biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

On the road again

Kategori: Min Blogg

 
 
On the road again
Just can't wait to get on the road again
The life I love is making music with my friends
 
 
 
On my way heading
så brukar jag oftast stöta på Tio Pepe eller Tjuren Fernando
I vissa fall Donkey Belen 
Idag sitter jag i Jerez och funderar på om utegångsförbudet  från kommunen ska hävas och sluta att gälla den 9/11 eller är det upp till kommunen själv att bestämma........
Ska jag sitta här helt själv i timmar, dagar, veckor
 
 
On my way home
från någonstans i Spanien
Då åker vi oftast förbi Beer Valley
Cruzcampo och Heineken your name it
 
 
 
 
On my way to the beach
in Valdelagrana 
Sand mellan tårna
Solbränna
Lugn
Fläkt i håret
Det har tyvärr inte blivit många turer till stranden detta Coronaår
 
 
 On my way between towns
Kan man stöta på ett och annat glädjehus i ingenstans.
Oftast sticker huset ut och signalerar med det finaste neonfärger.
Det går inte att missa.
 
 
Idag är det Tisdag och ännu en 25 grader solig dag.
Jag har lagt utemöblernas kuddvar i blekningsmedel.
Nu hoppas jag på att de blir vitare än vitast.
Städa av blir det även med kvasten
Jag har även promenerat till närmaste affär och köpt ingredienser till pajer. 
Så här ska bakas och tillreda förnöjelser i köket.
 
Visst är man alltid  väg någonstans här i livet.
Ibland känns det som man står och trampar på samma ställe och inte kommer vidare.
För det mesta har jag alltid mål här i livet och har en framåtanda som heter duga.
Jag är en självständig person som har alltid hittat utvägar när det ser motigt ut.
Så i detta fall så ska jag klara mig att vara ifrån min man, mina döttrar, min mor/ far, syskon och vänner.
Även om milen skiljer oss åt så är vi alltid nära varandra via nät/ datorvärldens fiber tråd.
Fascinerande. 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så skön värme. Hoppas att du kan följa med nästa vecka så du slipper vara ensam. Ja det är ett tufft år i år att inte får träffas. Hoppas att vaccinet kommer snart kram lilla gumman från Mamma ❤️

    Svar: Hoppas nu att man inte förlänger utegångsförbudet inom kommunen. I dessa dagar vet man inte från ena dagen till nästa vad som kommer att ske.Håll tummarna 👍👍
    Godnatt!
    Kram ♡
    Biggeros

    2020-11-03 | 21:16:46
  • Gerd säger:

    Ingen rolig tid nu men man får fokusera på det roliga och inte fastna i siffror i statistiken.
    Jag gör många trevliga saker i miniformat. Så glad över ljudböcker i allt det dumma med ögonen, bibblan är ju ändå så stängd. Väntar på läsplattan också.
    Önskar jag hade er värme bara!
    Kram

    Svar: Du om någon är tidsoptimist och verkar hitta på något i Coronatider. Avundas dig att du går vidare dag för dag under distans.Detta virus ska vi uthärda bit för bit.
    Jag kan bara bidra med att skicka lite värme om inget annat.
    Ta hand om dig!
    Kram <3
    Biggeros

    2020-11-03 | 22:00:40
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad jobbigt att du har utegångsförbud och sånt är så himla trist. Mysiga planer du har för dagen. <3 Kramis

    Svar: Ja och mycket planer för resten av veckan=)Ja hoppas nu att jag kan följa med min man efter den 9/11
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-04 | 08:38:11
    Bloggadress: http://starbys.se
  • znogge säger:

    Här går utvecklingen definitivt inte på rätt håll tyvärr och det ser dystert ut i övriga Europa också. Men jag hoppas på ett slut på detta elände. Under tiden får man försöka fokusera på bra saker.

    Kram och god onsdag!

    Svar: Jag är tidsoptimist och försöker hålla huvudet uppe. Man får kämpa på=)Tråkigt som det ser ut i den stora vida corona världen=(
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-04 | 08:41:51
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Jag längtar också tills dom lättar på restriktionerna något i alla fall. Men eftersom det finns människor som saknar sunt förnuft så är det nog tyvärr nödvändiga åtgärder.
    Bara dom inte totalspärrar in oss igen, det är inte nyttigt för nån.

    Ha det gott och var försiktig!

    Svar: Nej jag tänker precis likadant att de spärrar in oss igen=( Visst är det ofattbart att viruset har tagit fart igen.Längtar efter normal vardag!
    Ta hand om dig 🙏
    Biggeros

    2020-11-04 | 10:52:41
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Karin Eklund säger:

    Du är en klok kvinna Birgitte. Jag vet att det tar på alldeles särskilt mycket att vara på långt avstånd från nära och kära men man kan inte annat än att göra det bästa av det mesta för tillfället och ni i Spanien har det tufft som bara den. Igen.
    Jag ser framemot att vaccin ska börja sprutas in i allas armar; det närmar sig har jag förstått.
    Du skriver bra, jag tar till mig allt.
    kramar <3

    Svar: Härligt att vi har ett
    utbyte Karin!Inte annat att man har all tid i världen att uttrycka sig i ord.Vi, alla måste kämpa tillsammans och invänta ett vaccin. Innan dess kommer viruset härja fritt. Inte minst måste vi ta hänsyn till vår tappra sjukvård.Ta hand om dig 🙏
    Biggeros

    2020-11-04 | 11:45:03
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Veiken säger:

    Detta jäkla år 2020. Covid-19 ger sig inte. Inget roligt nästan nånstans. Det gäller att försöka göra det bästa av eländet. Inte lätt men det måste gå.
    Synd att du har så många mil mellan dig och dina kära i Sverige!
    Vi får hålla tummarna så att det snart är över.
    Stor cyberkram till dig!

    Svar: Vilket skrämmande år lugnt sagt÷/Ja tur att vi har internet så man kan hålla kontakt med alla. Ibland vill man bara se och vara nära de sina 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-11-04 | 19:34:15
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Ditte säger:

    Ja, det gäller att göra det bästa av den situation vi har. Och den ser ju olika ut var i världen vi befinner oss. Hoppas nu att restriktionerna hjälper och att "folk" sköter sig för det har man ju uppenbarligen inte gjort där smittan ökat.
    Har förstått att det ser olika ut i Spanien beroende på var man befinner sig. Men hjälper restriktionerna så är det ju gott så.
    Vad gäller vaccin kommer jag inte att vara först i den kön. Vill att det noga testas så att man under en längre tid kan följa ev. biverkningar . Minns alla som blev sjuka i narkolepsi efter att ha vaccinerat sig mot svininfluensan.
    Ja, knepigt är det. Hoppas innerligt att läget snart förbättras.
    Många tankar och en varm kram


    Svar: Tvärtom mot med mig. Jag kommer stå på tröskeln när det är min tur för vaccin.Så här illa vill jag inte önska någon vad som har medfört och problem som väntas från Covid 19.
    Jag tror att många börjar att slappna av och är trötta på Covid 19. De flesta sköter sig faktiskt.
    Man måste ha hårda restriktioner att följa i Spanien annars trotsas lagen.
    Nu hoppas jag på att det ska vända snart. Jag vill träffa mina nära och kära 🙏
    Ta hand om dig
    Kram
    Biggeros

    2020-11-04 | 20:18:57
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    usch tråkigt allt börjar om igen 28 döda bara sen igår ... igen ...
    om ett vaccin kommer fram så kanske
    hade gärna befunnit mej vid vattnet på stranden

    Svar: Tråkigt att många måste sätta sitt liv till detta dumma virus. Längtar till ett vaccin snart!Stranden får vänta tills dess=)
    Kram
    Biggeros

    2020-11-04 | 21:59:02
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    På väg med tankarna är ju bra. Ibland tycker jag bara att även de står stilla i lockdown.
    Utan att utsätta sig för något dumt är det nog ibland bra att komma utanför huset.
    Ha det skönt i värmen!

    Svar: Ja mina tankar far fram och det är nyttigt att dela med sig. Ibland känns det hopplöst men man måste trösta sig med att man kan bara skydda sig så gott man kan från viruset. Ta hand om dig Lena under lockdown 🙏
    Biggeros

    2020-11-05 | 14:57:11
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Enna säger:

    Det har du rätt i, ibland känns det som att man gör samma saker hela tiden men det leder en till något annat på längre sikt :)

    Svar: Exakt. Att stampa på samma ställe behöver inte vara något dåligt. Nu händee inte så mycket pga pandemin=(Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-11-06 | 11:44:26
    Bloggadress: http://sayyeastofashion.blogg.se
  • Tove Olberg säger:

    Fin är din Valdegranadikt där!
    Visst är vi hela tiden på väg vi människor, vi sätter våra mål, ibland diffusa ibland klara. Vi når dem eller så är vägen dit också ett mål. Mina dagar är ju i det ensamma ständigt då jag lever själv, ett eget val. Jag håller undan, det är lätt nog med tanke på det liv jag lever där lönen kommer in, jag behöver inte trängas. Dagarna går med det jag fyller de med, märkligt hur de fylls med det jag alltid fyllt de med före corona. Utomhustillvaron inte minst. Ett läge där jag mår bra, står ut med den längtan jag har. Som att längtan är något sig. Det jag varit med om med de jag älskar det finns ju där. Telefoner och cyber ger utmärkta möjligheter. Känns som jag skrivit detta tidigare :-) men du inbjöd till det med din fina text :-) Nu ska vi se här - on the road är det 10 månader sedan jag var. På spåret med tåg var den 28 februari. Herrejisse så kul det ska bli å åka tåg igen.
    Hoppas du får komma iväg. Tänker på dig i det som råder där hos dig!
    <3
    Ha en fin helg

    Svar: Du kan alltid få till det med ord. Visst ser livet annorlunda ut men det gör det ibland med eller utan pandemi. Just nu planerar jag ingenting. Tråkigt men sant. Jag som älskar att planera visiter och resor. Nästa år får bli vad det blir men mycket kommer att tas igen med sammankomster med familjen och släkten.Tack för din fina kommentar och lycka till med tågresan, på spåret någonstans i Sverige.
    Kram på dig <3
    Biggeros

    2020-11-06 | 12:49:24
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    Det är en sak som är fint med livet med nätet i alla fall. Tänk så nära man är trots långt borta. Speciellt i dessa tider känns det ännu viktigare, hur hade livet varit utan nätet nu?

    Svar: Ja exakt vad jag känner=)Vad vore man utan nätet just nu?
    Visst känner man en nära distans och närhet via nätet.
    Ta hand om dig 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-11-06 | 22:51:16
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • wiper säger:

    Vilka fina bilder och så härligt att vara On the road again. Den låten har många sjungit in. Du reser så coronasäkert så man kan göra rätt mycket om man är försiktig.

    Vilken stor fin strand. Härligt att du är en självständig och stark kvinna som kan ta tag i saker och se framåt. Just nu är jag less men vi åker ut så mycket som möjligt. Det är verkligen tur att nätet finns nu annars hade man blivit tokig

    Sköt om dig och ha en fin början på veckan

    Kram från Malin

    Svar: Tyvärr har jag reseförbud in/ ut till Jerez. Så jag längtar till jag är på vägarna igen på väg till friheten. Min man får åka med arbetstillstånd.Tråkigt att vara ifrån varandra. Så ser livet ut just nu för många. Visst hade man inte klarat sig utan internet=)
    Ta hand om dig 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-11-09 | 08:01:43
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: