biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sahara

Kategori: Mitt Inköp

 
Häromdagen cyklade vi i Sahara öken.
Sand, sand, sand
 
Dessa stora terräng däck klarar av att förflytta sig även på sand.
Med lite hjälp av motorn på 2 : an
och växel 3
Däremot när vi kom till lössand fick vi dra på motorn
på 3 eller 4 : an
och växel 2 eller 3
Tillslut började cykeln att spinna loss och då fick vi leda cykeln ett par meter tills vi kom till asfalt.
 
 
 
Öken
Valdelagrana 
Man kan ju faktiskt börja att undra för vi hade inte en kotte omkring oss inom 6 kilometer
Jag bor i ett ökensamhälle där klimatet är torrt.
Torka.
I det stora hela klarar man bättre av torrt klimat än fuktig värmebölja.
 
 
Vi kunde cykla vid vattnet där sanden var hårdare.
Hela vägen tills vi började närma oss sol/baddyrkare
 
 
 Cadiz syns i bakgrunden.
 
 
Here I come again
 
 
Igår var det varmare temperaturer än i luften.
Blir det varmare får vi dra på AC .
28 grader i luften är behagligt.
Idag ska det bli 32 grader.
 Vi har inte nått peaken ännu.
I juli och augusti kommer den riktiga värmeböljan som heter Duga.
 
 Jag har hört att värmeböljan har stannat kvar i Sverige.
Många glömmer bort att vi har en pandemi som härjar och många placerar sig som uppradade "makrillar i burk" på stranden.
Inte kanske det smartaste draget under covid -19
Ta hand om er
Stay safe 🙏
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Cykla i sand är både svårt och jobbigt, i alla fall så länge sanden är mjuk och lös.
    Vi har fortfarande varmt här men sämre väder är nog på ingång.

    Kram och njut av värmen och härliga bad <3

    Svar: Ja, även pm det är jobbigt att cykla så hjälper motorn till vid hinder. Oftast men lössand är ett tufft underlag även för promenad. Hoppas att det är en kortvarig nederbörd som drar in.
    Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-27 | 11:19:04
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad härligt det ser ut!
    Min man ha ren liknande cykel, en i Wales och en i Spanien. Har mina funderingar på att skaffa en till mig själv också.
    30 grader i poolen, underbart!
    Här i Wales hade vi tre dagar av värme och idag är det sol och regnskurar i en salig blandning.
    Njut!

    Svar: Ett väldigt bra köp och speciellt tjocka däck för alla underlag. Jag tycker verkligen att du ska skaffa en. Man kommer ut mer i skog och i naturen. Ja, jag njuter av värme i både luften och i poolen.Ja, det är en salig blandning av väderväxling =)
    Ha en bra helg Lena <3

    Biggeros

    2020-06-27 | 12:22:09
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Anki säger:

    Härligt fartiga bilder!
    Kan bara fascineras av vilka olika världar vi lever i ... kul att se hur det ser ut hos dig, men jag tror jag skulle ha svårt att klara både värme och torka ... jag är ju en skogsmulle! Tur man kan välja :)
    Ha det gott!

    Svar: Kul att man är olika och som du säger väljer var man vill bo i den stora/ vida världen.Som tur har vi inte varmt och fuktigt för då vore över 40 grader en ren katastrof. Jag tror man vänjer sig ganska fort att aklimatisera sig.
    Trevlig helg vännen <3
    Biggeros

    2020-06-27 | 12:47:37
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Marie säger:

    Härlig åktur på stranden tuft att cykla men med växlar och motor så går det bättre fina bilder ha en bra dag tillsammans Mamma

    Svar: Ja, det var ju 2 dagar sedan vi var på utflykt på stranden. Idag är en annan dag och idag har vi slappat. Man får pausa från solens gassa.Dock är det lördag. Trevlig helg 😍
    Kram
    Biggeros

    2020-06-27 | 14:27:14
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Wow, vilken cykel. Ser nästan ut som en motorcross. Något mellanting ...

    Det var verkligen öken där på flera sätt!

    Dags att hoppa i poolen, 32 grader i luften och drygt 28 i vattnet så lite svalka skänker det!

    Ha en fin helg!

    Svar: Så du har även höga pooltemperaturer=)Ja, den ser ut som en liten cross med sina terrängdäck. Den har en liten motor som man laddar upp med ett batteri och så är den ihopfällbar. Så när vi reser kan man ta med dem i bagaget=) Jätte nimmt.
    Trevlig helg till dig med <3
    Biggeros

    2020-06-27 | 15:43:13
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Emma Engström säger:

    Åh herregud det måste ha varit otroligt varmt kan jag tänka mig?! Men vad roligt att göra en sån tur ändå :D <3

    Svar: I poolen är det behagligt och inte för varmt i luften ännu =)Det var jobbigt men ett äventyr att cykla längs vattnet <3
    Biggeros

    2020-06-27 | 18:00:33
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Veiken säger:

    Vilken cool cykel. Det kan behövas när man ska cykla i sand.
    Idag är det mulet här, men ändå 25 grader.
    Folk är helt tomma i huvudet som inte bryr sig ett dugg om att vi faktiskt har en pandemi. Odöliga - tror dom!
    Ha det bäst i värmen!
    Kram

    Svar: Ja, ibland undrar man vad som rör sig i huvudet på en del. Hur svårt kan det vara att visa respekt för dina medmänniskor. Ja, vi kommer cykla ddt mesta på terräng så då passar dessa cyklar jätte bra. Skönt med lite ombyte i väder och vind. Ta hand om dig 🙏Kram
    Biggeros

    2020-06-28 | 12:30:41
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Gerd säger:

    Det var tuffa cyklar! Och tuff terräng!
    Min äldste son har, förutom sin kolfiberracer även en mountainbike :D

    Jag gillar ju värme men känner att jag blir tröttare av den nu än tidigare. Men jag har slutat drömma om utlandet, känner mig ändock glad över vackra Sverige.

    Svar: Ja, man får glädjas för den värme ni har fått och göra det bästa åt situationen på hemmaplan. Ja, jag förstår att din son har avancerade cyklar såsom han använder dem på bästa tänkbara sätt.
    Ha en fortsatt fin hemester <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-28 | 13:51:13
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: