biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Paseo de estacion

Kategori: Spaniens Valdepenas

När jag befann mig i Valdepeñas så tog jag mig via station esplanaden
Det gamla blå/vita Stationshuset är fortfarande i bruk och järnvägen tar dig bl.a till Ciudad Real.
 
 
 
Många fina bostäder ligger längs med passagen.
Färgglada, dekorativa fönster såsom dörrar.
El contenedor de basura håller ögonen på dig att skräpet hamnar i rätta händer.
 
Otroligt fina dörrar som är utsmyckade med fina dörthandtag.
 
 
Väghållning och byggnationen fortsätter även under dåliga dagar.
Vi får väl se om man hinner klart tills jag kommer tillbaka.....
 
 
Kikade på en engelsk stå - upp - komiker igår på TV.
Han drog en liknelse när "ett gift par" testar sina gränser.
 
Bl.a när man ska gå upp på toaletten mitt i natten utan att väcka sin sovande partner.
Det har väl ni varit med om i nödigt tillstånd.....
Man vill ju inte väcka den andra sömntutan utan försöker att tassa så försiktigt som möjligt.
Vad tror ni händer?
Jo, i mörkrets tystnad så kliver man på varje klyka, knakande trägolv eller så knakar vristerna mer än någonsin. 
Eftersom man når toaletten i mörkrets tafatt så har man nått badrummet utan att tända lampan.
När man lättar på trycket och låter det rinna försiktigt på stolkantens porslin.
Så ekar det mer än någonsin  och piskar högt på toastolens vattenyta.
Utan att spola och stänga igen toastolens lock hårt.
Tvättar man händerna  med en tunn stråle som knappt märks.
Förhoppningsvis har man klarat sig klanderfritt den här gången utan att väcka sin partner.
När man kommer tillbaka till sin gosiga säng ganska nöjd så hör man sin partner säga : Har du varittoaletten?
Nu har man lyckats igen att väcka sin partner efter ett djärvt försök att vara så tyst som katten.
 
Stand up comedians fru brukar vakna oftast och greppa tag i hennes mobil och börja beställa skor online.
Lyckas hon inte somna om på direkten så kan det bli dyrt både två eller tre par skor.
 
För mig blev det två par höstskor.
Dessa vita kängor och ett par cowboysskor.
Inte via online utan i skobutik.
Jag är en person som gillar att se mina produkter live genom att testa, titta och känna innan jag bestämmer mig.
Hur är ni?
Söndag, solen skiner, 18 grader och vintertid

Kommentarer

  • Marie säger:

    Fina skor du inhandlade. Och jättefina bilder. Skönt för Er att vara hemma och vila lite tills det är dags med nästa resa kram Mamma ❤️

    Svar: Idag är vilodag innan en ny vecka. Ja visst är de tuffa mina kängor=)Ha en riktigt mysig söndag
    Kram ♡
    Biggeros

    2020-10-25 | 15:51:04
  • Veiken säger:

    Jag tittar på dina fina bilder och reflekterar över hur tomt det är. Är alla i karantän?
    Läste att det är nödläge i Spanien nu. När ger viruset med sig???
    Så väl jag känner igen nattens aktiviteter. Hahaha!
    Jag vill också kolla skor och kläder live. Annars beställer jag mycket på nätet!
    Njut av tillvaron där du är!
    Kramar

    Svar: Jag försöker alltid ta kort när det imte är så mycket människor. Vi är inte i karantän men Pedro Sanches har utlyst ett alarm om att vi inte får gå ut från 23.00 - 06.00Så tråkigt läge=/
    Vi beställer oftast saker som vi inte finner så enkelt i handeln. Kläder och skor handlar jag i butiken.
    Tack och ha en fin dag
    Kram
    Biggeros

    2020-10-25 | 17:15:36
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Tove Olberg säger:

    Husfasader tack för de där fina! Vita blåa stationshuset är jättefint.
    Det där med toarundan på natten jaa :-)
    Handlar kläder både online och i affärer, men inte skor.
    Önskar dig en trevlig fortsättning på söndagskvällen. Må gott
    Kram

    Svar: Fina blå/ vita fasader och detaljer=)Skor blir många gånger svårt att beställa pga av passform.
    Ha en fin kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-10-25 | 17:49:52
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • Anki säger:

    Så fint stationshus - ja, många andra fina hus också - och fina dörrar! Läckra vita kängor!
    Skrattade gott åt din berättelse om nattliga toabesök :)
    Ha det gott!
    Kram

    Svar: Ja historien känns igen och jag skrattade även gott när stand up comedian var ivrig att berätta den i detalj. Det stämmer så väl=)Ja husfasader i alla dess färger, nytt, gammalt, slitet och detaljerat.
    Ha en fin dag!
    Kram
    Biggeros

    2020-10-26 | 06:45:58
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Caroline säger:

    Oj så tomt, jobbigt läge i Spanien nu! :(

    Svar: Läget här är detsamma som innan förutom att vi har utegångsförbud efter 23.00 - 06.00Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-10-26 | 11:18:12
    Bloggadress: http://carro93.se
  • Ama de casa säger:

    Vad fint det är där i Valdepeñas! Längtar ut igen, men vi har en del att pyssla med på hemmaplan också.
    Snygga kängor!

    Ha en fin start på veckan!

    Svar: Ja visst måste man ta hand om måsten oxå som förväntas av en. Denna vecka är sådan vecka Innan vi drar iväg igen. Visst är kängorna tuffa!!Ta hand om dig <3
    Biggeros

    2020-10-26 | 11:22:01
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anneli säger:

    Hej, vilka fina bilder du tar,, det är så roligt att se .. Jag skulle egentligen varit i Fuengirola nu men vågade inte åka ner, för hoppas att det blir nästa år. Men som jag längtar, det gör lite ont i hjärtat faktiskt för så fort jag landade på hemmaplan förra året planerade jag att resa tillbaka, men men..
    Du får vara rädd om dig kram ♥

    Svar: Så roligt att höra ifrån dig vännen÷)Så tråkigt att inte er resa blir av men jag förstår att det är Covid 19 som är boven och styr det hela. Hoppas att det blir resa av nästa år vännen!!Kul att du hänger med på blogglandia och IG.Kram och ta hand om dig <3
    Biggeros

    2020-10-26 | 15:45:20
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Hilma säger:

    Gud vilket fint stationshus!

    Svar: Ja och kul att stationen är i bruk fortfarande.Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-10-26 | 17:31:12
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Ditte säger:

    Så roligt med dessa vackra hus som är så färgglada- Och gamla dörrar, liksom vackra hus fastnar jag också för-
    Ser verkligen ut att vara en vacker stad. Men oftast när vi rest runt i Spanien har vi hamnat vid Atlantkusten. Lite av inlandet har vi dock sett. Vädret är inte alltid så lyckat vid Atlantkusten men jag gillar miljön. Du har kommit med fina tops på orter att besöka. Stort tack.
    Ha det så bra ni kan.
    Kram
    Intressant liknelse. Och rolig.

    Svar: Kul att vi kan råda och ge tips på olika resmål. Liksom du Ditte.I med det att jag bor vid Costa de la Luz så har jag sett mycket längs Atlanten. Jag är nyfiken på små byar innåt landet.Jag är även fascinerad av fasader, dörrar och fönster. Nya som gamla.
    Nästa gång ska jag gå runt och testa inhemska viner och ostar.
    Inte sant....Visst stämmer liknelsen....God kväll <3
    Biggeros

    2020-10-26 | 18:43:14
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • petra säger:

    Älskar dem fina höga dörrarna, haha ja att smyga om natten e knepigt ibland:)snygga kängor jag föredrar att prova live så svårt med skor att beställa även om jag shoppat mkt på nätet detta år,kram

    Svar: Gillar dörrar med fina handtag=)Man vill verkligen inte väcka sin partner mitt i natten. Så enkelt är det inte=/ Jag provar gärna skor live. Det kan annars bli så fel. Visst har vi även beställt mycket från Amazon. God natt min vän Kram
    Biggeros

    2020-10-26 | 20:24:00
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Znogge säger:

    Vilken vacker stad och så många fina byggnader men det ser lite ödsligt ut.
    Ju mer man smyger desto mer hörs man ;-)
    Grattis till ett par riktigt snygga skor.

    Kram

    Svar: Ja, det är inte många vakna när jag går min PW.Visst är det så att ju mer man smyger på tå desto lättare är chansen att de kommer på en.
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-10-27 | 11:24:58
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • wiper säger:

    Nu fick man sig en härlig rundvandring igen, så fint. Den soptunnan var jätterolig och fin. Här är dom så tråkiga.

    Snygga kängor du köpte. Jag måste prova skor innan jag köper i och med att jag har arbetsskador i nacke och rygg. Skor kan jag aldrig skicka efter

    Roligt på slutet ;) Tack och lov så har jag aldrig behövt gå upp på natten på toa.

    Ha en fin tisdag
    kram från Malin

    Svar: Visst piggar det upp med roliga skräptunnor=)Jag har svårt att beställa skor på nätet.
    Skönt att du inte behöver gå upp på natten. Det händer inte så ofta här heller.
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-10-27 | 13:49:05
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se
  • ullie säger:

    grått blåsigt halv regn mörk mörk dag suck
    varit på stora a6 varuhuset fick oxå två par skor om du såg på snap
    vilka balkonger o dörrar

    Svar: Härligt!! Älskar skor=)Här har solen skinit och ännu en solig dag imorgon i slutet av oktober.
    Trevlig kväll!
    Kram
    Biggeros

    2020-10-27 | 20:38:28
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Eva`s blogg säger:

    Ja tröst äta är lätt av tristess o visst får man hålla sig flytande....äter ni bara lchf? snygga boots , jag köpte ett par i bloggen idag på rea... på nätet ofta o blir oftast nöjd :) kram vännen

    Svar: Vi följer LCHF stilen och körde strikt 12 dagar. Vi är väldigt duktiga=)Måste kolla dina nya boots. Kul att du är nöjd=)
    God kväll!
    Kram
    Biggeros

    2020-10-28 | 09:43:20
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: