biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vilse i pannkakan

Kategori: Spaniens Valdepenas

 
 
Valdepeñas hasta pronto Valdepeñas 
 
 
När jag gick min långa och nya morgonpromenad igår så sade jag till min man som jag hade på tråden : - Ja nu undrar jag var jag är så det är nog bäst att jag genar via en gränd och går tillbaka .
Yr såsom Lillstrumpan jag är vilse i pannkakan.
Kommer ni ihåg barnprogram Vilse i pannkakan?
 
 
 
Ja nu är vi hemma och  hemmastadda och  har avverkat 12 dagar i Valdepeñas/ Veracruzplaza spa hotel.
 
 
 
 

NAME: Juana María Galán y Heredia

BIOGRAPHY: Valdepeñas 1787 - Ibíd. 1812. On June 6, 1808, he left his house armed with a baton to fight against the French soldiers. She was part of the Defense Board preparing women to throw oil and boiling water from the windows of their houses at the enemy troops

AUTHOR: Javier Galán, 2008

LOCATION: Rotonda de San Marcos

 
 
 
 
Museumets fasad och som ligger på Veracruz calle 
 
 
 Mittemot ligger en sliten och inte omhändertagen fasad som faller i spillror men bakom varje fönster döljer sig liv och energi.
 
 
Ännu en fastighet som sticker ut och där solen strålar på ytans oranga fasad.
 
Bered din resa söder ut och att ta strid mot väderkvarnarna
 
NAME: Tribute to Don Quixote

BIOGRAPHY: Represents a Don Quixote who shows his utopian idealism with crossed arms looking up at the sky

AUTHOR: Venancio Blanco, 2006

LOCATION: Avda. Primero de Julio
 
 
 
 
 Adjö rum 312
Adjö våning 3
Adjö Veracruz plaza spa hotel och dess restriktioner för denna gång
 
 
Resan gick bra hem med lite hjälp från Don Quijote hästkrafter och med väderkvarnarnas framförhållning.
Inga förhastade drag och inte vilse i pannkakan.
Jorden är platt som en pannkaka 🎵🎵🎵
Nu firar vi fredag!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Välkomna hem 🏡 skönt att få vila i sina egna sängar. Jättefina bilder och fin information önskar Er en trevlig helg båda två kram Mamma och Håkan ❤️

    Svar: Underbart att komma hem till min sköna säng!Ha en underbar helg och en stor kram ♡
    Biggeros

    2020-10-23 | 18:58:19
  • Ditte säger:

    Välkomna hem. Och kan förstå att det är skönt att vara hemma igen- Fina upplevelser och intryck har du med dig. Likaså många trevliga morgonrundor.
    önskar dig en fin helg hemma. Stort tack för besöket i Valdepenas.
    Kram

    Svar: Alltid lika skönt att komma hem. Visst är det intressant att byta miljö=)Trevlig helg till dig med Ditte
    Kram
    Biggeros

    2020-10-23 | 19:45:36
  • Gerd säger:

    Jag kommer ihåg vilse i pannkakan och jorden är platt som en pannkaka. Roliga barnprogram då, nu är de helt annorlunda.
    Senaste åren har Babblarna tagit barnen med stormsteg. Men det finns också en historia bakom, som gör att den passar så bra.
    Gött med egen kuppe, kan jag tänka mig, om sängen där hemma.
    God fredagskväll och kram!

    Svar: Ja så kul att minnas de barnpogram som visades. Vilket var få och ihågkomna. Skönt att vara hemma ett litet tag=)Sängen är bäst!
    Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-10-23 | 20:55:01
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Anonym säger:

    Jag kom ihåg "Vilse i pannkakan" i och med att jag har en syster som är 10 år yngre än mig. Jag var vuxen för länge sen då det programmet gick

    Vilka härliga bilder du bjuder på som vanligt. Att man sen får lite bakgrundsfakta och historik ger det ännu mer djup.

    Ha nu en fin lördag och helg
    kram från Malin

    Svar: Härligt att titta tillbaka och minnas dessa barnprogram. De är ett fåtal som man minns.Jag nynnar på låten som inte går ur huvudet: jorden är rund som en pannkaka.
    Ha en trevlig lördag Malin
    Kram
    Biggeros

    2020-10-24 | 09:29:55
  • Znogge säger:

    Skönt att vara hemma igen även om det inte gått någon nöd på er.
    Det programmet har jag inget minne av alls tyvärr...

    Kram och god lördag!

    Svar: Jag var väl inte så road av barnprogrammet för jag retade mig lite på låten=/Jätte skönt att vara hemma!!!
    Trevlig lördag
    Kram
    Biggeros

    2020-10-24 | 10:45:30
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Tove Olberg säger:

    Lite vilse - eller mycket vilse i pannkakan gör inget när du bjuder på fina husfasader, och den slitna är den finaste, skulpturer och att du inte gick helt vilse :-) Väl utcheckad från hotellet och väl incheckad hemma. Fortsatt trevlig helg med kram därtill :-)

    Svar: Ja jag har en benägenhet att gå och köra vilse. Mitt lokalsinne är inte det bästa. Visst hinner jag se mycket på vägen=)Trevlig Lördag
    Kram <3
    Biggeros

    2020-10-24 | 12:32:43
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • Eva`s blogg säger:

    Härligt o så vackra hus, jag älskar ju sådant..att få bo så hade varit underbart ..hoppas du får en fin söndag kram vännen

    Svar: Jag gillar även att jämföra hus och fasader.Nu är vi hemma!!
    Trevlig söndag
    Kram <3
    Biggeros

    2020-10-25 | 11:02:23
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad härligt att du har tillbringat flera dagar på spa hotell! <3 Kramis

    Svar: Tyvärr hade inte SPA öppet under pandemin. Annars trevligt att bo kortare tid på hotell=)
    Trevlig dag!
    Kram
    Biggeros

    2020-10-25 | 11:19:47
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad skönt för dig att komma hem!!!
    Så roligt att följa dig i Valdenas.

    Svar: Jätte skönt att komma hem till sin säng=)Kul att du följer med på mina resor!!
    Trevlig söndag <3
    Biggeros

    2020-10-25 | 14:16:31
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: