biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Släpp fångarna loss det är vår

Kategori: Spaniens Jerez

 
Karantändag 50
 
 
Utsläppet från lockdown är bara för en timme men gud, vilken befrielse!
 
 
 
 
Nu har bygget även blivit klarställt (en bit ifrån oss) och fått ett namn.
De flesta har hunnit att flytta in innan lockdown men många bostäder står fortfarande tomma.
Residencial Costa Azahar
 
 Tänk så mycket man observerar när man inte har varit ute på sju veckor.
 
 
Utanför "communidad" leder spår från fåransamling. Ljudet av bjällror och spår från lämningar på både trottoarer och vägar. 
 
 
De var nästan inne och snusade hos grannen. Iaf på den tomma tomten vid sidan om.
 
 
 
 
Släpp fångarna loss det är vår.......

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Så skönt för er att äntligen få komma ut!

    Kram och god söndag

    Svar: Otrolig känsla och det tyckte nog alla andra med=) Vi höll avstånd vissa var sämre.Trevlig söndag från ett varmt Spanien <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-03 | 10:56:24
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Tove Olberg säger:

    Wow så talande bilder .... ser spänst och glädje och tänk att sola sken!!! >3

    Svar: En otrolig glädje när både solen skiner och för frihetens begynnelse ❤Solen skiner hett med sina strålar även idag med 33 graders värme.
    Trevlig Söndag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-03 | 11:26:05
  • Ama de casa säger:

    Ja, nog är det en befrielse att ha fått komma ut! Underbart :-D
    Fast man får faktiskt gå hela det tidsintervall som gäller för den grupp man tillhör, fast bara i ett av intervallerna. Så i princip kan vi gå 4 timmar på morgonen ELLER 3 timmar på kvällen.

    Ha en fortsatt fin söndag!

    Svar: Ja, nu har vi varit så trogna att vi har gått en timme på kvällen. Jag kan inte påstå att vi är några morgonmänniskor. En timmes promenad kändes som dubbla tiden. Vi njöt för fullt i friheten. Idag har vi njutit vid poolen. Minst 33 grader har det varit i skuggan=)Vi sk gå vår promenad i kväll <3
    Trevlig kväll
    Biggeros

    2020-05-03 | 13:05:13
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Karin Eklund säger:

    Det känns ända hit! Glädjen av att få komma ut på grönbete ett tag om dagen. Släpp fångarne loss absolut.
    Ser att ni får vara ute en timme om dagen medan jag läste på Amas blogg att de får vara tre timmar eller har jag missförstått. Kanske ni har någon av de tre timmarna att välja på?
    Hur som helst, njut av frihetens timme!
    Kram

    Svar: Redan på lördag 2 maj blir det tillåtet med en daglig promenad eller individuell motion på en timme för alla har jag fått reda på av en säker källa i sydkusten.seEn guide på nedtrappning.
    Så vad jag förstår är det bara en timme av någon av de alternativ morgon eller kvällsintervallen. Vi har bara gått en timme.
    Polisen verkar även vara på hugget så det gäller inte att munhuggas på plats för man kommer ingen värt=(
    Vi njuter av friheten det lilla som erbjudes <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-03 | 13:17:12
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Såg på tv, ja det måste va skönt...fina bilder kram Evas blogg

    Svar: Tyvärr så ser det väldigt trångt ut på vissa håll speciellt i storstäderna. Jag håller åtminstone avstånd. Jag tar det säkra före de osäkra=)Kram
    Biggeros

    2020-05-03 | 13:50:28
  • dianasdrömmar säger:

    Förstår känslan så härligt kramis

    Svar: Ja, en ren befrielse att få se gräset gro utanför tomtgränsen Kram<3
    Biggeros

    2020-05-03 | 14:57:15
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Ditte säger:

    Så roligt och skönt att ni är utsläppta. Förstår att ni njuter. Men nu förstår jag inte. Tyckte Ama och Precisosa https://www.spanienblogg.se/2020/05/03/sond-3-maj-sol-24-gr/ i Torrevieja skrev att de kunde få vara ute i flera timmar som ingick i deras tidsintervall. Eller är det så att en del åldersgrupper bara har en timme och andra har två-eller tre.
    Hur som. Njut och fira.
    Men jag blev lite orolig igår när jag här hemma såg bilder kablas ut från Spanien på tv och avstånden mellan folk som var ute var minimala. Kanske nyhetens behag.
    kram

    Svar: Uppfattning som jag har fått och har läst olika media och samt Sydkusten.se så är det bara en timme man får vara ute beroende vilken intervall man väljer. Det är så min man och jag har tolkat det. Så vi har bara varit ute en timme och en km från vårt boende. Jag hade såklart valt längre tid men detta passar mig än så länge. Visst så är avståndet minimalt på vissa större orter. Här är fler ute än normalt men nu tror jag även att det är nyhetens behag pga utsläppet i lördags.Vi håller avstånd och många är duktiga att använda munskydd.
    Trevlig Söndag <3Kram
    Biggeros

    2020-05-03 | 17:05:53
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Gerd säger:

    Helt underbar känsla, kan jag förstå. Det här är inte klokt, att vi ska vara med om något sådant, eller ni, ja vi har följt på avstånd.
    Förstår om ni tog glädjeskutt. Fårskocken såg så mysig ut också, det är ju bara så pastoralt, bara herden som saknades ;)
    Trevlig kväll och kram!

    Svar: Ja, jag eftersökte faktiskt fårherden=)Ett riktigt glädjeskutt i friheten!!
    Kram
    Biggeros

    2020-05-03 | 17:16:35
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Jossus Travelpics säger:

    Kan tänka mig vilken glädje det är att äntligen få komma ut. Nu håller vi tummarna för fortsatt bättre tider.

    Svar: Nu kan vi bara hoppas till det bättre=)Idag har det varit 34 grader och poolväder=)
    Biggeros

    2020-05-03 | 18:57:39
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • Jasmine säger:

    Svar: Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar. Idag har jag njutit av tid på balkongen - så härligt!
    Kram

    Svar: Härligt att det är väder så man kan njuta av värmen=)Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-05-03 | 19:37:57
    Bloggadress: http://rosanatt.blogg.se
  • Marie säger:

    Så skönt att Ni får gå en promenad
    Det är Er väl unnat fina bilder kram på Er 💕

    Svar: Ja, det känns jätte skönt men vi har ju även vår trädgård. Så jag ska verkligen inte klaga. Speciellt när det är fint väder ❤
    Biggeros

    2020-05-03 | 19:42:31
  • Emma Engström säger:

    Alltså ÅH vilken lycka kan jag tänka mig, så himla skönt att få komma ut äntligen!! Det uppskattar man <3

    Svar: Ja, jag kan bara instämma med dig . Äntligen!!!Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-05-03 | 20:03:26
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ann säger:

    Wow vilka bilder. Man ser verkligen befrielsen i era kroppar.

    Svar: Syns befrielsen i våra kroppar....Jo, det kan man nog inte sticka under stolen =) Jag tror man såg det hos samtliga som var ute och lättade på de krokiga=)
    Trevlig dag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-05 | 08:25:24

Kommentera inlägget här: