biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Turism är en del av Spanien

Kategori: Spaniens Jerez

 En av våra promenader går vi bl. a förbi La Pepa
Det är ett lokalt ölbryggeri som ligger precis i krokarna.
Det är så härligt att se att folk stöttar små företag även i dessa tider.
 
 
Nu är spanjoren en person som lever för dagen.
Det finns ingen morgondag.
Ja varför ska man spara tills sämre dagar när der redan är dåligt.
Det viktigaste är att hålla humöret i topp och resten brukar ge med sig självt sakta men säkert.
 
 
Mitt emot vår urbanisation ligger en bodega som inte är i bruk.
 
 
 Det finns potentiella möjligheter för ett framtida projekt
 
 
Kanske ett Spa hotell eller en pittoresk butikby
 
 
 
Här ligger en annan bodega som vi känner lukten av när vindarna ligger rätt. Det är vinäger Jerez.
Den promenerar vi även förbi.
Om ni zoomar in kan ni se metalltunnorna där vinet förvaras i innan det blir vinäger.
 
 
 
 Process 
När vi väljer det andra hållet så ligger två byggnader jämte varandra vid rondellen. 
Den Katolska skolan med nunnor som undervisar i Biologi och Bordell eller sk Glädjehus där mindre jungfruaktiga kvinnor undervisar om blommor och bin.
Hur tänkte man här?
 
 
Solomio de Biggeros
 
 
Zucchini spagetti inkluderade i grytan
En bra LCHF meny
 
 
Man kan skiva mycket i alla dess former i grönsaker.
Min favorit är bl.a Pressgurka och Zucchini 
 
Min porslinsblomma blomstrar som aldrig förr
 
Turism är en del av Spanien 
 
Turismen ska bort, köp av bostäder i Spanien som en säker investering ska upphöra och en ny republik ska upprättas i Spanien. Det är det ”nya” Spanien i framtiden om Spaniens vice regeringschef Pablo Iglesias får som han vill.
Om turismen kommer att upphöra  så kommer många av Spaniens turistmål dö ut. Många spanjorer kommer att bli arbetslösa.
Hur tänker Podemos = "Vi kan"
Tyvärr tänker inte Iglesias på Spaniens bästa dvs framtiden och återuppbyggnad av ekonomin.
Bara under hösten kommer turism sjunka oerhört.
Då hotellen stänger igen 80 % i Costa de la Sol.
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Med tanke på hur stor turismen är i Spanien så känns det som svårt att avveckla den. Jag tror att han är lite oförsiktig minst sagt i sina uttalanden...

    Kram och god måndag!

    Svar: Ja minst sagt vet han inte vad det vill säga för turism i Spanien. De flesta är oense och vill inte samarbeta i mångt och mycket.Trevlig dag !
    Kram
    Biggeros

    2020-09-21 | 15:52:18
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Veiken säger:

    Oj, vad ska komma istället om all turism försvinner. Spanjorerna lär ju känna av det redan nu.... Tanklöse mannen har uttalat sig!
    Den porslinsblomman går inte av för hackor. Så läcker. Min mormor hade alltid porslinsblommor, fast vita!
    Kramar

    Svar: Ja arma människa. Tiga är guld värt i detta tillfälle om hälften kunde vara nog.Min porslinsblomma är nästan lika gammal som jag. Gammal som gatan.
    Ha det gott!
    Kram <3
    Biggeros

    2020-09-21 | 16:45:29
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Anonym säger:

    Vad härligt att spanjorer lever för dagen och så borde alla göra. Vilken fin blomma! <3 Kramis

    Svar: Ja de är riktiga livsnjutare och vet inte vad spara är.Min fina livsblomma!!!
    Kramiz
    Biggeros

    2020-09-21 | 16:58:09
  • Netti Starby säger:

    Vad härligt att spanjorer lever för dagen och så borde alla göra. Vilken fin blomma! <3 Kramis

    Svar: Ja alla borde vara lite livsnjutare och leva för dagen. Vem vet om man lever till dagen efter.
    Älskar min blomma <3
    Kramiz
    Biggeros

    2020-09-21 | 16:58:32
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Anonym säger:

    Ja det är tragiskt, men nu händer det man befarade innan, en 2 våg. Har en resa inplanerad i januari till Mexico men får ju se ..hoppas du har det bra snygging :) kram

    Evas blogg

    Svar: Tråkigt att detta året förblir ett pandemiår.Hur det ser ut med resor framöver är för mig en gåta?
    Man kan ju hoppas att det släpper snart.
    Annars är det bra vännen
    Godnatt!
    Kram
    Biggeros

    2020-09-21 | 19:07:01
  • Ditte säger:

    Ja, Spanien "blöder" ju rejält. Och redan innan Corona så var det ju ett land med stora svårigheter för många. Och nu är det ju än värre. Frågan är ju varför man som turist eller investerare ska välja Spanien. Konkurrensen är ju hård. Så med dessa uttalanden är det ju risk för att många väljer andra resmål. Jättetrist!
    Tack för promenaden i era kvarter.
    Och fint att du kan glädjas åt din porslinsblomma. Min klarade sig inte....
    Kram


    Svar: Ja väldigt klumpigt uttalande av en politiker i dessa kristider. Han är ingen favorit=(Ja många länder får det tufft ett tag med att hantera ekonomin.
    Dock kan jag glädjas åt min fina porslinsblomma.
    Ha det gott och godnatt
    Kram
    Biggeros

    2020-09-21 | 20:03:29
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Anette säger:

    Alltså hur tänker han? Landet har ju stora problem som det är.
    Hur ska det bli om turisterna uteblir?

    Svar: Ja han är inte smart att uttala sig så i dessa tider. Spanien är beroende av turismen så enkelt är det. Ha det gott<3
    Biggeros

    2020-09-22 | 06:04:11
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Tove Olberg säger:

    Biologiundervisning med katolska nunnor bredvid glädjeflickornas undervisning om blommor och bin. åtminstone har de något i gemenskap; undervisning och biologi. Livet är minsann en blandning:-)
    Ingen turism?
    Mat på eget vis och porslinsblomma gör det goda. Hoya hoya!
    Ska passa på att tacka igen för dina kommentarer på FB, testa nästa gång du tar dig tid att titta in hos mig om den ändringen jag gjort på inställningar gör det möjligt.
    Ha det!
    Kram

    Svar: Ja de har iaf Biologi gemensamt. Alltid något=)Ja inte kan man dra in på hela turismen som ett land som Spanien.
    LCHF stil i bilder=)
    Min porslinsblomma och jag i ett ♡
    Såklart att jag kommer att kika in till din blogg och kommentera. Tur jag annars har dig på FB Tove.
    Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2020-09-22 | 07:24:43
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • Ama de casa säger:

    Att motarbeta turismen i Spanien är ju totalt idiotiskt! Jösses... Själva gör vi vårt bästa för att stötta den istället :-)

    Vilken vacker porslinsblomma :-)

    Ha det gott!

    Svar: Ja rena rama idiotin. Vi gör även så gott vi kan med planering av ställe. Visst försöker man anpassa sig till situationen.
    Min fina porslinsblomma som har följt med mig i livet <3
    Ha det gott!@
    Biggeros

    2020-09-22 | 11:02:58
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Så fin porslinblomman är och luktar gott. Hoppas att det blir något jippo i bordegorna som står tomma. Hoppas inte för Spaniens ekonomi att turismen upphör jag tror inte det det är så många som älskar Spanien kram 💕 Mamma

    Svar: Ja du har en gång skänkt mig den fina porslinsblomma i yngre ålder.Spanien är beroende av turismen och säsongboende. Ett korkat uttalande av politiker. Kandke inte så genomtänkt i dessa kristider. Spanien är ett underbart land=)
    Ha det gott!
    Kram ♡
    Biggeros

    2020-09-22 | 11:44:31

Kommentera inlägget här: