biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Munkavel

Kategori: Spaniens Baeza

 
Ama nämnde om att man börjar fundera om det är uppgjort att man ska använda munskydd i Spanien......
 
Jag läste om att det finns undantag för att använda munskydd i bilen. Man ser många använda skydd när de kör.
Varför?
Så fort jag sätter mig bilen slänger jag bort munskyddet av bara farten. 
 
 
Ja, man börjar ju faktisk fundera...
Så många taverner, barer man måste ta en pitstop på för att hämta andan och slippa använda munkavel.
 
 
Här åt vi marinerade musslor till förrätt och grillad oxfilé till huvudrätt.
Jätte smakligt!
 
 
Det "rosa" stället gick vi förbi men jag hade gärna ätit och druckit något om det var lite mer skuggigt.
 
 
Burladero
 
Staket som ligger framför en tjurfäktningsbarriär, av en storlek och på ett avstånd från det tillräckligt för att tjurfäktaren kan ta tillflykt bakom den under en tjurfäktning.
 
 
I Baeza finns det många gulliga barer och restauranger att välja mellan
 
 
 Älskar blomsterarrangemangen på väggarna
 
 
Den rosa byggnaden stod tom på gäster
 
 
Kan det vara en bar för studenten.......
Kanske billig öl....
 
 
 
 
 
 
Efter lunchen fortsatte vi till parasollhaket
Vi kom inte så långt.....
 
 
På boulevarden låg restauranger längs gatorna på bägge sidor. Vi fann vår restaurang där vi kunde äta lunch.
 
 
När affärerna höll stängt under siestan var det bara turister och hungriga spanjorer som syntes ute på gatorna i Baeza
 
 
Ja, inte var det någon brist på sittplats men brist på kyla.
 
 
 
Vid vårt hotell gick vi ut via detta valv och fann oss en restaurang på kvällen.
Vi tog bara ett glas vin innan vi gick tillbaka till hotellet i tid och njöt av en tidig skönhetssömn.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Oj så underbart fina bilder man bara önskar att gå där och titta och njuta kram Mamma ❤️

    Svar: Baezar är en liten gullig by och har små mysiga gator =)Kram ❤
    Biggeros

    2020-07-22 | 19:30:01
  • Veiken säger:

    Än så länge har vi inte använt munskydd, men har skickat efter om det blir obligatoriskt någonstans.
    Du fick verkligen några riktigt läckra bilder. Växter utmed och på väggarna är bara så läckert.
    Kramar

    Svar: Ja, älskar dessa krukor längs väggen. Vi har oloka minskydd att bruka beroende på vilket ändamål. Endel i outfit till vardagsKram ❤
    Biggeros

    2020-07-22 | 19:45:03
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det var inte direkt trångt om saligheten där. Väligt vackert och pryligt!

    Munskydd behöver man ju inte ha i bilen om man är från samma hushåll, brukar också ta av mig så fort jag kan. Men ibland tänker jag inte ens på att jag har fanskapet på.... Och så är väl eg rekommendationen att man inte ska hålla på och ta av och sätta på hela tiden så som vi gör, inte vidröra.

    Ah well... Må vi hålla oss friska!

    Svar: Nä, munskydd har blivit endel av vardagen =)Nä, ingen trängsel precis. Nu är det viktigt att hålla oss friska 🙏
    Biggeros

    2020-07-22 | 22:22:48
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Paula säger:

    Tycker synd om er som i värmen ska bära munskydd också! Här har vi inte anammat dem alls, har inte sett en enda människa bära munskydd här på orten, en endaste gång! Handskar däremot tar jag på mig i affären.
    Jättefina blommor på väggarna, men hur sjutton lyckas man vattna dem?

    Svar: Här finns det inte något annat val att bära munskydd. Inget konstigt alls. Handskar delas ut i mataffär och sprit som är utplacerat.Jag har sett att man har en förlängning av arm på vattenkannan vid vattning÷)
    Biggeros

    2020-07-22 | 23:39:23
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Eva`s blogg säger:

    Åh så vackert där är , ja jag gillar oxå blommor på väggen såå fint ...o så mysigt du har det vännen kram

    Svar: Dessa väggblommor förgyller de vita väggarna. Så tjusigt!!Jag trivs att ha hemester detta år=)
    Kram ❤
    Biggeros

    2020-07-23 | 10:36:20
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Jag läste munk-avel när jag såg rubriken och undrade vad som komma skulle... Haha! Såvitt jag vet så förökar sig munkar och nunnor genom celldelning :-D

    Ja, dom där munskyddsreglerna kommer onekligen att ge barer och restauranger ett uppsving, man bara längtar efter att få ta av sig eländet!

    Vilka fina bilder från härliga Baeza! :-)

    Svar: Ja, ett uppsving för barerna=)Ja, tänk vad tolkning av rubrik kan bli knasig. Kul, att du gör sådana observationer. Ni är ju ett gäng som är duktiga på tolka ord.
    Baeza levererar=)
    Trevlig fredag <3
    Biggeros

    2020-07-23 | 11:21:25
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Jättefina bilder! Men det verkar väldigt glest med folk ute. Förstår att det är hett och att ge sig ut i stan kanske man undviker. Verkade ju ingen direkt trängsel på barerna heller.
    Är så tacksam att vi här hemma kan välja om vi vill ha munskydd eller inte. Och de flesta har det inte. Men man får ju rätta sig efter det som gäller där man är.
    Kram!

    Svar: Ja, det funkar väldigt bra med att människor använder munskydd. Folk är laglydiga och man vill ju inte få en bota på 100 euro÷(Visst är det varmt nu och folk drar mot kusten. Tyvärr är det begränsat med plats där med.
    Det är verkligen hett och man behöver skugga och vätskeersättning.
    Ha det bra Ditte
    Kram <3
    Biggeros

    2020-07-23 | 21:35:23
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Znogge säger:

    Vilken fin stad men så folktomt det ser ut. Det är verkligen vackert med blommor så på väggarna.

    Kram och god kväll

    Svar: Under siesta är spanjorer så förståndiga att hålla sig inomhus. Visdt är väggkrukorna läckra=)Trevlig fredag
    Kram <3
    Biggeros

    2020-07-23 | 22:07:39
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Annika säger:

    Det är exakt samma där jag bor, munskydd PÅ! Obligatoriskt i affären och i allmänna rum. Idag klippte och slingade jag mig ffg sen i januari. Både jag och min frisör hade mask hela tiden. Handsprit fanns överallt. NÄR jag for hem ser jag en man som kör bakom mig, ensam i bilen. HAN hade munskydd på. SAY what!??? Ser det då och då, i bilar ... Jag slänger av mig mitt så fort jag kan. MEN jag är verkligen FÖR munskydd på butiker etc, vi skyddar varandra.
    N
    Blommorna på väggen är underbara :-)

    Svar: Jag respekterar föreskrifterna om att bära munskydd i affärer och på allmän plats. När vi är ute och går långt i värmen är jag tvungen att lossa på skyddet ett par minuter för andrum. Visst där jag inte är tvungen att bära skydd såsom i bilen slänger jag av det så fort jag bara kan=) Visst är det skönt att få håret vidgjort. Det är ändå 3 timmars behandling med munskydd men det funkade. Vilken värld vi lever i och vad hände?Nu gäller det att respektera varandra och hoppas att eländet ger med sig.
    Trevlig helg
    Kram 🙏
    Biggeros

    2020-07-24 | 00:01:15
    Bloggadress: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här: