biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Pippi

Kategori: La Casa

 
Karantändag 81
 
Igår vandrade vi i den andra delen av Toruños parque.
Det blev 7 km genom smala stigar, skog och delvis vattenstråk.
När vi kom hem tog vi ett förtjänt dopp i poolen.
 
 
Vi har skaffat belysning i trädgården. Nu lyser den upp som värsta Las Vegas stråket.
Ni ska få lite smakprov på det vid ett senare inlägg.
 
 
Igår var sista dagen av 10 att hylla/ hissa flaggan på halvstång för de spanska avlidna. Fint sätt att visa omsorg för anhöriga till de omkomna.
 
 
Karantändag 82
Svenska nationaldagen 🇸🇪
 
 
Vi firar inte nationaldagen på så vis att vi festar loss.
Utan vi ska äta en Skagentårta och dricka gott.
Firar flaggan gör jag även för min systers son och min svägerskas dotter.
Grattis!!
 
 
Förhoppningsvis överlever detta olivträd men den ser för dyster ut utan blad och oliver.
 
Jag har varit flitig med att olja in solparasollet och teakmöblemanget på balkongen.
Alla ting och levande varelser måste bli väl omhändertagna med livets balsam.
Balsam lär vara bra även för själen
 
 
Denna pippi förser ett bad till fåglarna.
Så nu har jag både ett litet fågelbad och ett större med sprinter.
Tyvärr är det inga fåglar som gillar att doppa sig.
Appråpå Pippi så gjorde jag ett test i Allers vilken karaktär jag är i Astrid Lindgren böckerna Pippi Långstrump 
Gissa vem jag blev?
 
 
Mr U tog ett sent dopp i poolen igår men jag avstod. Man är knäpp och tycker när temperaturen minskar så känns det kallt i luften. Då kan det ändå vara 18 grader och 25 grader i poolen.
 
 
Som sagt det kommer bli många poolbad i sommar
 
 
Är ni en dusch dyrkare eller
Badkar dyrkare?
Jag skulle inte vara utan mitt badkar under vintertid men vill även ha en dusch.
 
 
Trevlig nationaldag ❤

Kommentarer

  • Ullie säger:

    Min svåger fyller år idag . En liten flagga men den står inne sen tjejerna fyllde .
    Inget direkt firande nån gång men blir nog pizza eller något idag
    Kramar och ni har så fint parasollet älskar ja gumman det vet du poolen vill ja låna me ha ha o belysning så mysigt
    Kram rara vi hörs

    Svar: Nej, tyvärt har vi ju aldrig firat nationaldagen såsom våra grannar Norge. Dock blir det lite extra god mat här och som en vanlig lördag =)Ja, vi har fått beställa ett nytt parasoll för målarna förstörde det förra året=(
    Ja, poolen är den bästa investeringen vi har gjort.
    Ha en riktigt trevlig nationaldag ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-06-06 | 13:12:27
  • Znogge säger:

    Så härligt ni har det i er trädgård och så skönt med en egen pool!
    När vi renoverade badrummen tog vi bort badkaret och har inte ångrat det en sekund :D

    Kram och glad nationaldagslördag!

    Svar: Vi har fått gjort mycket i både trädgård, inomhus och fasad. Jätte nöjd.Vi har nog alltid haft ett badkar. Vi älskar att bada i skum under ruggiga dagar.
    Önskar dig detsamma en riktig fin lördag och nationaldag ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-06-06 | 13:42:22
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Fina bilder och fin belysning trevlig national dag fastän Ni inte bor Sverige från Mamma och Håkan ❤️

    Svar: Exakt så firar vi inte nationaldagen och har aldrig gjort. Vi nästan aldrig varit hemma i Sverige utan bott utomlands. Det känns som en vanlig lördag=)Kram och ha en tiktigt fin dag ❤
    Biggeros

    2020-06-06 | 15:18:18
  • wiper säger:

    Jag har aldrig firat nationaldagen. Inte dumt med tårta. Jättefina bilder och så sorgligt med alla som dött i covid-19

    Vilket paradis ni har med swimmingpool och så snyggt allt är

    Ha en trevlig nationaldag själv
    Hälsning från Malin


    Svar: Vi har aldrig firat nationaldagen men däremot har midsommarafton varit viktigare. Vi har dock ätit en Skagentårta till dagens ära. Vi har verkligen jobbat för att få så vi vill ha. Vi är väldigt nöjda. Detta året får vi även glädjen att vara hemma mer. Visst trodde man inte att detta året skulle medföra så mycket tragedi i hela världen. Nu försöker vi gå ett steg framåt=)Trevlig kväll vännen <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-06 | 16:17:29
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se
  • Lena i Wales ochSpanien säger:

    Fint i och vid poolen.
    Kan du kanske var Pippi?
    Njut av Skagentårtan och den goda drycken!

    Svar: Vibhar både hunnit med en promenad, dopp i poolen och god dryck och Skagentårta.Trevlig kväll Lena <3
    Biggeros

    2020-06-06 | 16:26:26
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Åh nej det är jätte svårt att gissa vilken karaktär du är. Men är nyfiken på resultatet. Mysigt att ni har satt upp belysningen :-D Kramis

    Svar: Pippi är min karaktär =) Pippi var alltid min bästa Astrid Lindgens litteratur. Här lyser det upp ochvjag ska försöla att få en rättvis bild inom kort=)Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-06-06 | 16:57:04
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Mirjam säger:

    Hej Pippi! ;) En gissning att det var det du blev men frågan är om min gissning är kvalificerad :)
    Den där höga svarta grejen vid parasollet, är det en utedusch??? Så läcker!
    Olivträdet kanske blir en bonsai???
    Hur som helst, en ljuvlig trädgård har ni!
    Kram!

    Svar: Pippi var namnet =)Gillade alltid henne som karaktär när jag var liten. Det är en svart dusch som du ser som går på solenergi. Den använder vi ofta.Vi har en bonsai som har varit med ett tag. Ja, så vi får ge detta träd en chans....Tack, för din kommentar och en trevlig kväll <3Kram
    Biggeros

    2020-06-06 | 17:53:54
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Änette säger:

    Er trädgård vid poolen är så himla fin. Inte så stor som gör det lätt att hålla den i trim men lagom stor för att inte kännas trång.
    Jättefint 😊

    Svar: Från att ha haft 5000 kvm trädgård till några kvm idag så gillar vi beslutet. Jag höll på att slita ihjäl mig till ingen nytta. Vi är jätte nöjda÷)Tack <3
    Biggeros

    2020-06-07 | 09:24:14
    Bloggadress: http://vidatrevyer.blogg.se
  • Jossus Travelpics säger:

    Så fint ni har det. Vilken lyx att ha en egen pool att svalka sig i.
    Jag gjorde mig av med badkaret när badrummet renoverades, oroade mig först för att jag skulle sakna det jättemycket men nog verkar det som att jag förvandlats till en dusch-dyrkare.

    Svar: Vi har gjort rätt beslut att skaffa en pool. Lite extra känner man det i dessa udda tider.Ja, tur man är olika. Jag, hade inte klarat mig utam mitt badkar. Om man måste väljapga plats så är det dusch som styr <3
    Biggeros

    2020-06-07 | 09:59:51
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • Anonym säger:

    Åt gott och hade det mysigt...ja hade man haft pool så hade det varit gottit i värmen om den kommer vill säga :) kram vännen ..

    Evas blogg

    Svar: Vi åt Skagentårta. Mumsigt gott!!Det blev en promenad, vätskestopp ochcett dopp i poolen.
    Trevlig söndag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-07 | 10:41:54
  • Ama de casa säger:

    Ni har det så himla fint där ni bor - perfekt såhär i karantänstider :-)

    Ha en skön söndag!

    Svar: Ja, vi har inte tyckt att det har varit så jobbigt under karantän . Speciellt att man har kunnat promenera i trädgården , gymat och badat i poolen. Vi är även sk. erimiter. Vi klarar oss utan social bekantskapskrets under ett tag. Visst älskar jag frihet och ingen som styr över mina val.Trevlig söndag <3
    Biggeros

    2020-06-07 | 11:18:04
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det var länge sedan jag badade i badkar! I och för sig brukar jag kalka vår pool för ett glorifierat badkar eftersom det har samma form, bara lite större. Än har det inte blivit några midnattsdopp, det är för svalt och jag har varit för trött. Men det är speciellt att bada i mörkret med bara något litet stearinljus eller så.

    Ha det bra!

    Svar: Var vi än har flyttat runt har vi nästan alltid haft badkar. Vi hade ett stort Jacuzzi i Sverige som jag saknar. Att bada vid midnatt när endast tomten är vaken jag och min man. Om det är riktigt mörkt kan man bada naken om inte någon sitter och bevakar oss med kikare =♧Trevlig söndag <3
    Biggeros

    2020-06-07 | 17:22:02
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Marie säger:

    Har Ni någon bit av tårtan kvar till mig jag tycker mycket om sådant kram och puss Mamma. Oj vad det är fint i trädgården.

    Svar: Tyvärr så är den slut men när du kommer nästa gång så ska jag göra en Skagentårta just för dig ❤
    Biggeros

    2020-06-08 | 16:20:41
  • Stinaz Resor säger:

    Hej
    Badkar är livet.
    Tyvärr har vi inget idag vilket jag kan sakna väldigt mycket.

    https://stinazresor.blogspot.com/?m=1

    Svar: Jag är även en badkarsdyrkare. Speciellt under kalla dagar. Visst om man bör välja mellan ett dåligt badkar och en bra dusch så blir det en stor och funkionell dusch.Ha en bra dag <3
    Biggeros

    2020-06-09 | 08:08:31

Kommentera inlägget här: