biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Costa de la luz

Kategori: Min Blogg

 
När vi var på playan så var vi ett fåtal strandnjutare med avstånd.
Det var 24 grader och bris. Precis perfekt solväder.
Vi behövde inte parasollet men det stod där i allafall för syn skull......
 
Om ni kan se skuggan av berg så ser ni rätt.
Afrika.
Vattnet var jätte skönt och vågorna skvalpade över den gyllenbruna kroppen.
 
 
Det finns många byar som har fått äran att kallas
" pueblo blanco " Conil de la frontera är dessvärre inte med på listan men jag tycker den borde vara med.
Det finns rundturer där man kan få upptäcka dessa vita byar runtom i Spanien.
 
 
Stranden på högra sidan leder till El palmar och fortsätter till bl.a turistmålen Barbate och Zahara los Atunes och hela vägen ner  till Tarifa.
 
 
 
 
Barbate hamn
 
 
 Barbate
 
är en kommun i Spanien.
Den ligger i provinsen Provincia de Cádiz och regionen Andalusien, i den södra delen av landet, 500 km söder om huvudstaden Madrid. Antalet invånare är 22 885. Arean är 143 kvadratkilometer. Barbate gränsar till Vejer de la Frontera och Tarifa. Terrängen i Barbate är varierad. Wikipedia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zahara de los Atunes
 
 
 
 
Karantändag 94
 
 
När vi var ute och åkte längs kusten så blåste det ganska så kraftigt.
 
 
Under en blåsig dag snurrar vingarna på vindkraften hej vilt.
Här fungerar alternativ energi i Spanien.
 
 
Zahara de los Atunes
 
är en ort i Spanien.
Den ligger i provinsen Provincia de Cádiz och regionen Andalusien, i den södra delen av landet, 500 km söder om huvudstaden Madrid. Zahara de los Atunes ligger 4 meter över havet och antalet invånare är 1 307. Terrängen runt Zahara de los Atunes är varierad. Wikipedia
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så härliga sköna bilder vad jag längtar till dig och Spanien vad brun och fin du är kram Mamma ❤️

    Svar: Jag förstår att du längtar utrikes ochvtill värmen. Havet och dessa stränder är enorma=)Tack för fin kommentar ❤
    Trevlig helg
    Kram
    Biggeros

    2020-06-17 | 18:30:21
  • Anette säger:

    Vad skönt för er att äntligen kunna njuta på stranden. Det ser underbart ut.

    Svar: Vi har millånga och breda stränder på Costa de la luz. Älskar havet =)Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-06-17 | 20:05:29
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Mirjam säger:

    Oj så härligt det ser ut! Och jag älskar de där barrträden du visar, sen blev jag lite förvånad, jag trodde att de vita byarna bara fanns i Grekland!
    Ha det så gott nu, kram!

    Svar: Här finns det vita små byar mest på höjden.Jag har besökt ett par stycken. Man tror att det växer bara kaktusar och palmer i Spanien men ack nej.
    God kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-17 | 20:57:08
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Carolina säger:

    Härliga bilder! Många dagar du nu frivilligt suttit i karantän. Tror det är bra ändå, jag försöker också tänka ständigt på att inte träffa onödigt många personer och så vidare :)

    Svar: Visst sitter vi nu mer eller mindre i en mer eller mindre frivillig karantän som upphör helt inom kort. Vi har faktiskt suttit i karantän med tuffa restriktioner tills nu och med många regler dessutom som följer utomhus. Vi använder fortfarande munskydd i affären.Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-06-17 | 21:52:45
    Bloggadress: http://knaset.com
  • ★ Orsakulla som blev mamma vid 20, porslin, pudelmamma & specialpedagog ★ säger:

    Så magiskt det såg ut att hänga så där på stranden, och naturen ni har runt er är helt enkelt att drömma om. Jag skulle så gärna vilja ha sol hela tiden just nu. Idag var det regn här, men hoppas solen återvänder igen :).

    Svar: Varje dag är fyllt av värme och ljus. Jag gillar detta klimat för man mår bra av att solen lyser på en.Hoppas nu att ni får fint väder på midsommarafton.
    Godkväll min vän <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-17 | 23:27:23
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Petra Olsson säger:

    Ser så fint ut och härligt vid havet ☀️Vi har haft regn två dar men det behövdes verkligen ska ju bli kanon väder igen ☀️Hoppas ni får en mysigt midsommar med massa gott , kramar

    Svar: Jag ska planera inför midsommar och handla imorgon. Här är det sol och det varar så länge ögat kan se. Vi åker nog till havet efter firandet och helgen. Man får göra det bästa av det=)Godnatt <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-18 | 00:15:17
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vilka härliga platser och intressant information. <3 Kramis

    Svar: Dessa stränder för mig är enorma. Passar på att visa dem inman turisterna kommer =)Trevlig dag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-18 | 06:06:47
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Vilken alldeles perfekt dag på stranden! Lagom väder och verkligen ingen trängsel att tala om. När jag ser bilderna kan jag sakna att inte komma söderöver i sommar...

    Kram

    Svar: Jätte härligt väder och lite bris gör att man kan ligga längre än mormalt med försiktighet. Jag förstår att du längtar söderut <3
    Ha en bra dag
    Kram
    Biggeros

    2020-06-18 | 12:02:35
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Yasmine säger:

    Wow så fint! Får mig att vilja åka till Spanien. Förhoppningsvis går det en dag i framtiden 😍 Kram

    Svar: Absolut kommer det en dag då du kan åka till Spanien. Kram <3
    Biggeros

    2020-06-18 | 15:33:20
    Bloggadress: http://yasmissy.blogg.se/
  • Emma Engström säger:

    Men oj är det verkligen Afrika man kan se?! Shit vad häftigt i så fall 😍

    Svar: Ja, Afrika ligger väldigt nära och kan ses från kusten <3
    Biggeros

    2020-06-18 | 16:27:23
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Hilma Eklund säger:

    Men guuud vad underbart det ser ut! 😍 så härligt att kunna vara ute på stränderna!

    Svar: Dessa stränder är helt underbara <3
    Biggeros

    2020-06-18 | 17:55:31
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Ditte säger:

    Trots att jag numer inte kan vara på stranden så älskar jag ju havet. Och finns det en skuggig strandservering vistas jag gärna där. Fantastiskt med dessa milslånga stränder där det är gott om plats. Det är ju så jag tycker att stränder ska se ut.
    Roligt att se bilder från era fina omgivningar.
    Kram!

    Svar: Jag går gärna på stranden om det är möjligt. Dessa milslånga och breda stränder gör det möjligt att hålla avståndet. Vilket jag även föredrar. Havet för mig är livet. Frihet!
    Kram <3
    Biggeros

    2020-06-18 | 22:28:50
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: