biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Karneval

Kategori: Spaniens Jerez

⬆️Lyssna på videon⬆️
 
 
 
Vi hade egentligen planer att åka över med båten till Cadiz men vi tog en promenad in till stan och det var verkligen liv och rörelser på gatorna.
Det var Karnevalveckan och även dia de Andalusia
 
 
lånad bild
 
 
 
 
Synd att man inte förstår sångtexterna.
De verkar vara väldigt  humoristiska för alla skrattar.
 
 
 
 
 
 
Vi hade en hel del pitstop under vägen och drack en kall öl och åt tapas.
 
Karneval är ett sätt att sprida glädje 
Ett sätt att komma i stämning det får ni ändå medge
Karneval är ett sätt att svänga sina lurviga
Färgrik outfit, makeup och figurer som är kurviga
Lets go Karneval Lets go
 
 
lånad bild
 
 
lånad bild
 

Kommentarer

  • Gerd säger:

    Karneval betyder ju att man firar köttets borttagande och ingång i fastan. Så man festar till i det sista.
    Jag tycker det är förknippat med stor glädje och varit med på detta på Kanarieöarna.
    Härligt!

    Svar: Visst förknippas Karneval med festligheter och glädje=) Jag tror att man firar stort med Karneval på GC och även i Rio. Jag har firat både holländsk karneval och portugisisk=)Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-03-01 | 20:04:47
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Znogge säger:

    Så festligt med karneval och självklart ska man fira! Själv har jag bara varit på Lundakarnevalen men den går inte av för hackor ;-)

    Kram

    Svar: Jag glömde att jag har firat härliga Lundakarnevalen ett par gånger=)Det händer hela tiden någonting i Spanien. Allt för att fira 🤗
    Kram
    Biggeros

    2020-03-02 | 16:59:34
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Gud vad häftigt att se!! Kan tänka mig att man verkligen blir glad av att se eller vara med på en själv eftersom det är en sån stämning och massvis med färg! :D

    Svar: Der är njutbart att få vara med och att se en karneval=) Både färg och rytm <3
    Biggeros

    2020-03-02 | 18:21:14
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ditte säger:

    Visst är det roligt med karnevalerna. Har upplevt dem runt om i Europa i dessa tider men kanske är karnevalerna över när jag kommer tillbaka till Spanien. Men jag får titta på förra årets bilder och nu i kväll glädjas åt dina.
    Ha det fortsatt fint!
    Kram

    Svar: Man blir alltid lika överraskad över vilket arbete de lägger ner på kläder och sångtexter. Nu nalkas snart påsk och dess celebrerande. Därefter Ferian. Kul att se fram emot eventer=)Trevlig dag vännen <3
    Kram
    Biggeros

    2020-03-03 | 22:43:37
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    gillar karnevaler och marknader och gå på torget med massa torg stånd så mysigt
    va fina de är

    Svar: Jag gillar karnevaler just pga att det är liv och rörelser på gator och torg. Visst gillar jag även marknader=) Ha det bra <3 Kram
    Biggeros

    2020-03-04 | 13:10:39
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlägget här: