biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Das boot

Kategori: Spaniens Orellana

Tyvärr behöver vissa hus av lägenhetskomplexet rustas upp. Vissa bostäder ser ut som att någon bor där längre tid men inte har lagt ner så mycket pengar på några ordentliga gardiner.
Ett annat komplex håller studier i engelska och där finns även en taverna för de som vistas där.
Det ser inte så fräscht ut i mina ögon.
Så komplexet nedanför där vi bor hyrs ca 16 lägenheter ut och de är väl i bäst skick.
Poolen hoppas jag uppdateras innan högsäsong och fasader behövs att målas för att det ska se fräscht ut.
Annars har det varit skönt att ha en lägenhet under denna period,  eget kök och kunna tvätta sina kläder själv=)
Naruren precis utanför husknuten är heller inte fel.
Embalse de la Orellana har 2 nycklar i omdöme
 
Campingen
■■■■■■■
Det ligger även en stor camping intill läggenhetshotellet som har 2 karavaner i omdöme
Där finns även en restaurang/bar och en minibutik.
Många verkar bo i sina caravaner hela året om.
De hade nog kunnat pysslat om sina terasser lite bättre såsom de gör i Sverige. 
 
 
Inga sura trumpna miner för nu är sommarn här igen 🎶🎶🎶
 
 
 
Solen tittar fram lagom innan  vi ska åka hem till Jerez
Idag är det 17 grader
 
 
Fågelstim
 
 
Igår låg dimman tjock vid insjön och släppte inte förrän senare på eftermiddagen 
 
 
Albertina
 
 
Das Boot
 
Ja, idag/ imorgon är det hemfärd och jag kommer landa med min (ubåt) i Jerez en, två eller tre dagar innan jag kommer tillbaka upp på ytan. Så ni vet och  undrar var jag har blivit av=)
Det är lite att pyssla med på land och lite annat smått och gott. Tandläkarbesök,  sjukhusbesök, hårfrisörbesök, nagelfixarebesök etc
 
Håll till godo mina vänner och vi hörs snart!

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Vad lustigt dom har byggt dom där husen på pålar.

    Oj! Mycket att stå i nu men jag antar att det blir skönt att komma hem igen trots att det är vissa "otrevligheter" att beta av.

    Ha det gott!

    Svar: Ja, med tanke på att man kan köra igenom två smala pålar och vårt sovrum vilar på dem. Så har vi spenderat vårt liv som insats och hållt tummarna att vårt sovrum skulle står kvar tills nu=) Konstig konstruktion. Fräckt från håll men inte när man synar från nära distans =DMånga otrevligheter =) som bör göras.
    Trevlig helg <3
    Biggeros

    2020-02-15 | 17:03:57
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Heléna säger:

    Skönt att komma hem antar jag! Njut av helgen vännen och att komma hem! Stor kram 💖💖💖

    Svar: Jsg är så lycklig att vara hemma och i mitt paradis <3Jag sov som prinsessan på ärtan i natt
    Kram
    Biggeros

    2020-02-15 | 18:35:27
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Gerd säger:

    Ombyte förnöjer! Säkert skönt att komma hem, hur det än är.
    Ta det med ro. Kram!

    Svar: Borta bra hemma bäst. Man är tvungen att resa för att inse det. Nu tar jag dagen med ro <3Kram
    Biggeros

    2020-02-15 | 20:52:20
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Ditte säger:

    Förstår att det är skönt att åka hem. Tror nog jag gett upp betydligt tidigare och rest "hem". Området ser ju inte så kul ut direkt. Men jag tycker du gjort det bästa av det hela. Väldigt roligt att följa storkarna och jag har med stort nöje hängt med för att se och få veta mer om dem.
    Njut nu hemma och bloggen finns ju kvar.
    Varm kram!

    Svar: Jsg är känd för att både vara envis person och kämpa mig igenom en tuff period. Det har funkat men mer är det inte=) Nu har vi bott på landet ut iingenstans i 4 veckor och nu börjar nya resor och äventyr. Naturen var det inte fel på men jag bodde för långt från civilisationen. Nu ska jag bara vila idag från förkylningen och njuta av mitt hem <3
    Kram
    Biggeros

    2020-02-15 | 21:11:14
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    jätte häftigt o byggt dem så . o vita hus gillar ju ja

    nä inget jätte firande här en vi firar rätt så mycket oftare

    ha en fin resa gumman o många kramar

    Svar: Husen är uppbyggt på smala pelare som man hoppas har styrka att hålla upp lägenheternas massa=) Det ser häftigt ut från håll men vid närmare syning blir jag tvivelaktig. Trevlig Söndag <3Kram
    Biggeros

    2020-02-15 | 21:18:15
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Har du en ubåt på riktigt? Jag inser att jag i så fall missat något viktigt här. Låter ju väldigt spännande i så fall :D.

    Svar: Jag jämförde mitt uppehåll med bloggen med liknelse - das boot/ubåt. Innan jag kommer upp till ytan och har laddat sk. Batterierna och kan komma igen att skriva inlägg. Jag går liksom ett par dagar/ en vecka i ide om jsg inte har något vettigt att skriva om=)Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-02-16 | 21:25:19
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Veiken säger:

    En lek för arkitekter ser byggnationen ut som! tråkigt med bara två nycklar, men är det inte värt mer, så får det bli så!
    Skönt att komma hem till Jerez även om det blir mycket att ta hand om när man har landat!
    Kram

    Svar: Byggnationen var nog fräckare i början när allt var fräscht=) Dock har komplexet fått 2 nycklar. Lägenheterna är väldigt fräscha och ligger bra till men man hoppas att stolparna håller upp bostäderna i längden=)Det är alltid något att pilla med när man kommer hem. Först börjar vi med att landa=)
    Kram
    Biggeros

    2020-02-17 | 01:33:08
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • dianasdrömmar säger:

    Skönt att komma hem misstänker jag :)kram

    Svar: Så skönt att komma hem till sitt hem och säng=) Så skiner solen här <3Kram
    Biggeros

    2020-02-17 | 07:00:33
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Önskar dej härliga dagar vid hemkomsten💕

    Svar: Tack Jessica!Det är skönt att njuta av den Jerezanska värmen och solen. Såklart har jag saknat mitt hem <3
    Biggeros

    2020-02-17 | 13:13:10
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma Engström säger:

    Vad roligt att se tycker jag! Och som sagt kanske det är vissa ställen som behöver rustas upp lite mer <3

    Svar: Med tanke på att Lägenhetshotellet är bara 4 år gammalt så då är det så synd att det förfaller =(Ha det bra <3
    Biggeros

    2020-02-17 | 19:19:26
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ullie säger:

    nä ja tyker mellon är rätt skit typ som han sa björkman själv ja bestämme ju vilka som ska va med .. mm exakt skit låtar

    sen föör många ggr en hade räckt allt för att tjäna pengar

    Svar: Just därför gillar jag inte mellon för att det är många bidrag// sångare som har gjort sitt eller inte ens kan sjunga. Sedan för mig ska det vara ett uttag till Eurovision contest och en schlagerlåt. Allt handlar bara om att dra in pengar till Media.Trevlig dag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-02-17 | 23:12:11
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Alla hus ser inte fräscha ut här, speciellt inte efter den ekonomiska krisen.
    Oh, vad skönt för dig att få komma hem!!! Njut!

    Svar: Tråkigt nog att på många delar i Extremadura så tar man dåligt hand om sina hus=(Det är så skönt att vara hemma förutom att vädret är si och så. Dock är det varmt=)
    Biggeros

    2020-02-19 | 14:10:04
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Haha så trög jag är! Jag trodde du liksom menade att du skulle åka ner under ytan och återkomma sen. Alltså på riktigt, tänkte att "ja folk äger ju många olika saker så varför inte". HAHA, ja tur ändå att jag fick bli helt imponerad om än göra bort mig samtidigt. HAHA

    Svar: Du bjöd på dig själv och erkände öppet att du gick på att jag hade min egna ubåt. Det kunde likaväl ha varit så =DJag gjorde bara en liknelse i min vardag=)
    Jag börjar som sakta att komma upp på ytan men har inget inlägg till förfogande =)
    Trevlig fredag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-02-20 | 20:16:07
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Ullie säger:

    så fint kort me dej o flickorna du isar
    ja gumman tyärr ill ingen byta med min kropp =)
    härliga solen skulle komma men bara regn o blåst här idag igen
    kram gumman

    Svar: Tack, vännen 😍 Älskar mina flickor!!Så tråkigt med regn och blåst. Önskar att ni får värme och sol inom kort ☀️
    Kram på dig <3
    Biggeros

    2020-02-21 | 22:12:57
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Jessica Högberg säger:

    Självklart, borta bra men hemma bäst <3

    Svar: Tänk att det stämmer så bra Jessica 😍
    Biggeros

    2020-02-22 | 21:19:36
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Spännande det där med campingen. Är det så tänker på att de inte pysslar om att det beror på att de förväntar sig att någon annan ska göra det? :)

    Svar: Jag tror att det är att ta hand om sin mark utmed sin husbil är till sitt egna intresse=) Jag tror att svenskar generellt tar hand om sina trädgårdar <3Kram
    Biggeros

    2020-02-23 | 23:21:46
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Jessica Högberg säger:

    När det inte stämmer är det inte bra hemma och då fr man göra nåt åt det <3

    Svar: Exakt och jag älskar mitt hem att komma tillbaka till men så reser jag med min man i arbetet. Vad jag vet säkert att hur mycket jag uppskattar mitt hem mer efter 7 veckors boende på hotell=/
    Biggeros

    2020-03-04 | 10:19:15
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: