biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mix fix dag

Kategori: Spanska ElPuerto de Santa Maria

 
Jag gillar egentligen inte klotter på murar och väggar.
Ibland kan lite färg och motiv pigga upp en gråtrist bakgrund.
När vi promenerade i skogen i El Puerto Santa Maria  var vi inte alls långt från stranden.
 
 
Direktören har pengatorsk eller
" brainstorm" som pekar finger åt sin omgivningen
Beskrivning på bilden ovan
 
 
Långben i all ära som muffar och goffar åt sig hans styrka av disneyfigurer. 
Många gånger har jag undrat för mig själv hur en mus
( Musse Pigg ) kan ha en hund till husdjur......
 
 
 
 
 
 
 
 
Hotell och Camping ligger i angränsande till stranden och skogspartiet. Området skiner med sin frånvaro. Hoppas att affärerna börjar att rulla igång och liksom turism.
Min man har provat att hyra en av de bungalow för länge sedan. Nu ser det ut som om de renoverar upp hotellet inför framtiden. 
 
 Över vägen, bara ett par meter från Campingen i El Puerto Santa Maria   ligger den fina stranden.
La Puntilla 2
 
 
Idag har det varit en sådär "mix fix" dag.
 
 
Vi tog våra cyklar och skulle kolla upp om skattemyndigheten hade öppet.
Nix.
Nej, man är tvungen att beställa en tid och sedan är det klart för ett besök.
Men, när är den stora frågan.
 
Så var det min själ inte innan pandemin.....
Allt läggs på hög.
 
Därefter när vi kom hem fixade jag fräscha lakan i sängen, satte på robocop för att putsa och fixa golvet och under tiden passade jag på att vispa  rent vask/ toastol.
Det gör sig inte själv, tyvärr
 
Därefter tog vi våra cyklar ut igen för att både bränna batteri och energi i 36 graders värme.
Kvällen avslutades med en läng kvällspromenad
 
Appråpå så provade vi på att spela Dart mest hela midsommarhelgen.
Jag kände t.o.m i triceps dagen efter.
Bra träning för kärringahänget!!

Kommentarer

  • Ullie säger:

    har oxå vverkligen kärringa häng efter min farmor
    låter som om ni hade mysigt
    ja det är nog myckte som blir annorlunda i vartfall en tid framåt till
    här är allt tjat om alla studenter som smittade o nu är sjuka suck orkar inte säga va vad det ja sa

    Svar: Nej, då säger jag det: Vad var det jag sa!Tråkigt att man inte ser för vad det är och påverkar andra.
    Ja, nu jobbar vi på att släppa lite kärringahäng fritt.
    Trevlig dag ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-06-24 | 01:04:14
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • wiolettan säger:

    Det var mycket klotter. En del kan klottra riktigt snyggt, andra inte.
    Det var länge sedan man bar höfthållare. Tänkte på det då jag såg din roliga bild av tjejen med piltavlan.
    I denna värme kan jag inte tänka mig att orka något alls, överhuvudtaget. Jag har försökt, men det blir stopp.
    Cykling kanske skulle vara något om det är nedförsbacke och att det fläktar.
    Ha det fint.
    Kram!

    Svar: Nerdförsbacke är en fördel när man cyklar=)Visst är det roligt att hålla igång även om pilkastning inte är en riktigt fysisk aktivitet.
    Roligt är det alltid och hoppa i poolen.
    Ja, klotterkonst kan vara många gånger proffsigt.
    Trevlig dag ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-06-24 | 11:12:45
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Marie säger:

    Roligt med Dart. Härligt med cykeltur. Ha det så bra båda två kram Mamma ❤️

    Svar: Idag har vi inte cyklat ännu men så mycket annat. Det är 36 grader här och varmt men det brukar det vara=)Dart är ett spel som är kul för alla.
    Trevlig dag ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-06-24 | 12:45:07
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jisses, en cykeltur i 36 graders värme! Och dart på det! Kan tänka mig att det känns i gäddhänget. :D

    Vi satt och funderade här över bilskatten ... Vi har tidigare fått lapp och sedan gått och betalat men förra året fixade vi så det skulle dras automatiskt. Men man vill ju gärna veta när, var och hur ... Än har inget dragits i alla fall.

    Svar: Ja, ju fortare det går på cykelvägarna desto mer fläktar det. Vi kommer precis hem från en och en halv timmes cykeltur. Nu sitter vi och slappar i soffan. Ja, gäddhänget får jag jobba på lite mer =D
    Ja, vi fixade vår fastighetsskatt förra året som ska dras 2 ggr om året. Mycket praktiskt som ska fixas likaså deklarationen som är gjord.
    Skönt=) Hoppas att er bilskatt dras automatiskt <3
    Biggeros

    2020-06-24 | 18:27:48
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Anki säger:

    Mycket klotter där ... men en del ser riktigt skapligt ut :)
    Vi har nästan lika varmt ... eller i alla fall +30 i skuggan. Jag vägrar gå ut! Dart var länge sen ... minst 15-20 år sedan, men jag minns att vi hade trevligt :)
    Ha det gott!

    Svar: Ja, viss klotter ser helt enkelt dekorativt ut på väggarna=)Ja, passa på och njut i solen så länge det varar=)Här kommer solen skina med sin närvaro enda in i skutet av oktober.I början av mitt förhållande med min nuvarande man spelade vi Dart med hans kompisar. Jätte kul! Så det blir inte ofta här med. En eller annan gång när det finns tillfälle.Trevlig kväll från soliga Jerez <3
    Biggeros

    2020-06-24 | 19:09:03
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Mirjam säger:

    Det finns klotter och så finns det klotter.... :)
    Men vad är det för träd där på bilden???
    Ha det fortsatt gott, kram!

    Svar: Exakt en viss skillnad är det på bra och dålig klotter.Ja, du om jag bara visste vad det höga björkliknande trädet heter....
    Ett träd som tål torka i ökenliknande terräng.
    Trevlig kväll från varma Jerez <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-24 | 19:17:03
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Veiken säger:

    Det var en varm och intensiv dag. Jag fick mig ett gott skratt. Jag har aldrig tänkt på att Musen Pigg har en hund till husdjur. ! sagans värld är allt möjligt!
    Kramar

    Svar: Tydligen så är allt tillåtet i sagovärlden.Varmt är bara förnamnet men du är väl även van att utstå värme.
    Kram
    Biggeros

    2020-06-25 | 09:39:14
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Znogge säger:

    Förmodligen skulle upphovsmännen inte kalla det klotter utan graffiti men det är alltid en smaksak vad man tycker.

    Att cykla är ett bra sätt att ta sig fram tycker jag :D

    Kram och ha en god torsdag!

    Svar: Ja, det är precis hur man tolkar konstens alla medel ÷0Ja, en cykel har inspirerat oss att ta oss fram lätt och tänk vad man får se mycket.
    Ha en trevlig hemester
    Kram
    Biggeros

    2020-06-25 | 10:14:59
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Jag är lite likadan, gillar inte att se klotter på väggar mm men ibland kan det vara otroligt fina bilder och motiv ändå! Vissa är ju så duktiga :D KRAM

    Svar: Vissa är riktiga konstnärer men jag vill inte se klottret på husfasader och allmänna platser.Ha en bra dag <3
    Kram


    Biggeros

    2020-06-25 | 12:53:26
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ditte säger:

    Perfekt med elcyklarna i denna värme. Men hur långt kan ni köra på en laddning? Vet att det kan variera en hel del beroende på batteriets storlek och kapacitet. Men man har ju inte direkt lust att trampa en mil eller så i uppförsbacke hem .
    Härlig strand och kanske blev det ett bad.
    Ja, klotter eller grafitti? En del gillar jag helt klart och annat kan kanske vara.
    Önskar er fortsatt fina dagar.
    Kram

    Svar: Asfalt och flackmark och kör på lägsta styrka på motor såller batteriet ca 10 mil. Tuff terräng håller batteriet ca 5 mil.Visst man får se gill att batteriet är laddat. Idag har vi kört på grus och sand så då har man brännt batteri fortare. Visst har det varit lite molnigt, bris och sol. Det känns minsann=)
    Klotter eller klotter är stor skillnad på.
    Idag blev det ett dopp på stranden.
    Trevlig kväll från Jerez <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-25 | 13:56:19
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: