biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Living in a box

Kategori: Spaniens Orellana

 
Under Augusti månad är det många evenemang på scenen.
 
 
Från långt håll syns en lekfull man/ kvinna "speeda" iväg på det lugna men något kalla vattnet
Jag blir inte så imponerad i detta trista väder ifall faran hade varit framme och man hade plurrat i den kalla insjön.
När barnasinnet tar över så är faran inom räckhåll
 
 
I Sverige säger man Vattenscooter och i Amerika säger man Seado.
När vi bodde i Kanada/ Fort Macmurry åkte vi Skido på den frusna breda floden.
Då hade man inga tankar åt att man skulle fara igenom isen....
 
 
Bryggan är borttagen till scenen.
Tur är väl det!
Annars hade jag nog gått upp och dragit några torra skämt eller sjungit: Musik ska byggas utav glädje
"bara för att jag kan"
 
 
 
 
 
 
 
 
Amfiteatern i nutid
 
 
Här finns plats för många åskådare under evenemang. 
 
 
 
 
 
När vi satt på områdets lokala pub så fick jag en närbild på seado föraren. Jag tror att de hade skiftat förare för den andra hon/han hade en spretig tofs vad jag vill minnas.
Nu för tiden ser man inte skillnaden på om det är en tjej eller kille bakifrån. När jag tänker tillbaka till 70/80- talet hade killarna
( hårdrockare)
även långt, slingat och lockigt hår.
Inget märkvärdigt alls.
För mig är det ändå hon eller han som gäller och inte HEN.
Hen = höna 
 
 《《《A common misconception is that the terms 'hen' and 'stag' both originate from simple social stereotypes.
In fact, it's more likely that the word hen hasn't always meant female chicken. in middle English, hen could mean the female of any bird and so a hen party was a party exclusively for ladies. 》》》
 
 
Living in a box
Känslan av att bo i en kub eller i en skokartong är för mig lite att leva kubikstil i naturen. De smälter in med sin roffiga, betongyta. Tyvärr ser man att de har inte åldrats med fördel. De behövs att uppdateras lite.
 
 
 
 
Det blir tyvärr inte bättre än så här. Det gråa trista vädret lyste upp med sin närvaro i Lördags då vi skulle kolla in hotellets miljö.
Idag är vädret så mycket bättre och solen skiner starkt.
 
 
Allt är inte bara svart och vitt utan det är även grått.