biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Horror

Kategori: La Casa

 
Efter att varit hos en ny frisörsalong igår som jag  inte var riktigt nöjd med resultatet som innan.
Det tog både enorm tid, kostade mer och rörigt pga många anställda.
Först trodde jag att jag hade hamnat på en frisörskola med så mycket människor och full rörelse dessutom under en pandemin.
 
Det var definitivt  inga priser som matchade en frisörskolas dvs utöver elevers kunskaper.
Dessutom brukar elever många gånger vara mer noggrannare och vara måna om att göra ett gott arbete. 
Det tog drygt 4 timmar.och kostade 105 euro. 
Vilket är det dyraste jag har betalat i Spanien. 
De skyllde på all hårfärg och behandlingar.......
Däremot hade det inte kostat så mycket om de hade lyckats på en gång. 
Många olika ursäkter i ett svep.
Det är tur att jag är tålig och kan sitta still länge i samma position.
Hör till saken frisören hade rätt om en sak.
Efter en tvätt försvinner den blåa nyansen......
Så idag är tanten nöjdare än nöjdast÷)
 
 
Slutfört en kofta och har fått dille på att sticka bärmössor i olika modeller med/ utan mönster
 
 
 
Min stickkorg är lagrad med diverse handarbete.
Det får även min kväll till att gå fort när mannen är på vift.
Nu när Mr U kommer hem ikväll blir det till att ge honom extra kärlek och omsorg.
 
 
Igår lade jag upp ett inlägg som tydligen inte gick att kommentera på så hoppas att ni lyckas bättre här ‼
Nu ska jag ut och handla mat, förbereda för tre rätters och lämna in mina gardiner på kemtvätt ( som jag inte lyckades med förra gången ).
Dessutom ska jag skänka bort gamla kläder.
Därefter blir det storkok (för tre dagar) så att det ryker från pannorna.
Ciao!

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Det var dyrt med spanska mått mätt måste jag säga. Sedan lät det inte heller helt okej med så mycket folk under en pandemi. Om jag ska vara helt ärlig och det kan man vara i bland så tycker jag det är bra att den blåa tonen minskade efter en tvätt. För övrigt så gillar jag din korta och lite busiga frisyr!

    Vilken fin kofta du har stickat.

    Kram och god lördag!

    Svar: Tack för din ärlighet!! Jag gillar inte heller att det är för mycket folk som springer som yra höns. Lugn och ro vid frisörsalongen med eller utan pandemi.Jag gillar inte frisyrer som kräver arbete. Vild och vacker 😄😄😄
    Trevlig lördagskväll
    Kram
    Biggeros

    2021-03-27 | 14:32:50
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Gerd säger:

    Det blev jättefint när du tvättat bort det blåa, tycker jag. Man vill inte ha gult heller, en svår balansgång.
    Så duktig du är på handarbete! Fina småbarnskläder! Nuförtiden kan jag bara sticka strumpor ;) om jag ens har tålamod med det.
    Trevlig lördag och så härligt att få hem Mr U, klart ni ska kärleksmysa *hjärta*
    Kram!

    Svar: Jag sade faktiskt det från första början att jag vill inte ha gula nyanser. Hellre silver än gult=)Sedan visade jag en bild på frisyr.
    Ja jag gillar att handarbeta. Jag sydde mycket till mina flickor när vi bodde i Holland. Det är verkligen inte fy skam att kunna sticka sockar.
    Trevlig lördagskväll Gerd
    Kram
    Biggeros

    2021-03-27 | 15:49:42
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Marie säger:

    Jag tycker du är fin men för det
    Vad skönt att Urban kommer hem i kväll Önskar Er en riktigt God helg från Mamma och Håkan puss och kram

    Svar: Tack det värmer är nöjd idag efter första tvätten.Trevlig lördagskväll
    Kram
    Biggeros

    2021-03-27 | 15:55:02
  • Marie säger:

    Ska vara dyrt fin kofta du stickat kram Mamma

    Svar: Visst var det i dyraste laget. Annars brukar jag inte gnälla ♡♡♡
    Biggeros

    2021-03-27 | 15:58:20
  • Ditte säger:

    Nej, i går gick det inte att kommentera hos dig och heller inte hos en del andra med blogg.se.
    Idag kom i alla fall kommentarsfältet upp så jag hoppas.
    Verkligen dyrt för att ordna håret. Tycker nog du kunde fått rabatt efter deras strulande. Men fint att du blev mer nöjd idag. Ja, hade du inte beställt en blå nyans så var det ju bra att den försvann.
    Från gårdagens inlägg som jag kunde läsa i alla fall; Så fräscht och fint med nya kuddfodral och du har verkligen fått till det inbjudande på er terrass.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    Svar: Ja jag förväntade mig det med att få lite rabatt för besväret. Efter över fyra timmar borde man ha fått ett bra resultat. Man måste prova många salonger innan man hittar sin frisör=)Vilken tur att jag har så förstående bloggvänner som har tålamod <3
    Snart kommer Mr U hem och då blir det festmat.
    Trevlig lördagskväll
    Kram
    Biggeros

    2021-03-27 | 15:59:30
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Sussi säger:

    Det blev riktigt snyggt! Även om det var dyrt och rörigt. Jag stickar inte men däremot virkar jag. Bra tidsfördriv :) Ha en trevlig helg

    Svar: Ja nu är jag nöjdare efter en tvätt och fått bort det blpa. Efter över fyra timmar på salongen och dyr nota bör resultatet visas omedelbart. Jag brukar virka emellanåt och visst är det terapi och en sinnesro.
    Trevlig dag!
    Kram
    Biggeros

    2021-03-27 | 21:38:21
    Bloggadress: http://cozybyme.blogg.se
  • ullie säger:

    nä det gick inte skriva
    åh va trist med frisören ja trodde nog oxå att inte de heller va de som stängde utan mera " andra" affärer
    kram finis o du är jätte fin i håret

    Svar: Tur att jag har tålmodiga bloggvänner som besökte mitt andra inlägg. Ibland är det vajsing på bloggportalen ÷(Däremot att butiker, restauranger och frisörer går omkull under pandemin är väldigt Idag är jag nöjdare med färgen på håret. Det blåa i håret är så gott som puts väck÷)
    Trevlig dag!
    Kram
    Biggeros

    2021-03-27 | 22:34:44
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Veiken säger:

    Vilken tur att du är en tålig människa, men att sitta stilla i en miljö på påminner om en centralstation kan stressa folk ordentligt. Du blev i alla fall nöjd efter en tvätt, även om du inte är nöjd med priset!
    Koftan som du har stickat är läcker som konfekt!
    Kram

    Svar: Ja tur att man inte har bråttom i dessa dagar. En kopp kaffe hade ju inte varit fel att bli bjuden på under tiden.Man måste prova sig fram annars får man inte reda på resultatet. Nu efter en till två tvättar efteråt så är jag nöjdare ÷)
    Det är så roligt att sticka och virka. Dessutom terapi för själen.
    Trevlig dag!
    Kram
    Biggeros

    2021-03-28 | 10:15:14
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad lång tid det tog och vad dyrt dessutom!!!!
    Speciellt inte roligt att det tar lång tid under pandemitider.
    Jättesöt kofta!
    Vad skönt att maken kommer hem!
    Skön söndag!

    Svar: Ja jag reagerade på priset men vad ska man göra när oftast inte spanjorer har möjlighet att kompensera. Det är bara leta vidare efter en bra frisör och mysig salong. Idag är jag nöjd med den korta frisyren.Ja jag blev väldigt nöjd med koftan=)
    Kula att ha någon typ av sysselsättning för händerna=)
    Trevlig dag <3
    Biggeros

    2021-03-28 | 12:25:23
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Snygg blev du i alla fall men det var en häftig prislapp.

    Jag är inne i en läsmaniperiod och har inte vilkat på länge nu. Hopplöst. Jobb, laga mat, vara med famimjen, läsa. Där är min sfär just nu. Har inte ork till mer. Hoppas du haft en fin helg!

    Svar: Tack för din uppmuntran men lite dyrare pris vad jag hade tänkt mig. Jag har tyvärr inte kommit mig för att läsa mer än att jag pluggar lite då/ då spanska. Jag förstår att du är busy och att du inte hinner med annat än det som är viktigt för dig just nu.Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-03-28 | 22:54:15
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    OJ det var många timmar för ett vanligt besök. Så där länge har jag suttit med elever men det är ju något helt annat.

    Svar: Ja jag trodde först att jag hade kommit till en frisörskola men ack nej.Visst tog det lång tid.
    Nu får jag vänta i 8 veckor tills nästa gång=)
    Kram
    Biggeros

    2021-03-29 | 13:45:32
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Anette säger:

    Vad bra att du uthärdade, resultatet blev jättebra. Väntar du smått eftersom du gör barnkläder?

    Svar: Ja till slut efter några tvättar blev jag nöjd med håret.Jag tycker bara det är roligt att sticka/ virka smått för det går fort=)
    Trevlig påsk!
    Biggeros

    2021-03-30 | 21:13:07
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se

Kommentera inlägget här: