biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Lo Torre

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
 
Vägen til vår älskade strand El Palmar Conil tar ca 35 - 40 minuter bilfärd
( beroende på hur trafiken ser ut )
 
 
Vägen dit på den sista grusvägen är den ganska dålig.
Det behövs fyllas i en del håligheter för att man ska kunna åka smidigt fram till havet.
 
 
Atlanten ser ganska så kall ut så här års samt denna del av Costa de la luz ser gles ut.
 
 
För dem som surfar är vågorna som bäst
 
 
Det blev inget dopp i havet mest koll om stränderna håller vad dem lovar.....
 
 
Det gör dem.
Avstånd med stor marginal
 
 
Vi körde förbi La Cerveceria
( träffpunkten) där många brukar stå utomhus och dricka öl.
Här var tomt på folk och inte en enda ölälskare som behagade att njuta av humles aromer.
 
 
Många restauranger håller lunch med avstånd och många andra förbereder för öppning med repererationer/ målning och utbyggning av lokal.
 
 
Många hotell och Hostel har stängt för säsongen och under Coronapandemin.
 
 
 
Vissa surfskolor har öppnat för säsongen och vissa inte.
Nog tyckte jag att det var en viss liv och rörelse av inhemska lokalbefolkning
Inga såvida turism.
 
 
 
 
Lo Torre
Tornet är en exklusiv restaurang där mycket fisk och skaldjur serveras som även visar sig  på notan. Menyer.serveras både inomhus/ utomhus.
 
 
Än så länge är köerna korta och allt sköts med begränsning.
 
 
Vad jag har noterat storsatsar spanjorer fortfarande med renovationer av hus och nybygge i dessa tider.
Det gäller att gå vidare i livet och låta pengarna rotera inom bygge och handel.
Det är mycket som står på spel.
Landet måste fungera även under kriser.
Inom ekonomin måste det satsas stort och pengarna måste strömma in till kommunen och ägarna.
 
 Karantändag 90
 
 
Igår beställde jag äntligen en tid för mina naglar som inte har skötts om sedan januari månad.
Alla utom två naglar har jag lyckats bryta av utan någon riktig katastrof.
Jag stöder
The Bliss i dessa dagar som har mycket andra behandlingar att erbjuda.
Samma ägare har även The Bliss bar runt hörnet
( mitt emot El corte ingles ).
Där invigde jag ställets öppning efter lockdown med en Bloody Mary
 
 
 

Kommentarer

  • znogge säger:

    Så härligt med en tur till havet även om det inte blev något bad. Bra att avstånden hålls i alla fall.
    Så skönt att få fina naglar. Mina är rejält starka men inte så välformade tyvärr...

    Kram och god fredag!

    Svar: Vi mest kollar in förhållanden ochvutnyttjar friheten. Även om vi får röra oss fritt i Andalusien så överträdde vi inte Cadiz provinsen. Tyvärr blåste det vid kusten så det var inte läge föra att bada/ sola. Vi siktar in oss på lördag=)Trevlig fredag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 11:20:27
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Bra att du fick tid till dina naglar har man börjat att få fina naglar är det svårt att sluta jag fick mina gjorda för en vecka sedan. Fint att åka till havet trevlig helg till Er båda puss och kram 💕

    Svar: Ja, jag har väntat länge och det ska bli skönt att bli omhändertagen och få fina naglar.I helgen blir det en vända till havet igen=)
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 16:29:19
  • Ditte säger:

    Kan tänka mig att ni njöt av att ta er till havet och er favoritstrand. Hoppas nu att tillvaron så sakteliga kan komma igång och restaurang och barägare kan öppna och börja få i lite pengar. Välbehövligt kan jag tänka mig.
    Superfina naglar! Och så skönt att få dem i ordning.
    Trevlig kväll och tack för turen.
    Kram

    Svar: Nu blev det ingen dopp i havet pga av hårda vindar. Det är ändå kul att se hur man förbereder och renoverar inför säsongsöppning. Jag får verkligen säga att spanjorerna är duktiga på att jobba. Det ska nog gå bra det här =)Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 16:34:10
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Fin strand, förstår att den älskas av surfare. Vi har haft rejält med vindar de senaste dagarna och jag såg en som skrev att det var som Tarifa här nere vid stranden!

    Jag klippte av mina naglar för några dagar sedan. Först börjar en få ett hack i kanten som man fastnar i allt med. Sedan är det dags för nästa ... Då är det lika bra att klippa av och börja om från början!

    Nu ska jag gå och stirra på några kycklingfiléer och se om jag får någon inspiration, vad jag kan göra med dem som vi alla tre kan och vill äta. :D

    Ha en fin helg!

    Svar: Här har det ävennvarit hårda vindar och kallt på kvällarna. Såklart var det blåsigt längs kusten. Det var ändå kul att ha lite koll hur det går inför turistnäringen. De kämpar på och har antingen utvidgat eller renoverat restauranger. Det ska bli så skönt att göra vid mina naglar inför sommaren. Även att gå till frisören =)
    Vad blev det för kycklingrätt?
    Trevlig Lördag <3
    Biggeros

    2020-06-12 | 17:24:10
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Emma Engström säger:

    Havet är ju så magiskt, vilken färg den har <3 Men blåser gör det haha! Vad kul att det ska bli nagelfix snart, det ska man verkligen unna sig och är själv sugen på det :> KRAM

    Svar: Ja, jag har inte unnat mig någonting under Coronatiden så nu känns det bra att se framemot behandling =)Havet är enormt även när det blåser kraftigt <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 17:27:17
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Veiken säger:

    Jag antar efter att jag sett dina bilder att alla är på tå för att öppna om dom inte redan har gjort det. För att möta turister och deras efterfrågan. Rädda vad som räddas kan av de så viktiga inkomsterna!
    PS. Superläckra naglar!
    Kram

    Svar: Ja, här försöker ägarna bygga ut och renovera sina verksamheter för att det ska fungera att hålla avstånd. Jag tror att de kommer att lyckas att fånga lokala turister. Utländsk turism kommercinte förrän i Juli och förhoppningsvis så respekterar de landets restriktioner och tar hänsyn.Ska bli härligt att få nagelvård sedan står hårvård som 2 prioritering.
    Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 18:14:43
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • petra säger:

    så skönt att få nya fräscha naglar , havet ser ju underbart ut,kramar

    Svar: Nu behöver jag bli lite omvårdad med allt. Hårvård står härnäst=)Jag älskar havet <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 22:42:22
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Mirjam säger:

    Nämen åååå, har ni norrlandsvägar även där nere?? ;)
    Det ser härligt ut med havet och vågorna men jag skulle inte bada, jag är en badkruka a la grande :D
    Det vore skönt att få lite nagelfix, det har jag aldrig testat!
    Ha en toppenlördag nu <3

    Svar: Ja, jagchar varit ochvkört i de djupaste skogarna och på dåliga vägar i Västerbotten och Norrbotten. Ja, en viss likhet av smala och håliga vägar. Nej, jag är ingen badkruka men det var inte ens lockande att bada när det blåste så kraftigt. Ska bli skönt att få mina naglar gjorda <3Trevlig dag!
    Biggeros

    2020-06-13 | 10:06:44
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad härligt det ser ut att komma till havet!
    Här i Wales får vi inte åka längre än 5 miles (8 km) från hemmet och vi har nog 50 km. Vi skulle kunna åka över till England där man får resa längre, men där är det ännu längre till havet. Vi får helt enkelt vänta.
    Njut av solen och värmen!

    Svar: Ja, den som väntar på något gott Lena =)Vi får röra oss fritt i Andalusien men nästa vecka släpps lockdown. Visst älskar jag havet och det är 15 minuter till närmaste strand. Igår blev det lunch längs strandremsan.
    Vi njuter av solen, tack <3
    Biggeros

    2020-06-13 | 14:01:29
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Hilma Eklund säger:

    Åh så fin strand! Skulle så gärna vilja prova att surfa, ser så kul ut! 🥰

    Svar: Det är riktigt kitesurfing väder=)Ju högre vågor desto bättre.
    Trevlig söndag <3
    Biggeros

    2020-06-14 | 06:44:36
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Karin Eklund säger:

    Jag har full förståelse för att du längtar efter lite extra omvårdnad. Så lång karantäntid kräver lite extra lyx i tillvaron. Väl unnat dig!
    Medelhavets läckra färg griper mig alltid. Turkosa inslag...
    Jag kan tänka mig att alla förbereder sig för mera människor på stränderna igen. Hoppas att allt går bra med "öppningen" av alla rörelser igen!
    Ha det fint Birgitte!
    Kram

    Svar: Här kämpar alla och hjälps åt att småföretagarna håller ihop. Vi lokala stöttar så gott vi kan. Igår åt vi lunch längs strandremsan i El Puerto Santa Maria. Vi var långt från ensamma.Nu vill jag unna mig kvalitetstid med hårvård och nagelvård. Inget har varit normalt. Igår var det första gången vi åt lunch ute. Annars har vi bara tagit en kopp kaffe eller vin ute.Vi går som sagt i rätt riktning med ett fåtal dödsfall dvs de som har legat länge på intensiven sedan innan. Ha en bra dag Karin <3Kram
    Biggeros

    2020-06-14 | 09:10:22
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: