biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Estado de alarma final

Kategori: La Casa

 
Ja, då är det slutlig alarmtillsånd efter 99 dagar.
Vi släpps fria med vissa restriktioner. 

Den nya normaliteten som börjar idag, handlar om mycket mer än munskydd och social distansering. 

Mycket är även upp till oss själva att vara försiktiga framöver.
 
 
Att inte förhasta oss så vi inte hamnar i pandemi igen.
Nu ska vi bara stötta våra lokala företagare och restauranger. 
 
 
 

Medan en del branscher får det tufft, öppnar sig nya affärsmöjligheter för dem som är anpassningsbara och har nya tidsenliga idéer. Nu gäller det att bita i det sura äpplet ett tag framöver och kämpa oss upp från dynga och kvicksand. Allt tar sin tid.

 
 
Idag cyklade vi en runda med våra nya cyklar.
Efter 36 graders värme hoppade vi i 29 graders pool när vi kom hem.
Nu börjar det bli varmt i Jerez.
Idag grillade vi oxfile och åt bifftomater/ mozzarella/ rödlök sallad.
Ljuvligt gott.
 
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Så skönt för er att få tillbaka friheten.
    Vilka häftiga cyklar ni har, de ser väldigt proffsiga ut. Att cykla är bra men förstår att det är tufft i värmen.

    Svar: Man kommer iaf ut och få röra på sig. Man kan även cykla i terräng och på stranden.Ja, nu får man sakta fram försiktigt så att inte pandemin fortskrider. Spanien öppnar även sina gränser för turism <3
    Biggeros

    2020-06-22 | 06:25:30
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Znogge säger:

    Som ystra kalvar på grönbete då ;-) Härligt men jag hoppas det blir frihet under ansvar. Här i Sverige fungerar väl ansvarsbiten så där...

    Kram

    Svar: Ja, precis som Sanchez säger att nu ligger ansvaret på gemene man. Jag kommer att fortsättningsvis vara försiktig tills man hittar ett vaccin.Trevlig hemester <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-22 | 08:53:35
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Åh vad härligt för er!! Men som sagt kanske man ska vara lite försiktig just nu i början :D KRAM

    Svar: Ja, precis så jag och många andra tycker. Nu när man äntligen har fått bukt med pandemin.Kram ❤
    Biggeros

    2020-06-22 | 12:49:46
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Netti Starby säger:

    Åh vad härligt för er och det var goda nyheter <3 Kramis

    Svar: Ja, vi tycker om nyheter men kommer ändå vara försiktiga ❤Kram
    Biggeros

    2020-06-22 | 13:46:41
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Marie säger:

    Ljuvligt gog mat. Fina cyklar fina små mccyklar. När jag var ung körde jag mycket mc ibland längtar man till den tiden. Ni har ett skönt liv och det är Ni värda puss och kram från Mamma ❤️

    Svar: Vi kan verkligen inte klaga på vädret.Nu blir det bara varmare och varmare. Då är det bra att ha en pool. Dessa elcyklar är bra att cykla med i terräng=)
    Trevlig dag och kram ❤
    Biggeros

    2020-06-22 | 15:48:16
  • Anonym säger:

    Det måste vara skönt att det blir friare! Förstår att du bor i Spanien?
    Tack för titten hos mig! eval8
    http://livetssnarigastig.wordpress.com

    Svar: Jag kommer nog inte känna så mycket skillnad efter utsläppning. Vi kommer att följa vissa restriktioner och vara försiktiga inför framtiden. Ja, visst bor jag i Spanien. Kul att du tittade in <3
    Biggeros

    2020-06-22 | 19:02:04
  • Mirjam säger:

    Vilken känsla!! Inget är som känslan av frihet :) men som du skriver, det gäller ändå att hålla uppsikt och avstånd så man inte tar ett steg tillbaka....
    Medelhavsvärme här uppe i norr nu *puh*
    Ha det så gott!! Kram :)

    Svar: Ja, jag hörde att ni skulle få en värmebölja. Det är ni väl unnade. Tänker på mina vänner från Norrbotten som behöver det. Är den Spanien värmen som breder ut sina vingar.Visst är vi medvetna att hasta fram sakta.
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-22 | 19:06:19
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • petra säger:

    så skönt för er även om det är avstånd som gäller, vet i tusan hur det funkar här i sverige men inte så jättebra efter jag var i gallerian, folk bry sig inte de hostar o trängs o jag får ångest att jag ens våga ge mig ut.Tycker de kunde stängt ner Sverige ett tag för att visa dem som inte bry sig alls att det är allvar, Men så coola cyklar och maten lät inte tokig den heller, kramar

    Svar: Cyklarna har vi användning av. De är jätte coola=)Här funkar det så pass om man har stränga regler som ska följas. Jag tror inte på fria tyglar. Spridningen fortsätter tyvärr bara om man inte visar respekt för andra. Var rädd om dig <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-22 | 20:58:11
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • wiper säger:

    Det måste kännas underbart att bli fri igen än om faran inte är över men bara att få vara ute är ju en lycka i sig

    Som du säger så kommer mycket att förändras efter corona. Det är ju så många butiker och andra företag som lagts ner.

    Vad härligt med nya cyklar men inget vidare med sån värme. Fast jag antar att ni har torr värme där och det klarar man bättre. Här flyter man bort vid 30 grader

    Ha en fin tisdag i friheten
    Hälsning från Malin

    Svar: Faran är inte över förrän vi får vaccin. Nu gäller det att skynda sakta fram med respekt.Här är det varmt men med en ökenvärme som man klarar bättre. Jag hörde att ni även skulle få en varmebölja. Var rädd om dig <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-23 | 06:59:55
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se
  • Hilma Eklund säger:

    Gud vad skönt att saker och ting börjar öppna igen! Men precis som du skriver fortfarande superviktigt att inte släppa på försiktigheten utan fortfarande vara väldigt noga och vaksam. Kram!

    Svar: Här gäller det nu att fortfarande vara försiktiga och visa hänsyn. Visst är det lite friare. En region har fått gå tillbaka till fas 2. Visst måste vi sköta oss.
    Kram
    Biggeros

    2020-06-23 | 07:05:00
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Anonym säger:

    Men va roligt att ni cyklar, det är ju så skönt :) o skönt att bada efter ..njut kram vännen

    Svar: Ja, efter en cykeltur i hettan är det skönt med ett dopp i poolen.Ha en bra dag vännen <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-23 | 09:43:45
  • Sara säger:

    Så härligt!! <3 och vilken mumsig middag!!

    Svar: Grillat är ett säkert kort och bifftomater=)Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-06-23 | 13:20:05
    Bloggadress: http://aamaziing.se
  • Yasmine säger:

    Skönt att det börjar släppa lite mer! Så härligt med ett dopp efter en svettig cykeltur. Kram

    Svar: Ja, idag har vi cyklat 2 ggr över 30 grader. Visst är det då skönt att ha en pool då.Idag har vi även gått med munskydd <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-23 | 16:19:17
    Bloggadress: http://yasmissy.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Oj, så varmt ni har det! Men skönt med poolen hemma som ändå ger lite svalka. Vilken bra idé med cyklarna. Grattis! Perfekt att kombinera det eldrivna med trampandet. Kan tänka mig att ni kommer att få god användning för dem.
    Vi har vanliga "trampcyklar" i Spanien men det har fungerat väldigt bra. Å andra sidan är vi ju inte där sommartid när det är så hett heller. Det skulle inte då kännas lika roligt att trampa.
    Kram

    Svar: Nej, precis för det går fort när motorn kommer igång och då fläktar det skönt=) En bra investering och vi rör på oss dessutom mer än någonsin. Idag har vi tampats med 36 grader och visst är det varmt. Tack jag vettja AC!!Jag har även sett att ni har haft fint väder i Stockholm i midsommarhelgen.
    Trevlig kväll Ditte <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-23 | 16:43:49
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Annika säger:

    Jamen så SKÖNT!! Det är ju samma här, vi befinner oss i den sk Fas 2 just nu, och sen ska vi upp i Fas 3. MEN de har öppnat restauranger igen, affärer. ALLT med restriktioner förstås, att använda munskydd, hålla avstånd etc etc.
    Mkt skönt. Samtidigt hör man hur infektionerna ökar i vissa stater, och det är oroväckande. Skönt att cykla för er. OCH sen ett dopp i poolen. UNDERBART!! Nu länkar jag upp dig på min blogg så att jag lätt hittar hit framöver!!

    Svar: Ja, här har en region i Spanien fått gå tillbaka till fas 2 pga av spridning och inget mig emot. Det gäller att vara försiktiga tills vaccin kommer. Oss har det inte drabbat men jag förstår att det finns andra som har misst sina jobb och fått stänga igen sina företag. Så tråkigt=(Här använder vi fortfarande munskydd och handsprit. Inget konstigt alls.Du kan tro det var en bra investering att skaffa cyklar och att vi installerade en pool förra året.Bra idé Annika jag ska även länka din blogg till min.Trevlig kväll vännen <3Kram
    Biggeros

    2020-06-23 | 17:11:52
    Bloggadress: http://kankaglenreston.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Visst är det skönt att vi är "nya normala"! Jag har nog aldrig varit normal förut ;-)

    Ha det gott!

    Svar: Ja, nu kan man se en ljusning i tunneln=)Vem är normal i dessa dagar÷0
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-06-23 | 19:40:05
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Pauline Hurtig säger:

    vad skönt!

    Svar: Underbart <3
    Biggeros

    2020-06-23 | 19:44:55
    Bloggadress: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här: