kategori: Mallorca

 
Alcudia
 
 Alcúdia är en stad och kommun på norra delen av Mallorca i Spanien. Hela kommunen hade 19 296 invånare i början av 2016, på en yta av 60,02 km². Centralorten hade vid samma tidpunkt 7 269 invånare, och inom kommunen ligger även de nästan lika stora orterna Platja d'Alcúdia och Port d'Alcúdia. Wikipedia
 
 
 Ett kärt återseende eller ska jag säga ett nytt försök på ett kärt besök........
 
 
Första gången jag var i Alcudia var för ca 34 år sedan. 
Tiden går grymt fort utan att lägga märke till tid och rum.
 
 
Jag hade himla stora förväntningar om jag inte minns fel.
Jag skulle åka med en väninna från jobbet som jag hade daglig kontakt med.
 
Vi färdades över en timme med buss från Mallorcas flygplats.
På bussen lärde vi att känna en del svenska ungdomar som var festsugna och hade en veckas semester såsom vi.
 
 
Speciellt de som vi kom kontakt med  betedde sig som ett helhjärtat par och skulle bo på ett annat hotell i samma rum.
När vi var framme så auklimatiserade vi oss och drog ut för att bekanta oss med Alcudia. Den första semesterdrinken beställdes i all hast och vi njöt av livet.
Plötsligt dök två engelska killar upp från tomma intet och frågade om de kunde få slå sig ner.
Min väninna svarade i all hast ja och så började det.......
 
Det slutade med att hon satt mellan dessa killar på nattklubben när jag försökte fly. Jag var inte intresserad att stämma in någon date med någon av killarna.
Så jag valde att slå i slang med helsingborgarna.
Paret som vi träffade på bussen.
De var inget par utan kompisar som delade rum.
Hursomhelst fick jag resten av resan till min förfaran en stalker på halsen.
Från början till slut.
När jag inte visade någon som helst intresse bara mer som en vän började han att sprida osanna och obehagliga rykten om mig.
Killen tyckte verkligen  inte om att bli nobbad med andra ord. 
 
Följetongen fortsätter och min väninna höll ihop med engelsmannen hela semestern och bad mig flytta ut på balkongen när de skulle ha intima aktiviteter. 
Det var första och sista gången.
Sedan inträffade  det andra tråkiga saker under veckan.
Sammanställningen. 
Tänk vad lite man vet /känner en person och vad fort man inser att man inte är rätt för varandra.
Vi hade totalt olika värderingar om livet.
 
Så gissa om jag vill glömma denna semester från svunnen tid..........
Jag kommer bara ihåg den vackra stranden med långgrunt vatten.
Hotellets läge och utseende är för mig helt blankt........
34 år är länge sedan.

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Ack ja, allt blir inte som man hoppas och tror tyvärr men minnena finns kvar.

    Kram och god fredag!

    Svar: Precis vad jag säger. En gång ingen gång. Desto roligare har jag varit med om både innan och efter.
    Trevlig fredag <3Kram
    Biggeros

    2021-05-21 | 15:57:45
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Jossus Travelpics säger:

    Låter som en mardrömssemester. Tur stranden åtminstone kunde ge dig ett fint minne från resan.

    Svar: Stranden var sig lik förutom nybyggda hotell, strandhak och parasoller.Ka som det kan bli när man inte känner sitt resesällskap tillräckligt ÷(
    Biggeros

    2021-05-21 | 21:15:49
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • Anette säger:

    Kan inte låta bli att skratta lite. Jag var på samma plats 1984, herregud snart 40 år sedan och har liknande minnen.

    Svar: Nej, så sammanträffande Anette =DDessa udda semesterresor minns man allt för väl. Tur att det inte sker så ofta. En gång är ingen gång.
    Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-05-22 | 10:15:06
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Netti Starby säger:

    Förstår att du vill bara glömma bort denna semester som du upplevde för så många år sedan. Vilket svin som spred falska rykten om dig och din väninna var inte så snäll på dig. Men vilka härliga bilder. Kramis <3

    Svar: Ja han var superkonstig!! En semester som jag har raderat bort men visst blev stället ihågkommet när vi åkte till Alcudia igen. Tur att man har varit på mycket bättre semestrar som heter duga=)
    Kram
    Biggeros

    2021-05-22 | 10:30:18
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Gerd säger:

    Min första spaniensemester gick med Clubb33 till Sitges med min väninna.
    Det uppstod väl inga konstigheter, så vi bevarade vänskapen, men killar var självklart inblandade. Dock inga intima.
    Har aldrig varit på Mallis.
    Kram!

    Svar: Så kul att du delar med dig av dina första semestertider. Sitges har jag varit och besökt och bott på hotell. Vi har en kär vän som bor där=)Trevlig söndag!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-22 | 19:37:57
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Ullie säger:

    Åh nej men gud såna är inga vänner . Hoppas allt gick bra me dej ❤️

    Svar: Ja vänskapen höll ett tag men idag har jag ingen som helst kontakt med henne. Vänner kommer vänner försvinner. De flesta stannar kvar för evigt=)Ha det gott!
    Kramiz
    Biggeros

    2021-05-22 | 21:07:56
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Alcudia, om jag minns rätt, var och kanske är ett typiskt svenskställe och många svenskar har varit där, inkl jag en gång.
    Vad tråkigt att det blev så med din semester. allt styr man inte över själv, men man lär sig mycket av livet.
    Sköt om dig!

    Svar: Jag tyckte även var mycket engelsmän vid den tidpunkten. Vad jag förstår passar Alcudia barnfamiljer. Visst kan man inte styra sin semester ibland men försöka utgå med att vara positiv. Mer kan man inte göra En gång ingen. Kul att du har varit där med Lena <3
    Biggeros

    2021-05-23 | 12:01:37
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Veiken säger:

    Ibland kör man i diket, men kommer snart upp igen. Man lär sig av erfarenheter, får man hoppas!
    Vi var på Alcudia första gången 1982 och jag kan tänka mig att mycket har förändrats sedan dess!
    Kul att återse platsen efter så många år även för dig!
    Kramar

    Svar: Ännu en bloggvän som har varit i Alcudia <3Kärt återseende men lite dåligt sällskap. Så kan det gå ibland men vilken fin strand!!
    Jag var där år 1987 tror jag=)
    Åren de går och vi lever på minnen.
    Hoppas att ni har haft en fin Pingsthelg <3
    Kram
    Biggeros

    2021-05-23 | 21:01:39
    Bloggadress: http://www.veiken.se
  • Ditte säger:

    Kul att läsa din historia. Och minnena har du med dig. Jag var här första gången 1959 och sedan var vi här en hel del på 80 och 90-talet när barnen var små. Senaste gången jag var tillbaka så bodde vi hos spanska vänner i Cabo Formentor, 2004 men då blev det besök över dagen.
    Skulle nog inte känna igen mig idag
    Kram

    Svar: Nej vad ruskigt vad tiden går och vad mycket som förändras både till det bättre och sämre. Du har lagt mycket tid på Mallorca och sett mycket. Jag har fortfarande lite mer att utforska. Idag och igår så har det regnat och är betydligt svalare. Så är det ibland att regnet måste flöda. Ha en bra dag!
    Kram
    Biggeros

    2021-05-23 | 22:16:50
    Bloggadress: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: