biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Klippa gräs med nagelsax

Kategori: Spaniens Jerez

 
12: e dagen i 
Karantän 
 
Vi var en dag försenad att fira våffeldagen.
Jag bjuder på LCHF våfflor med varma bär och grekisk Yoghurt
Väldigt nyttiga och dessutom frasiga.
Idag har solen varit närvarande nästan hela dagen. Jag har klippt gräsmattan.
Väldigt jobbigt när man inte har rätta verktyg.
 
 
 
 
Min man passade även på att klippa bladen på Paraplypalmen.
 
 
Ja, det blev en hel del så nu är palmen klippt och belåten.
Jag hade även behövt att gå till frisören. 
Håret växer och gror.
 
 
 
Ser ni skillnaden.....
På vissa ställen växer gräset grönare än på andra ställen.
Skönt att slippa att klippa gräsmattan var och varannan dag. 
 
Ser ni något skumt bland buskarna.....
 
När jag bodde i Sverige hade vi 5000 kvm gräsmatta som behövde klippas ofta.
Jag saknar inte alls den tiden.
 
 
Vi rengjorde även poolen med en dammsugare. 
 
 
Sedan värmde vi poolen för kommande bruk men tyvärr är det lite för kallt att bada.
 
Om maten är ett nöje
Föreställ dig att göra det till ( ett nöje) nästa gång
Kanske inte är ett rent nöje att äta toapapper....
 
 
 

Kommentarer

  • Emma Engström säger:

    Åh frasiga våfflor är ju det bästa, mums! Haha kan tänka mig att den tiden med gräsmattan inte saknas det minsta, skönt att slippa det så mycket det går <3

    Svar: Man ska ju även njuta av sin trädgård och inte bara slita ut sig. Det var länge sedan vi åt våfflor<3
    Biggeros

    2020-03-26 | 19:30:21
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Gerd säger:

    Klippa gräsmattan med en nagelsax är ungefär som att sitta på trottoarkanten och dingla med benen eller borsta trottoaren med en tandborste, haha.
    Kram!

    2020-03-26 | 20:52:44
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Znogge säger:

    Ha ha, jag det gäller att sysselsätta sig om dagarna. Många hem som kommer att vara väldigt välstädade och välskötta, på gott och på ont. Hoppas verkligen att eländet är snabbt övergående.

    Kram

    Svar: Ja, man blir färdig med trädgårds sysslor långt innan sommaren. Det är gott men man kan ju inte bara städa sig trött. Vissa dagar gör jag mindre och andra mer. Två veckor till att aktivera sig inom gränser. Fördelen är att man blir återhållsam med maten. Man blir både ekonomisk och välorganiserad. Man får se det positivt från ett sätt=)Kram
    Biggeros

    2020-03-26 | 22:47:20
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Gott med våfflor. Vi var ute på långpromenad och slog oss ner vid vattnet på ett fik och beställde var sin. Så skönt och gott. Härligt i solen och ljuvligt med en långpromenad.
    Gräsmatta och stor trädgård med blommor i mängder, buskar och träd har vi haft men jag saknar inte den tiden alls.
    Tycker du fick till det bra utan adekvata redskap. Men kan tänka mig att man inte får åka och köpa sådana hos er nu i rådande tider .
    Mycket har ni hunnit göra och snart är det väl dags för poolsäsongen .
    Ha det så bra ni kan.
    Kram

    Svar: Det var mitt sätt att skoja att jag skulle klippa gräsmattan med en nagelsax. Jag tänkte att jag har all tid i världen att klippa=D Jag hade nog inte fått köpa en häcksax eller andra trädgårdsbestyr i dessa tider. Så mysigt att du fick äran att äta en våffla i solen=) Så fort det blir lite varmare i vattnet ska jag ta mig ett dopp i poolen. Godnatt// kram <3
    Biggeros

    2020-03-26 | 23:05:41
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • dianasdrömmar säger:

    Härliga bilder kram

    Svar: Det var en solig och härlig dag igår från min hemkarantän <3Kram
    Biggeros

    2020-03-27 | 07:46:36
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Marie säger:

    Fina trädgården. Det ser ljuvligt ut. Vi har också börjat klippa gräs. Det ser inbjudande ut med poolen kram Mamma ❤️

    Svar: Ja, hoppas bara att man kan ta sig ett dopp snart. Hoppas allt elände är snart över så du kan komma och hälsa på <3Kram
    Biggeros

    2020-03-27 | 09:32:15
  • Ama de casa säger:

    Haha! Tur att du inte har den stora gräsmattan kvar, hade blivit jobbigt att klippa den med det verktyg du har nu :-D

    Jag saknar inte min trädgård överhuvudtaget... Var sak har sin tid :-)

    Svar: Det hade tagit himla lång tid. Jag ville visa att jag har all tid i världen att klippa gräs med en nagelsax =D=DAllt har sin tid i livet. Så sant som det är skrivet i historieböckerna <3 Ta hand om dig i din hemkarantän <3
    Biggeros

    2020-03-27 | 11:24:15
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Oj vad det ser gott med våfflor kram Mamma

    Svar: De var både nyttiga och frasiga 😍Kram
    Biggeros

    2020-03-27 | 14:08:26

Kommentera inlägget här: