biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Distans på hästshow

Kategori: Spaniens Jerez

 
De första bilderna är på den gula byggnaden där hästshowerna tar plats.
Plats finns det gott om i dessa tider. Vi satt tre platser ifrån varandra och bar munskydd.
Det gäller att vara försiktig.
På andra sidan hölls läktarna fria och hade spritats för nya besök.
Så besökare släpps in från den andra ingången varannan gång/ show
Showen varade knappt i en halvtimme men i normala fall mycket längre.
Dock var inträdet gratis för oss i Juli på turistveckan.
Såklart blir det fler besök här.
Normalt sätt brukar det kosta från 25 euro beroende helt på var man vill sitta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla bilder blir suddiga pga rörelser
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var allt från La Escuela de Arte de Jerez och för denna gång.
 
 
 
 
En tjusig dekor både från utsidan till insidan av palatset.
 
 
Igår var det den lägsta dödssiffran på 8 dagar i Andalusien. 
Hoppas att det fortsätter  så att vi släpps fria från kommunkarantän den 23/11
Allt är ovisst i dessa dagar.....
Biggeros tankesmedjan 
Om nu den svenska regeringen nu har gått ut med bara en sammankomst på 8 personer....
Hur är det då möjligt att transportmedel såsom buss/ tåg får  färda fler än 8 personer tätt inpå varandra utan munskydd?
Restauranger får plats med fler än 8 personer.......
Biosalonger får plats med fler än 8 personer och likaså fotbollsarenor........
Ingen har en sammankomst för bara 8 personer offentligt  om man dock inte vistas fler och använder munskydd, avgränsning och distansering. 
Nu blev det väldigt konstigt i min hjärnverkstad.
Det finns ingen logik.

Kommentarer

  • znogge säger:

    Vilken spännande show och hästar är verkligen vackra djur!
    Ja du, ibland begriper jag inte hur det resoneras kring restriktioner i samband med pandemin. Hoppas i alla fall att eländet tar slut snabbare än snabbt.

    Kram

    Svar: Ja äntligen efter lång tids beslutande så slog vi till för att gå på hästshowen i Jerez. Man blir gärna hemmablind.Ja ibland blir man inte klok på alla restriktioner så hälften kunde vara nog=/
    Ha det gott <3
    Kram
    Biggeros

    2020-11-17 | 10:42:13
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Gerd säger:

    Kul med hästshow!
    Ja, man får roa sig så gott det går.
    Pandemin är ett stort minus i måendet.
    Tycker det är enormt rörigt med allting. Jag har hållit mig hemma i 2,5 vecka nu, men det är inget jag önskar. Jo, jag har tagit cykelturer i min ensamhet förstås.
    Hoppas på ett fungerande vaccin någon gång...
    Kram!

    Svar: Denna show och visit var vi i i somras. Nu är vi instängda efter 22 och är instängda inom kommunen. Snacka om strikta restriktioner Jag längtar nu efter ett vaccin så vi får stopp på denna pandemi.Ta hand om dig !
    Kram
    Biggeros

    2020-11-17 | 17:42:44
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Anki säger:

    Så trevligt att få följa med på hästshowen! Vackra djur ... älskar dem sen barnsben!
    Ja, du ... det är mycket som är konstigt! Skönt att bo ute på landet och bara åka till civilisationen i nödfall ...
    Ha det gott!
    Kram

    Svar: Älskar även hästar och red som barn=)Ja det gäller att vara försiktig i offentligheten.
    Ta hand om dig!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-17 | 19:07:17
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Vad roligt med en hästshow! Och i dessa tider får man minnas tillbaka på allt trevligt man gjort innan pandemin. Jag rör mig runt en hel del i Stockholm och till fots eller med pendelbåt och det är skönt att komma ut och få lite variation.
    Skönt om smittan nu minskat hos er och hoppas det fortsätter så. Vet att Torrevieja inte har haft det så illa som ni och med lite större friheter.
    Hur det blir här vet man ju inte ännu men det är ju fånigt att stänga restauranger klockan 22 (ingen alkoholservering efter 22)för de allra flesta sköter sig jättebra. Stäng nattklubbar direkt och de restauranger som inte sköter sig. Följden blir ju att svartklubbar ökar och hemmafester blir fler. Går ju inte att ha koll på. Kanske skulle man ha utegångsförbud för vissa grupper efter klockan 21.
    För egen del är jag inte orolig och kommer inte heller att vacccinera mig förrän man testat vaccinet under längre tid. Nu är det ju i princip intet testat alls på människor. Minns ju alla narcolepsifall efter svininfluensan.
    Hörde idag att vi över 65 skulle få förtur här i Sverige. Men jag avstår.
    Tycker det är bra att ett vaccin kommer och sen får man ju avgöra hur man vill göra.
    Var försiktig och ta hand om dig.
    Kram

    Svar: Visst har vi restriktioner som heter duga men regioner i landet måste åtgärda och handla snabbt så vi får en minskning av smittspridningen av denna pandemi. Jag är så mycket för ett vaccin för jag tror att det är det enda som hjälper just nu för att stoppa pandemin som kan fortsätta i åratal. Vaccin medför oftast en risk med biverkningar men det finns alltid risker med biverkningar av att ta medicin.
    Nu vill jag allt ska återgå till det normala och att vi kan resa fritt och träffa/ umgås med våra nära och kära.
    Ta hand om dig!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-17 | 21:30:41
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Att fotografera rörelse är inte lätt men det är vackert ändå.

    Att hitta logik i denna pandemiröra? Går det?

    Svar: Varje bild blev suddig pga rörelse.Visst ger det en viss bekräftelse att rörelse av häst pågår=)
    Nu hoppas jag att perimeterkarantänen inte förlängs. Dock har vi många andra restriktioner som heter duga. Visst är det rörigt!!!
    Ha det gott <3
    Biggeros

    2020-11-17 | 22:29:18
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Marie säger:

    Om hästarna och tack för videon hoppas att jag kan få uppleva där med hästarna.. Hoppas att du snart kan följa med Ur

    Svar: Såklarr ska jag ta dig till Andalusiska ridskolan i Jerez och titta på hästshowen=) Troligtvis blir det förlängning av perimeterkarantänen 😱Ha det gott!
    Keep safe 🙏
    Kram
    Ps. Alla borde ha munskydd på sig på offentliga platser där man inte kan hålla 1 1/2 meters avstånd.
    Biggeros

    2020-11-18 | 11:58:00
  • Marie säger:

    Vilken fin video tack lilla gumman puss 😘 Mamma ❤️

    Svar: Så roligt att du gillar videon!!Kram
    Biggeros

    2020-11-18 | 12:05:24
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Oh, vilket ställe.
    Den uppvisningen skulle jag vilja se.
    Jag fattar inte heller hur man tänker med 8 personer, så du är inte ensam att inte förstå. Kanske också lite svårare för oss som inte bor i Sverige att hänga med i tankarna där eller så är det heltokigt!?
    Sköt om dig!

    Svar: Du hade gillat detta ställa att besöka Lena!I med det att vi i övriga världen har haft både karantän ochvstrikta åtgärder så undrar man ibland hur regeringen tänker med att bara vistas 8 personer i sammankomst. Hur fungerar det i verkligheten som är bara rekommendationer?
    Ta hand om dig från en karantän till en annan 🙏
    Biggeros

    2020-11-19 | 09:15:25
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Veiken säger:

    Hästar är mäktiga och magiska djur. Det är fantastiskt att se ryttare och häst i symbios. Jag förstår att det var en fin upplevelse.
    Du är inte ensam om att undra vad som gäller i antal i det här landet!
    Mitt äldsta barnbarn och jag var på Gothenburg Horse show i många år. En heldag bara vi två.
    Kramar
    Så härligt!

    Svar: Visst är det en härlig känsla att få se en hästshow och vilken precision ÷)Ja nu är min man hemma för helgen och drar iväg i natt tillbaka till Extremadura. I de flesta regionerna så håller man stängt in/ut. Så visst är det hårda bud. Hursomhelst lyder vi vad som gäller här och inga utsvävningar.
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-22 | 11:07:39
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se
  • petra säger:

    så kul med en hästshow, här blir det inte så mkt till shower:) så fina byggnader och så härligt väder ni verkar ha, kramar

    Svar: Här har vädret helt underbart!!Denna hästshow är alltid underhållande=)
    Vilka stilfulla hästar!!
    Trevlig kväll!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-22 | 17:18:00
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    Gud så roligt det där ser ut, det är något med hästar som fascinerar mig trots att jag aldrig varit "hästtjej". Jag skulle dock gärna vilja gå på sådan där show. Det ser verkligen så roligt ut :D. Vilken upplevelse :).

    Svar: Ja faktiskt en underbar men 1/2 timmes kort föreställning. Nu fick vi äran att se denna hästshow gratis undee turistveckan. Så nästa gång blir det nog annorlunda såsom troligtvis nästa år blir🙏
    Ha det gott vännen!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-22 | 21:19:00
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Hilma säger:

    Vilka härliga bilder! Ser jättehäftigt ut :D

    Svar: En otroligt fint besök mitt i sommaren. Flera besök ska det bli=)Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2020-11-24 | 15:48:28
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Ama de casa säger:

    Dom är sååå himla fina, hästarna! Och byggnaden med :-)
    Fast när vi var där var det fotoförbud under själva showen, månntro om du tjuvfotade? ;-)

    Svar: Vi fick både filma och fota men nu var det inte den vanliga showen som vanligen brukar visas. Det var en gratisföreställning under turistveckan=)Underbar plats med hästar!!
    Trevlig advent <3
    Biggeros

    2020-11-27 | 10:41:50
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: