biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Grått rätt och slätt

Kategori: Spaniens Villaneva de la Serena

 
 Idag har det varit gråmulet hela dagen. Molnen ligger tungt och överväger om det ska regna eller ej.
Det är i allafall inget muntert väder.
 
 
Det enda som är muntert att få se är Storkarna.
 
 
 
 
 
 Upptäckte även ett par andra Storknästen på vardera av slottets torn.
 
 
 
 Ja, hotellet ser ju bra ut på bild.
Vissa uppdateringar behövs.
Gymmet är stort och har många redskap men behöver förnyas.
Det finns bastu på dam/ herr omklädningsrummet men som tyvärr inte används. Om de ens har varit i bruk någongång....
Synd att de inte har renoverat SPA utrymmet med Jacuzzi och kall/ ång/torr bastu.
Det är totalt igenbommat.
Under sommaren är ju poolen till sin fördel. Nu finns det inte en chans att jag kommer gagna den som är något smutsig av alger.
Paddelbanan är ur funktion och har ett område fullt av ett glastäcke liggandes på backen. Det har sett ut så här långt innan Jul.
Det var troligtvis efter stormens effekter.
 
Sängarna är hårda och det krävs dessvärre en mjuk bäddmadrass om man ska vistas på hotellet mer än en månad.
 Nu låter jag lite gnällig.
Jag berättar efter min personliga erfarenhet.
Det är inget bra ställe om man ska bo här under en lång tid. Högst ett par dagar.
Arbetare/passagerare i förbifarten kan bo här så länge de inte är behov av affärer,  barer, restauranger, sevärdheter, gång och stigar.
 Wifi fungerar tyvärr dåligt på kvällarna och man ramlar ofta ut från nätverket. I med det att man inte kan titta på TV pga man inte kan byta språk är man tvingad att gå igenom nätet.
Netflix är en variant eller att titta på filmer på hårddisken.
 Vi har inte något stort badkar.
Det är precis så man får plats om man kröker lite på benen.
 
 
 Synd att inte SPA med bastu är i bruk.
På kvällarna om man hade varit lite frusen hade man lätt
bastat torrbastu.
Nu får vi se om hur vi gör i helgen..
Lite miljöbyte skadar inte....
 
Tur jag har rutiner om dagarna.
Annars hade det lätt blivit långtråkigt.
 

Kommentarer

  • Emma Engström säger:

    Här är det inte så värst vackert på himlen heller kan jag tala om, haha! Tråkigt att det inte är "toppklass" som man kanske önskat, men hoppas det går bra ändå <3

    Svar: Jag har bara bott här ett par nätter då och då. Visst är det ängsligt ute på vischan. Jag gillar fart/ fläng och mycket sevärt. Visst behöver man lugn och ro men det finns gränser=)Så ni har även grå himmel 😱
    Miljöbyte kanske?
    Biggeros

    2020-01-29 | 17:12:00
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ditte säger:

    Tur att du har storkarna! Men kan ni inte byta hotell om ni nu ska stanna här en längre tid. Känns ju inte så roligt när mycket är stängt och kvalitén brister. Vore jag du hade jag nog genast åkt hem till Jerez. Man vill ju inte gärna ha det sämre borta än hemma. I varje fall inte för mer än ett par dagar. Tycker jag...
    Kram!

    Svar: Vi får se vad som händer framöver med boendet. Nu är ju inte vädret bättre vilket påverkar endel=(Såklart ska man bo bra så lång tid. Åtminstone har jag mina Storkar, Duolingo och mitt handarbete att luta mig tillbaka till under dagarna.
    Kram
    Biggeros

    2020-01-29 | 19:45:03
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det känns som att det ser fint ut men egentligen är lite halvdant. Tråkigt, ni skulle ju vara där ett tag.

    Vissa saker borde du klaga över, WiFi t ex.

    Svar: Visst har hotellet varit bra en gång och förtjänat sina 4 stjärnor. De har tyvärr tappat en pga av dålig uppdatering av hotellet. Tyvärr finns det inte så många hotell att välja på här omkring. Utbudet är litet.Wifi kan man inte göra så mycket åt men att fixa TV eller byta ut så man kan ändra språket. Skaffa bäddmadrasser, reparera SPA och göra det luxiöst. Reparera glasväggen vid Paddelbanan. Byta ut vissa redskap på gymet. Bygga en minigolfbana och en liten matbutik.
    Det finns mycket man kan göra=)
    Biggeros

    2020-01-29 | 20:25:24
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Jessica Högberg säger:

    Lite bitter låter du;) Om det lättar upp så kan jag meddela att här är jämngrått, jämnregn och jämntråkigt på väderfronten <3

    Svar: Nu blir jag genast jämnglad att jag inte är den enda som har jämntrist och jämngrått väder 🤗🤗🤗Ibland behöver man muntras upp=)
    Biggeros

    2020-01-29 | 21:21:30
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jossus Travelpics säger:

    Här är det också grå himmel, men utan en så fantastisk utsikt som slott och storkar.

    Svar: Ja, jag ska då inte vara bitter då för sämre kan man ju alltid ha det😱Dessutom har jag Storkarna på min sida=)
    Biggeros

    2020-01-29 | 22:10:44
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • Heléna säger:

    Tråkigt att det är så mycket som inte känns okej! Jag skulle ha väldigt svårt att stanna så länge på samma ställe om inte sängen var okej. Låter som att hotellet har en snygg yta, men brister när man kikar lite närmare. Vi har också tråkväder och har haft det i ett par dagar nu. Hoppas du får en fin torsdag vännen! Stor kram 💖

    Svar: Jag tycker att det funkar att bo här ett par dagar. Bor man 2 veckor och längre period är lägenhetshotell att föredra. Nu påverkar det en hel del även hotellets omgivning och väder. När man synar mer i sömmarna så ser man misstagen/ felen mer.Efter när dimman lättade så kom det fram en sol=) Ingen är gladare än jag=) Trevlig torsdag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-01-30 | 08:06:45
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Netti Starby säger:

    Vad tråkigt att sängarna är hårda och hoppas att ni ändå får det bra. Kramis

    Svar: På ett eller annat sätt tänker vi lite positivt om de kommande veckorna. Kanske miljöombyte löser det hela <3Kram
    Biggeros

    2020-01-30 | 11:17:23
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vi had lite mulet igår eftermiddag, annars sken solen. Vilket den gör idag också.
    Det är stor skillnad på att bo på ett hotell en eller två nätter mot att bo där under en längre tid, då kräver man bättre standard.
    Hur länge ska du stanna där?

    Svar: Är du i Spanien eller i Wales?Solen kom och solen gick 😩
    Det har varit en tjock dimma i morse.
    Jag som bor på hotell nästan mer tid än jag bor mitt hem vet vad som är bäst för mig. Sängarna är prioritering ett.
    Miljön kommer långt upp med. Hotellet ligger på vischan och det finns inte mycket att se förutom åkermark. Vi får se vad som händer och sker=)
    Kram
    Biggeros

    2020-01-30 | 11:49:27
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    Storkar gör sig bra i alla väder :-)

    Trist att så mycket är bommat där på hotellet...

    Svar: Det är tur att jag kan räkna med Storkarna i vått och torrt=)Ja, det finns ju tid och rum att renovera och bygga ut samt nya projekt =) Hur mycket som helst finns i åkermarker.
    Vi får se hur det blir=)
    Biggeros

    2020-01-30 | 16:00:19
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Det låter onekligen som om hotellet har en hel del förbättringspunkter. Med tanke på att det ligger mitt ute i ingenting är det extra viktigt med fungerande faciliteter.

    Kram

    Svar: Det är exakt så jag tänker. Gamle gubben som ägde det byggde upp det, sonen förvaltar det och sonen kommer rasera företaget....Det brukar iaf vara så oftast÷)
    Det finns potentiella projekt för hotellet.
    Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-01-30 | 17:31:02
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ullie säger:

    senast då vi va på kreta hade ja en oskön säng den va nerluggen så mycket att ja fick ont i ryggen att ligga i en o ja kan känna paniken var kväll bara ja pratar om det usch
    ser nog lite ner slitet ut bland dem du är på ser ja
    kramar finaste du min vän

    Svar: Det är inte roligt när man ska gå och lägga sig att veta att sängarna är obekväma. Otroligt viktigt att de är bekväma i längre tids boende.Många vet inte vad bäddmadrass är. Vi svenskar har ju alltid köpt säng med en extra madrass. Så är det=)
    Trevlig fredag min vän
    Kram
    Biggeros

    2020-01-30 | 23:27:01
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Marie säger:

    Älskar storkarna fina bilder. Sängarna är ett villkor att dom är bra på hotellen att ligga i kram Mamma

    Svar: Sängarna är prioritering ett på hotell. Vi försöker hitta hotell som har bekväma sängar pch som har bra service=)Storkarna räddar min vy denna gång=)
    Kram
    Biggeros

    2020-01-31 | 12:53:45
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Ibland vill inte naturen ge oss finväder. Ändå ser det väldigt magiskt ut där på platsen. Jag blir alltid så fascinerad av vår värld när jag får uppleva andras så här genom bloggar :)

    Svar: Tänk vilket utbyte vi har i blogglandia =) Jag skulle inte vilja vara utan er <3Vädret kan man dock inte styra. Jag har inte sett solen på två veckor i Extremadura. Då är det sol på andra delar av Spanien. Vädret är inte allt. Man ska leva för var dag som om det vore den sista ÷)
    Kram
    Biggeros

    2020-01-31 | 21:45:58
    Bloggadress: http://https://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här: