biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Parkera ej under ett Jakarandaträd

Kategori: Min Blogg

 
 
 
Dessa Jakarandaträd är helt underbara när det blommar med sin ljuslila färg.
Tyvärr ska man inte parkera under dessa träd pga att de fäller så otroligt.
 
 
 
Vi försöker att variera våra rundor och upptäcker så många kvarter med fina villaområden som vi inte ens kände till.
 
 
Husen är enorma och trädgårdarna är mindre viktiga.
Bougainville växer tätt på muren och är som vackrast när den växer fritt.
 
 
 
 
Ett gym som ser helt övergivet ut/ tillbommat och redskap syns utomhus som hänger kvar i trädgården
 
 
 
 
 
Blått stort smurfhus som inte riktigt passar in vid sidan om den moderna kyrkliknande huset.
 
 
Tydligen gillar ägarna blått.
Blått är ju flott men inte fasaden på ett hus.
 
 
Bilden gör sig inte rättvis men huset är jätte fräckt byggt.
Påminner lite om ett svenskbygge.
 
 
 
 
Jag går förbi flera språkcentrum för barn som ser ut som en vanlig bostad. Den smälter in blande de andra stora villorna.
Hoppas nu på att denna generation blir bättre i engelska.
 
 
Baksidan av katolskaskolan.
Intill skolan ligger ett glädjehus.
 
 
 
I dessa tider har glädjeflickorna haft dålig dager.
Inga glada dagar alls under lockdown.
 
 
Framsidan av katolskaskolan fick jag skåda lite mer på nära håll nu  under barnfrånvaro. Fint och prydigt.
Skolan undervisas av nunnor.
 
 
 
 
 
Kul att jämföra hus med andra och även hålla koll på nybyggnationer. 
 
 
Bygget måste gå vidare även i dessa tider.
 
 
Kul att följa bygget från början till slut.
 
Karantändag 68
 
Idag har jag tagit mig en fri dag från karantän städandet. Jag sitter just nu och vilar och sträcker ut benen efter maten.
Vi har bara riktat in oss på promenader, bad i värmen och njuta av god LCHF kost idag.
Vi kör nollning 10 - 14 dagar för att snabbt få ur sockret ur kroppen. Dessutom att få fart på förbränningen.
Därefter går vi över till lätt ketokost.

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vilka vackra träd och vad spännande med nollningen. :-D Kramis

    Svar: De är så tjusiga!!Ja, nu är vi igång med vår LCHF stil som vi vet fungerar på oss=)
    Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-05-20 | 19:19:40
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Mirjam säger:

    Jätteroligt att se alla de där husen, jag håller med dig angående det blå huset, det var lite väl kraftig färg tycker jag men smaken är som baken ;) Däremot gillar jag den blåblommande växten! Vad är det???
    Ha en fin kväll :)

    Svar: Ja, du det var en bra fråga vad för blomsort det är. Den är så vacker=) Man blir helt förblindad. Det är jätte kul att titta på hus och det blåa huset var definitivt inte i min smak. Som du säger smaken är olika=)Trevlig kväll från ett varmt Jerez <3
    Biggeros

    2020-05-20 | 20:02:44
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Gerd säger:

    Helt annorlunda att gå och kolla på hus hos er än hos mig här i stan ;)
    Jag har alltid kollat på hus, fönster och gardiner, trädgårdar.
    Ni förströr er, så gör även jag.
    Kram

    Svar: Jag har alltid tyckt om att titta på hus, fönster, dörrar och inredning. Kul att jämföra=)Det är så kul att följa med dig på dina turer till parken.
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-20 | 21:02:16
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Den vackra blå klänghängväxten är blyblomma, den är så jättefin!

    Och ja, det är många växter som skräpar något helt otroligt. De nämnde ju trillingblomman förut och jag kan tillägga att fikusträden skräpar de med. Fast å vad jag fillar växterna här!

    Svar: Den som skulle hjälpa mig på traven i växtriket är ju du =) Visst finns det många så skräpar men de ska helst fälla sina blommor någon annanstans. Man blir så glad att få se alla träd och växter blomma denna tid.Godkväll <3
    Biggeros

    2020-05-20 | 22:40:57
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ullie säger:

    så himmelens vackert det är . får sån längtan efter ut o resa när ja ser dina bilder så fint.
    är lite som här hemma om du får frömjöl på hela bilen inte så skoj heller

    Svar: Här är det blomskav som lägger sig på hela huven. Tråkigt men visst är träden fina=)Ha en riktigt trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-21 | 01:58:13
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Fast å andra sidan är ju skräpet från jakarandan ganska dekorativt :-D

    Ha en fin Kristi Himmelsfärdshelg!

    Svar: Visst är det fint men inte i min trädgård =)Trevlig Kristihimmelsfärdsdag <3
    Biggeros

    2020-05-21 | 10:36:10
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Tack vännen för alla njutbara bilder du delar med dig av :) man blir glad ..ja skönt att få ur sockret jag är inne på min 2 vecka :) äter 16:8 funkar bäst för mig :) mån-fred förra veckan tappade jag 3,2kg hurra för mig ha ha kram fina ...Evas blogg

    Svar: Så härligt att man har funnit något eller stil som passar en själv. Inte dåligt att ha gått ner så mycket på två veckor=) Lycka till vännenKram
    Biggeros

    2020-05-21 | 10:41:52
  • Anonym säger:

    Jakarandan är så vacker, men som du säjer skräpig också.
    Roligt att se lite "vardagsbilder" från din omgivning.
    Hoppas liksom du att spanjorernas engelskkunskaper blir bättre, det behövs tyvärr där, speciellt i områden med mycket turism.
    Ha en riktigt skön dag önskar Lena från ett soligt och varmt Wales

    Svar: Vi får verkligen hoppas att barnen blir bättre i engelska än sina föräldrar. I Jerez är de jätte dåliga på engelska. Visst är träden fina men som du säger skräpiga.
    Trevlig kväll och hoppas att ni har haft en skön dag <3
    Biggeros

    2020-05-21 | 11:21:55
  • Emma Engström säger:

    Alltså WOW vilka fina träd med alla blommor, blir verkligen så glad av att se lite färg! Kanske inte det bästa att parkera under som sagt haha, men otroligt vackert <3 KRAM

    Svar: Nej, inte vill man ha blommorna på bilen. De är så fina med dess färg.Trevlig helg <3
    Biggeros

    2020-05-21 | 17:03:31
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Pauline Hurtig säger:

    men åh så vackra träd :o

    Svar: Man blir verkligen glad att se dessa vackra färger på träden =)
    Biggeros

    2020-05-21 | 19:37:33
    Bloggadress: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
  • Hilma Eklund säger:

    Men wow vilka unika hus! Och färgen på både träden och buskarna, såååå fint! 😍

    Svar: Det är så kul att kolla in olika hus. De är stora, små, färgglada, vita, nya, gamla. Träden blommar för fullt=)
    Jätte fina <3
    Biggeros

    2020-05-22 | 07:03:57
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Carolina säger:

    Ja, inte stå helst under något träd är väl att föredra! Brukar ofta få kvistar och pollen också på min bil. Föredrar nästan då dessa lila blommor hehe ;)

    Svar: De lila blommorna är jätte fina i sin lila färg. Ja, om man ska föredra något så blir det dessa =)Trevlig fredag!
    Biggeros

    2020-05-22 | 11:38:10
    Bloggadress: http://knaset.com
  • Marie säger:

    Dom fina träden ned sina lila blommor som jag tycker så mycket om önskar Er en riktigt trevlig helg puss och kram från Mamma ❤️ 💕

    Svar: De lila blommorna är jätte fina på träden och visst gör det en glad=)Trevlig helg <3
    Kram 😍
    Biggeros

    2020-05-22 | 18:50:54
  • Veiken säger:

    Jakarandaträd i blomning är ljuvligt, men en bil under trädkronorna verkar vara sisådär kul.
    Det finns i alla fall något bra med coronatider. Man upptäcker sin närmiljö på ett helat annat sätt!
    Kul med alla olika stilar på hus.
    Kramar

    Svar: Man måste se fördelarna med. Igår kväll undersökte vi om restaurangerna hade öppnat. Visst har nu endel öppnat från lockdown. Så vi firade det med en vino fino. Ätit hade vi gjort innan=) Dessa lila träd är fina att titta på men inte få blommorna på huven=(Gillar ävennolika stilar på hus.
    Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-23 | 09:22:04
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här: