biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Merlin

Kategori: Spaniens Jerez

 
 
 
Igår gick vi vår kvällsrunda förbi Merlin Leroy.
Det har aldrig varit så tomt på parkeringen som nu.
Gud, vad jag längtar efter när Leroy öppnar sina portar. Vi behöver lite smått och gott till våra planer framöver. Våra hyllplan till garderoberna behöver sina hyllknoppar/ stöd och vi behöver silicon, krokar och nya hyllplan till förrådet.
 
 
Karantändag 54
 
 
Idag har jag putsat fönstret på framsidan och jag har även tvättat av dammet från gallren.
 
 
Denna fönsterputsaren användes lite då och då när jag väl kommer ihåg den. Inte förrän förra året rotade jag fram laddaren i mina gömmor.
Dessa laddarare....
Har ni problem att hitta rätt laddare?
Vissa laddare har jag markerat med ett färgstarkt garn eller färgad tejp.
 
 
 En sådan här mojäng har vi beställt via Amazon.
Jag har svårigheter att putsa fönstren på ovanvåningen.
Allt för att få skinande rena fönstren.
Förrut har jag putsat rutorna med min egna konstruerade förlängda putsare.
Den gav lite spår av streck som retade mig väldans mycket.
 
 
Jag har även dammsugit bäddmadrasserna och bäddat fräscht.
 
Igår kom vårt efterlängtade batteri till vår
Dyson dammsugare. Det förra batteriet varade inte så lång tid
så det var dax att uppdatera.
 
Idag är det 30 grader och riktigt fint poolväder.
På nätterna går temperaturen ner till 14 grader.
Vilken skillnad.
 
Igår skulle våra engelska vänner komma till Jerez med flyget från Irland.
 
Alla våra nära och kära har fått boka om dvs tänka om att komma hit inom den närmaste tid.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Emma Engström säger:

    Man längtar verkligen massor tills saker och ting kan börja öppna igen, det är folktomt överallt just nu :( Åh vad jag hade velat ha 30 grader också haha, underbart! KRAM <3

    Svar: Vi fick reda på att vår karantän har förlängts ytterligare =(Här är det en riktig sommar värme <3
    Biggeros

    2020-05-06 | 17:30:35
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Karin Eklund säger:

    Oj, så flitig du har varit ! Jag har både fönster och bäddmadrasser kvar att ta tag i men det ska bli Chabli som Magnus Härenstam sade.
    Så fin bild av er och era vänner. Ja, allt ställs på ända när sånt här händer. Vår måg har lägenhet i Santa Pola och slipper inte dit på länge, länge.. men så är livet just nu.
    Ha det gott Birgitte!
    Kram-<3

    Svar: Ja, ibland får man energi=)Skönt att få renbäddat.
    Ja, det dröjer länge innan vi får träffa våra nära och kära. Så trist=(
    Godnatt
    Kram
    Biggeros

    2020-05-06 | 17:37:36
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Znogge säger:

    Putsa fönsterna ja, det skulle vi också behöva göra. Våra ser rent ut sagt gräsliga ut men sådan proffsiga hjälpmedel har vi inte. Tack för påminnelsen för det måste göras innan vi sår gräs.

    Det är verkligen tråkigt att man inte kan ses som planerat men det är bara att acceptera det.

    Kram och god kväll!

    Svar: Putsa fönstren hör väl inte till min favorit. Det blir ju skinande rent. Nu återstår många fler fönster....Jag behöver specialgrejer till ovanvåningen. Fönstren går inte att öppna hela vägen så det är en utmaning.
    Ja, du kanntro vad jag saknar mina döttrar och föräldrar 😥
    Det är som det är.
    Godnatt
    Kram
    Biggeros

    2020-05-06 | 19:26:07
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Gerd säger:

    Jag har också en finfin fönsterputsare men ändock lite för jobbig för mig, så jag köper fönsterputs, väldigt smidigt i min ålder, så nöjd.
    Tyvärr håller inte batteriet i ett sladdlöst dammsugarskaft så länge. Men jag har ett sådant.
    Kram!

    Svar: Bra man kan anlita bort tjänster. Dessa uppladdningsbara maskiner behöver uppdateras ibland. Man behöver inte alltid köpa nytt.
    Godnatt <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-06 | 20:38:47
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Heléna säger:

    Jösses vad du har varit effektiv!!! Så tråkigt att det är som det är just nu så ni inte kan få besök av era vänner, nära och kära - får hoppas att det vänder snart!
    Jättehärlig bild på er! Hoppas du får en fin torsdag vännen! Kram och ta väl hand om dig 💖

    Svar: Ja, ibland får man gjort mer vissa dagar=)Så tråkigt att manninte kannträffa sina nära och kära. Vilket konstigt år=(
    Godnatt
    Kram
    Biggeros

    2020-05-06 | 22:55:01
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Ditte säger:

    Undrar när Leroy Merlin och liknande butiker ska få öppna. Förstår att det är efterlängtat.
    Men sysselsättning av skilda slag lider du ingen brist på och lika bra att utföra något praktiskt där man ser resultat. Perfekt med goda redskap. Men det där med laddare känner jag igen.
    Trist med vänner som nu inte kan komma. Men vi hoppas på att det inte ska vara isolation som gäller hela året.
    Kram och ha det så bra ni kan.

    Svar: Ja, Leroy besök är väldigt efterlängtat=)Små butiker öppnas snart.
    Däremot att åka till Sverige och utanför provinsen får väntas=)
    Godnatt <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-06 | 23:02:55
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    a jag tycker att det är jobbigt att försöka tänka framåt sommaren men ja vi åker nog ingenstans direkt ändå
    tråkigt å man inte kan ses .
    Ta hand om dej fina vännen min o ha en fin torsdag kram ❤️

    Svar: Ja, ett väldigt jobbigt och känsligt år 😥Ta hand om dig 🙏
    Biggeros

    2020-05-07 | 01:18:37
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Anonym säger:

    Du måste ha det riktigt rent o fint hemma efter all karantäntid eller? så fin bild på dig i rosa :) njut av livet o må gott kram

    Evas blogg

    Svar: Ja, vi har fått förlängt till 25/5 Vi kommer få så rent och fint=)
    Vi njuter så gott det går min man och jag 😍
    Trevlig dag
    Kram
    Biggeros

    2020-05-07 | 10:03:30

Kommentera inlägget här: