biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

The Grinchs smile

Kategori: La Casa

 
Ja då var det mesta klart innan jul.
Lite småslip såsom julskinkan som ska griljeras och nubbesalladen som ska tillagas.
Idag ska jag koka rödkålen och pressa gurka. Eventuellt blir det en mjukvara av pepparka på lchf stil.
 
 
Här har det varit var annan dags väder. Åtminstone så är det inte kallt och det ska inte regna till jul.
Under regnpausen häromdagen dammsög Mr U poolen inför kommande juldopp.
 
 
Ja tror om ni vill så har jag hunnit att duka för fyra på julbordet.
Då undrar ni varför fyra....
Om vi så där plötsligt skulle få gäster på julafton =○
 
 
 
 
Jag har ju dekorerat min coronagran efter symbolik.
Denna gång har jag placerat min mor och far intill granen. De får även vara med till jul i mina tankar. Må de få ha hälsan i behåll och ha en fridefull jul i år.
 
 
I år blir det även en titt på The Grinch i rutan.
Vem kan avstå från detta breda leende i dessa tider....

Kommentarer

  • Karin Eklund säger:

    Så vacker dukning du har gjort! Mitt i allt så är ni fyra vid bordet! Jag hoppas på det! Det är fint att vara två men det är också fint att vara fyra.
    Du har god framförhållning må jag säga. Här tar det nog tid innan jag har dukat för julmiddagen men snart har jag också matbestyren fixade. Det blir inte så mycket, julskinka, sillsallad, kålrotslåda, sill, skomakarlax, svampsallad och lite till på det. Vi kan ju inte äta mera än vad vi orkar med så det blir de stora favoriterna som kommer att finnas på bordet.
    Ha en fin måndag Birgitte!
    Kram <3

    Svar: Så mycket smått och gott ni ska ha på ert julbord!! Ja jag är född optimist så man får hålla huvudet högt=) Kanske vi får Gevaliabesök.....Vem vet...Ha det gott vännenKram <3
    Biggeros

    2020-12-21 | 10:39:01
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Härligt att ni är så förberedda allaredan. Då kan julefriden infinna sig :-)
    Även om det blir en annorlunda jul så kommer den till oss i år med.

    Svar: Du är även en optimist Ama det gillar jag=)Vi skapar själva en inre julefrid
    Kram <3
    Biggeros

    2020-12-21 | 11:15:16
    Bloggadress: http://https://amacasa.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Oj så fint du har gjort överallt och så duktigt du har varit med all mat längtasar efter dig dig saknar dig vill önska Er en God Jul båda två och Gott Nytt År från Mamma och Håkan puss och kram

    Svar: Tack jag kör all in i jul och mina kära finns här i Jerez med "julanda" på mitt eget vis=)Trevlig Jul och ett bättre år 2021
    Kram <3
    Biggeros

    2020-12-21 | 13:06:24
  • Annie - Stora Små Äventyr säger:

    Skönt att det mesta är klart inför jul :)

    Svar: Nu är det bara julskinkan och nubbesalladen som ska göras innan jul=) Så nu är det fritt för fight att fira lite jul <3
    Biggeros

    2020-12-21 | 17:48:33
    Bloggadress: http://biglittleadventures.se
  • Geddfish säger:

    Så fint du dukat långt i förväg och till fyra, det ser omtänksamt ut. Du har väl Gevalia hemma också ifall det dyker upp ett oväntat besök??
    Jag önskar en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2021.
    Kram, Gerd

    Svar: Jag har tyvärr bara nespresso och espresso kaffe. Det går nog bra ändå. Älskar dessa reklam ÷)Önskar dig även en god jul och gott nytt år 2021
    Kram
    Biggeros

    2020-12-21 | 19:38:49
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se
  • Netti Starby säger:

    Vad härligt att du har förberett en hel del inför julen och ett julbad låter inte fel. Kramis <3

    Svar: Hoppas att jag vågar att ta ett juldopp. Håll tummarna=)God Jul vännen och gott nytt år 🎅🎁🤶
    Biggeros

    2020-12-22 | 09:28:21
    Bloggadress: http://starbys.se

Kommentera inlägget här: