biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vill inte bli en soffpotatis

Kategori: Spaniens Jerez

9: e dagen
Karantän
Idag har jag städat bland krydd & skafferi lådorna. Tänk vad mycket man har och lite som gallras. Dock har jag tömt ut många gamla kryddor som inte är lika piffiga som innan. Det behövdes även torkas ur.
 
 
 
Till min förvåning hittade jag både en massa dippåsar och bea.
Det är rena guldgruvan för oss utlandssvenskar. 
 
 
Innan dess har jag preparerat en hälsosam musli med både nötter, chia, sesam, pumpa/ frö, torkade frukt och kokosflingor.
Väldigt gott till yoghurten.
Här delar jag med mig av min PW i karantän som innefattar:  33 varv, 3000 steg, och 27 minuter
Jag har då även gått min PW ikväll på 2000 steg, 18 minuter. Allt för att hålla gång så man inte blir en soffpotatis.
Ganska så lätt under dessa tider.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gerd säger:

    Det är bra att rensa i sina förråd. Jag får faktiskt för mig ibland att rensa bland kryddorna. De blir gör gamla med tiden. Så det är bra sysselsättning. Sen byter man smak och kan behöva slopa gammalt och köpa nyare sorter.

    Jag följde med dig på din joggingtur, haha, allt fungerar, i trängda lägen.
    Kvällskram!

    Svar: Ja, många kryddor hade glömt bort och mist sin smak. Det behövs verkligen att rensas emellanåt. Nu har jag all tid i världen=)Härligt min vän att jag fick sällskap på min runda <3
    God kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-03-22 | 22:03:21
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, vilken rundtur! 33 varv, duktigt av dig.

    Jag hade ju en röjare i skafferiet för ett tag sedan när det blev krypinvaderat. Det var behövligt att städa ur men faktiskt inte så mycket med passerat bäst före.

    Duktig du är som tar tag i något varje dag. Jag tänker alltid att jag ska göra det men så fastnar jag vid datorn. Suck!

    Svar: Ja, visst är det nödvändigt att ta tag i rensning även om du inte slängde något nämnvärt Finns inget värre när myror och annat kryp invaderar skafferiet😱Jomenvisst är det många varv men trädgården är inte så stor. Man måste ju hålla igång på ett eller annat sätt=))
    Det vardagliga sysslorna blir även gjorda och annat som har lagts åt sidan. Ta hand om dig 🙏
    Biggeros

    2020-03-22 | 22:53:50
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Eva`s blogg säger:

    Ja skönt att fixa hemma, och man måste röra sig ni är som i big brother ha ha instängda i huset kram kram

    Svar: Skillnaden är att vi är bara två personer😁😁😁Dock vissa likheter finns det såsom aktiviteter inom rimliga gränser=)
    Mycket fix blir det var dag och mycket städ/ tvätt.
    Kram <3
    Biggeros

    2020-03-23 | 09:53:59
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Man kan verkligen hitta mycket när man rensar och bra jobbat med stegen! :-D Kramis

    Svar: Idag har jag rensat bland lite kläder=)Varje dag i denna takt kan jag anmäla mig till maraton nästa år 😁😁😁
    Kram
    Biggeros

    2020-03-23 | 12:20:16
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Oj, vad du är flitig men visst passar det bra att göra vissa saker under karantänen. Något måste man fördriva tiden med.

    Kram och ha det så bra som det bara går!

    Svar: Om man inte skapar rutiner blir man tokig under lång karantän 😱Tack för din omsorg/ kram
    Biggeros

    2020-03-23 | 15:57:10
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    wowbra där att hålla igång stegen fast man är i karantän .ni har det tufft i Spanien verkligen, hur tusan funkar det om man har har husdjur typ hund? hörde av mannens spanka kolleger att alla ville typ ha hund nu så de kommer ut :) kramar

    Svar: Ja, att hålla igång fysiskt på ett eller annat sätt är viktigt=)Visst hade det varit bra att ha en hund som ska rastas men rastning av hund är oxå begränsad=( Skönt att ha en trädgård =)
    Kram
    Biggeros

    2020-03-23 | 16:21:05
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Emma Engström säger:

    Vad roligt att få se hur och vad du har! :D Ibland är det bra att gå igenom och se vad man har! KRAM <3

    Svar: Exakt!! Många gånger har man rent för mycket och kryddor som har tappat sitt sting=)Kram
    Biggeros

    2020-03-23 | 19:22:31
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • FREEDOMtravel säger:

    Bra jobbat! Jag tycker att det är segt att jobba hemifrån, och då kan vi ändå gå ut och gå ...

    Svar: Detta är en prövning för många som är tvugna att umgås var dag inom rimliga gränser. Nu har vi vår trädgård som tur är=)
    Biggeros

    2020-03-23 | 20:50:11
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Heléna säger:

    Du håller dig ju definitivt sysselsatt vännen - ingen risk att du blir någon soffpotais!!! Bra att passa på att göra sådant hemma som man inte prioriterar annars 😊 Kram och ha en riktigt fin kväll! 💖

    Svar: Exakt=) Igår tvättades och all ren tvätt hängdes in. Sedan satt vi i solen när det var möjligt. Klappade händer 20.00.Visst går det att fördriva tiden vännen=)
    Kram
    Biggeros

    2020-03-23 | 21:09:05
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Ditte säger:

    Bravo! Bra jobbat! Så viktigt att röra sig även om det blir inom ett begränsat område. Jag bara tänker på att hjärt, lung och kärlpatienter Spanien och andra länder ska få efter hand. Många har ju inte ens en balkong där de kan ta in luft och många rökare. Ingen bra kombo! Sen alla med psykosociala problem som behöver sina promenader för att må bra.
    Bra att du rensat bland kryddorna. Här gjorde maken det i förrgår. Behövligt.
    Jag är så glad för att vi än så länge här kan röra oss och mängder av människor gör det. Verklig friskvård. Och man är bra på att hålla avstånd.
    Ha det så bra du kan.
    Kram


    Svar: Visst det ena hemska leder till det andra värre hemska i det långa loppet. Visst är det fördelar att ha trädgård även balkong. Vissa leder Zumba från terassen och delar med sig. Många är väldigt kreativa. Det är ju skönt att ni kan röra på er med distans från varandra. Det gäller ju att alla följer det. Jag tänker på dem spm fortfarande sitter tätt intill på utecafeer=(Ha det bra// kram
    Biggeros

    2020-03-23 | 22:21:14
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • dianasdrömmar säger:

    Skönt med hemmafix kram

    Svar: Här blir mycket gallring och städ under karantän. Det blir även kvalitetstid med maken=)Kram
    Biggeros

    2020-03-24 | 08:27:07
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Ama de casa säger:

    Wow vilken power - fotografen hinner ju inte med ;-)
    Här kör vi vår PW i garaget, inte lika fin miljö, men att gå runt på 12 kvm terrass är liksom ingen större idé :-D

    Svar: Tur ni har garaget där ni kan ranta runt=)Bättre att ha en balkongvän ingen alls =D
    Ja, fotografen låg nästan efter ett varv. Det är svårt att Powerwalka samtidigt med en kamera i handen. Hihi=D
    Kram
    Biggeros

    2020-03-24 | 11:12:57
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: