biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Step by step......

Kategori: La Casa

 
Här ska det bli bättre väder. Det har regnat, blåst lite stormar och varit växlande sol och från 17 grader till 20.
Riktigt Aprilväder. 
Jag vet att det blir bara bättre ju längre vi närmar oss maj månad. 
Jag blir även bara bättre och bättre i min nacke.
Step by step
Brick by brick......
 
 
Idag väljer jag en snygg fredagsklänning som ska trotsa pandemin och skingra bort tankar från skott och spärr.
Nu har det gått en hel vecka utan att jag har kunnat röra mig fritt i knopp och omlopp.
Tristessen har legat ytlig och allt annat har sopats under mattan
( om man har någon )?
Nu öppnar vi dörren för mer positivta saker.
Snart fyller min man år och då ska han firas på en flaggstång och skjutas på en skottkärra fram.
Däremellan serveras skagenlyx och pompa.
Presenter är han mer än värd min bättre hälft.
Sedan har jag förälskat mig i ett par Converse som står högt på listan (bland oviktiga köp).
Något som man kan känna sig till mods för stunden är att inskaffa sig ytterligare  ett par skor till skosamlingen.
 
Visst har jag passion för skor men bättre  att ha passion för något/ någon än att ha ingen passion alls
 
Trevlig helg‼
Vad ska ni unna er något för stunden?
 

Kommentarer

  • petra säger:

    Låter mysigt med kalasfix med pompa o flaggstång:) ja även sverige börjar få ett bättre väder,sol och 12 plus just nu, kramar

    Svar: Ja jag läste på väderprognosen om att Sverige ska få in värme. Härligt!!Ja snart ska det fixas och förberedas till
    kalas ‼
    Trevlig helg
    Kram
    Biggeros

    2021-04-16 | 15:04:46
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Har du faktiskt alldeles rätt i, bättre att ha någon passion än ingen alls. Ska skylla på det när mannen min upptäcker den nya blomman som råkade hänga med hem från affären.

    Ha en fin helg!

    Svar: Min man frågade mig senaste igår om jag hade köpt en ny tröja =DNej, den är 2 månader nu så ny är den inte.....
    Visst ska man ha passioner mer än något annat. Du får berätta för mig hur det gick=)
    Trevlig lördag <3
    Biggeros

    2021-04-16 | 23:06:48
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Veiken säger:

    Så härligt att kunna fira rejält när annat ligger vilande! Dessutom så skönt att det börjar släppa i nacken. Allt ordnar sig var det visst någon som sa!
    Passion är en dal av livet såklart!
    Kramar

    Svar: Ja nu kan jag återgå till vardagen.Så skönt att inte vara handikappad och vara låst på många sätt.
    Det finns många passioner i livet från början och till slutet av sitt liv.
    Det är bara till att njuta!
    Trevlig lördag <3
    Kram
    Biggeros

    2021-04-17 | 09:02:14
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se
  • Znogge säger:

    Vet inte riktigt vad jag ska unna mig. Det känns inte som rätt läge för shopping. Inte än. Så skönt att nacken börjar bli bättre även om det har varit en seg historia.

    Kram och god lördag!

    Svar: Ja det har verkligen tagit energin från mig men nu är jag så mycket bättre=)Du kan unna dig god mat med gott sällskap. För mig räcker det mer än nog=) Trevlig dag <3
    Kram
    Biggeros

    2021-04-17 | 12:08:58
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Vad härligt att ni ska få bättre väder och grattis till maken din i efterskott. Kramis <3

    Svar: Han fyller år nästa vecka 🥰Hoppas på badväder‼
    Kram
    Biggeros

    2021-04-17 | 13:54:10
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Sussi säger:

    Vad tråkigt att du har ont. Hoppas det snart ger med sig. Härligt att han en födelsedag att se fram emot. Ha en härlig helg

    Svar: Nackspärren är mycket bättre och allt är normalt.Visst ska min man firas snart=)
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2021-04-17 | 21:53:01
    Bloggadress: http://cozybyme.blogg.se
  • ullie säger:

    tror det va dior converse ja såg jätte snygga
    tycker ja han ska få det är han värd.
    usch dumma nacke det är hemskt o man blir verkligen handikappad och ont hoppas det blir bättre ram

    Svar: Appråpå Converse så är det jag som vill ha dem. Mr U skulle nog inte sätta på sig dem på fötterna. Han ska ska få något annat=) Därmed en Skagensmörgåstårta och en liten blåbärs/ hallonkaka=)Idag är jag så mycket bättre i nacken min vän <3Trevlig söndag Kram
    Biggeros

    2021-04-17 | 23:42:33
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Skönt att nackontet har börjat ge med sig!

    Ja, här har vädret varit ovanligt opålitligt för att vara vid den här tiden på året. Aprilväder brukar vi slippa drabbas av i nån större utsträckning. Men, men. Snart kommer jag att klaga på att det är för varmt :-D

    Ha det gott!

    Svar: Det har ju ändå varit lagom varmt förutom blåsten, moln och sandregn. Man ska dock inte klaga för när det blir för varmt står man inte ut i 40 gradig i solen. Däremot är nackspärren nästan helt borta ♡
    Trevlig söndag!!
    Biggeros

    2021-04-18 | 10:22:39
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad härligt och positivt det känns.
    Här ska det bli varmare i veckan och ganska mycket sol, ser fram emot detta.
    Skönt att du är bättre i nacken, det går framåt.
    Skor kan man aldrig få för många av.
    Skön söndag!

    Svar: Jag kan lugnt säga att jag älskar skor=)Här är det soligt 22 grader och jag har nog med energi att bege mig ut i det fria. Härligt att ni även ska få fint väder Lena!!
    Trevlig söndag <3
    Biggeros

    2021-04-18 | 11:36:46
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Har du lika många par skor som årets dagar?
    Det har en väninna till mig och hon önskar året hade fler dagar 😊. När hon köper ett par nya skor, gör hon sig av med ett gammalt par. Önskar jag hade samma storlek som hon har😊.

    Svar: Jag måste nog räkna men jag har både skor i min walking closet, sovrumsgarderob och gästgarderob. Jag återkommer om antalet av skor 😁Visst har jag slängt endel skor men köpt mer än vad jag har avverkat. Din väninna verkar ha samma intresse som jag =)
    Ha det gott Lena <3
    Biggeros

    2021-04-18 | 14:13:53
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: