biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Tills vi ses igen Isla Mallorca.....

Kategori: Mallorca

 
Avslutar Mallorca för denna gång efter att ha varit hemma på fastlandet i drygt en vecka.
Jag kan inte annat att säga att jag hade fina 6 veckor på ön medan min man arbetade.
Dessutom var det ett av de få ställen som var säkrast i Spanien att bli smittad i covid 19.
Alla som kommer utifrån Spanien var/ är tvungna att ta PCR test. När vi åkte tillbaka till fastlandet behövde vi varken visa PCR test eller hälsodokument som vi var tvungna att göra den dagen vi anlände.
 
Katedralen var jag besökte både utanför och inomhus för 2 1/2 år sedan.
Här ser man den enorma Katedralen utmed vägen samt den gigantiska hamnen.
 
 
 
Många mysiga luncher och utekvällar blev det en hel del. Speciellt den goda kycklingsallad och smoothie som jag åt på 50- tals tavernan intill hotellet.
Där åt vi även deras gourmet crêpes vilket måste provas..
Det färgglada och rofyllda cafét ( på bilderna nedanför ) var jag bara tvungen att sitta ner en liten stund och njuta av en Caffè latte. 
 
 
 
 
Drachgrottorna besökte vi såklart och många fiskehamnar/ stränder.
 
 
Småhamnen i Palma
 
 
 
 
Promenad via parken till Palma city
 
 
 
 
Pizzerian intill Melia Palma Marina hotell serverar de bästa jag har smakat på länge.
Det var alltid fullt!
 
 
Den låg vid denna fina staty som jag alltid var tvungen att runda på väg backen upp till Mercadona.
Visst fick jag bra kondition.
 
Jag hade ett inrutat schema varje dag så att dagarna gick fort.
PW,Träning, Frukost, Hjärngympa ( spanska ) Handarbete, Sol/ Bad, Korsord/ Bokläsning, Handla ev lämna in tvätt på Kemtvätt. Sist men inte minst Sightseeing och Shopping.
 
Hann även att handla på svenskshopen och prata med den trevliga ägaren. Det kändes som vi alltid hade känt varandra. 
Jag kom hem med Estrella dillchips, OLW ostbågar, dippor, Marabou choklad och lakritsnappar och Lakrisal
Alltså!
Sedan fick jag många restaurang tips i svenskbyn Santa Catalina
Tack!
Hasta luego Mallorca
Gracias para todos!
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Kan tänka mig att ni hade sköna veckor där. Sonen var också mycket nöjd även om de bara var där fem dagar. Han hade aldrig varit på Mallorca och uppskattade resmålet. Smidigt också att kunna bo i kompisens lägenhet.

    Kram och god lördag!

    Svar: Roligt att sonen var nöjd för Mallorca är ett populärt resmål. Nu dröjer det väl innan vi åker till Mallorca. Visst trivdes jag men jag levde inte speciellt efter turistnomerna. Jag ville vara försiktig och inte göra några direkta utsvävningar. Nu när vi var där i början fick vi inte gå ut efter klockan 22.00 och inga pubar/ disco hade öppnats upp. Även färjor och båtturer hade covidstängt. Jag är nöjd iaf med hotell och miljön/ klimat.Trevlig sommarvärme!
    Kram
    Biggeros

    2021-06-19 | 16:48:23
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Oj, sex veckor är länge att stanna på ett ställe som inte är hemma. Då vill det till att hitta en vardag som funkar.
    Har varit i Palma en gång, fint men hann inte se så mycket. Du lär hunnit se mycket med ditt schema!

    Ha en härlig helg!

    Svar: Just därför måste jag har rutiner när jag bor på samma ställe så länge då tiden gick fort.Visst jag har hunnit att se mycket och de helger som min man var ledig. Jag tränade mycket kondition och lite hjärngympa på det=)
    Trevlig fortsatt helg <3
    Biggeros

    2021-06-19 | 22:16:18
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Fina veckor borta, men säkert också skönt att komma hem till sin egen säng, eget kök och egna grejer.
    Ha en skön söndag!

    Svar: Alltid så skönt att komma hem till sin säng, soffa och kök=)Visst behöver man känna längtan efter hur bra man har genom att byta miljö om det är möjligt <3
    Biggeros

    2021-06-20 | 11:16:24
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv säger:

    Det där låter som en härlig semester och så skönt att få göra något annat en stund. Man behöver få lämna hemmet för att göra något, kanske allra mest nu i pandemin.

    Svar: Ja denna pandemi har hållit på väldigt länge nu så många är trötta på situationen. Även om denna resa var jobbrelaterad.Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-06-20 | 16:04:39
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Marie säger:

    Skönt att komma hem för Er det är ändå länge 6 veckor även om Ni haft det bra fina bilder puss och kram Mamma

    Svar: Jag har haft det jätte bra men som sagt jag har längtat hem efter 4 veckor. Så skönt att vara hemma i mitt hus <3Kram
    Biggeros

    2021-06-20 | 16:24:22
  • FREEDOMtravel säger:

    Det ser ju riktigt fint ut! Vi har aldrig varit på Mallorca, men hört mycket bra! Får se om det kan bli en resa dit vid tillfälle.

    Svar: Jag gillar Palma och har ni möjligheter ska ni ta er till Mallorca och bila runt för det finns mycket att se <3
    Biggeros

    2021-06-20 | 20:48:02
    Bloggadress: http://https://www.freedomtravel.se
  • dianasdrömmar säger:

    Så härligt, ska till Mallorva i augusti kram

    Svar: Då har du något trevligt att se fram till vännen. Gillar Palma <3Kram
    Biggeros

    2021-06-21 | 07:27:39
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Veiken säger:

    Dina veckor på Mallorca har ju haft det bästa av två världar. Både nytta och nöje!
    Jag förstår att det är skönt att vara hemma men du har mängder av fina minnen med dig hem!
    Kram

    Svar: Ja jag kan verkligen inte klaga Veiken ÷)Miljöbyte med försiktighet gör susen ett tag sedan vill man hem. Mallorca är en trivsam ö med mycket att se.
    Ha det gott från soliga Jerez
    Kram
    Biggeros

    2021-06-21 | 09:38:00
    Bloggadress: http://www.veiken.se
  • Jossus Travelpics säger:

    Oj, 6 veckor. Då fick du verkligen tid att uppleva det som Mallorca har att erbjuda.
    Katedralen i Palma ser så ståtlig ut. Verkligen en plats jag skulle vilja besöka.

    Svar: Den är ståtlig Katedralen i Palma. Jag har sett den innanför och utåt sett. Visst har jag promenerat i små gränder och sett mycket. Vi gjorde även våra utflykter när det var möjligt.Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-06-22 | 18:32:36
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • ullie säger:

    åh ja är ju väldigt svag för palmer och såna träd
    alltså de där pcr test är ju så himla dyra
    ha en fin kväll vännen kramar

    Svar: Här finns det mycket palmer=)PCR test kostar 98 euro. I Sverige är det dyrare och jag förstår inte varför =/
    Godmorgon och en trevlig dag vännen <3
    Kram
    Biggeros

    2021-06-22 | 19:33:27
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Vilken härlig vistelse ni fick på Mallorca! :-)

    Skönt att du kunde följa med denna gången :-)

    Svar: Ja vi är ett riktigt radarpar=)Nu är vi hemma igen och för en lång period. Små utflykter och storbesök förgyller tiden framöver. Ha det gott <3
    Biggeros

    2021-06-23 | 16:39:35
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Gerd säger:

    SÅ vackra bilder och jag har inte kommenterat!
    Jag vet inte vart tiden tar vägen, har haft så mycket privat nu ett tag.
    Men önskar en Glad Midsommar och stor varm kram från mig! /Gerd

    Svar: Tiden går fort många gånger när man har trevligt÷) Önskar dig en glad midsommar och fint väder <3Kram
    Biggeros

    2021-06-24 | 20:16:20
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • petra säger:

    Vilka härliga veckor ni haft,Svenskt snacks vilket lyx då:) Önskar dig Glad midsommar fast ni firar kanske inte:) kramar

    Svar: Ja bra 6 veckor har vi allt haft men skönt att vara hemma igen. Glad midsommar finis
    Kram
    Biggeros

    2021-06-25 | 10:05:20
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ditte säger:

    Jättefina bilder och en fin sammanfattning.Förstår verkligen att du haft ljuvliga veckor här på Mallorca. En klar favorit hos mig. Har varit här mycket och även i ungdomen jobbat här. Tyvärr nu länge sen vi var här men hoppas på ett besök i höst.
    Önskar dig nu fina dagar hemma och en trevlig midsommar.
    Kram

    Svar: Jag gillar även Mallorca men skönt att vara hemma igen. Trevlig midsommar <3
    Kram
    Biggeros

    2021-06-25 | 15:59:32
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Sussi säger:

    Jag behöver bara titta på bilderna för att förstå att du stortrivts där flera veckor. Såg väldigt trevligt ut. Kram

    Svar: Det var en givande tid på Mallorca ♡Vi hann med i princip det vi hade planerat och arbete i sex veckor
    Kram
    Biggeros

    2021-06-29 | 20:25:39
    Bloggadress: http://cozybyme.blogg.se
  • Veiken säger:

    6 veckor är en lång tid, men det går oförskämt fort. Du har i alla fall hunnit med mycket och sett en hel del av ön. Mallorca har så mycket att erbjuda. Några semesterveckor på en resort ger inte alls så mycket, men ibland kanske man bara vill vara!
    Kram

    Svar: 6 veckor kan man koppla av utan att stressa sig igenom få veckor. Sedan bränner jag mig sällan pga erfarenhet. Så är det när man bor i ett varmt land året om. Du vet ju även hur det är att vistas i Thailand =)Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-06-29 | 20:59:01
    Bloggadress: http://www.veiken.se

Kommentera inlägget här: