biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

¿Soy bastante popular?

Kategori: Spaniens Jerez

 
Igår var en riktig fin dag i Jerez då vi bestämde oss för att äta lunch på La Ventana i 18 grader med sol.
Avstånd, handsprit och munskydd.
När man väl sitter till bords och ska inta mat och dryck får man ta av sig munskyddet.
 
 
Igår beställde jag en klipp/ färgtid hos min frisör.
Då jag skulle beställa tid så såg jag ett bekant ansikte på långt håll och kom rusande mot mig.
Det var nämligen min gamla frisör som jobbade på Luz shopping. Jag  hade fått en fin och spontan kontakt med. Tyvärr slog salongen igen under tiden jag var på resande fot utan en tillstymmelse av närvarande.
Jag visste inte heller var min gamla frisör tog vägen.....
 
Man kan inte ta fel på att det är min gamla frisör pga av hennes röda, hårfagra man.
Dessutom hennes starka stämma och energi.
 
Såklart ville hon ha mig som kund men när jag hittade detta ställe efter lång tid  så var min (gamla frisör) på semester så blev det naturligt att min nya frisör som inföll sig på stället fick fortsätta att ta hand om mitt hår.
Jag ska verkligen säga att det blev lite turbulent stämning. Min nya frisör svarade med bestämd ton: Det är faktiskt min kund nu och där med basta!
Jag stod där som ett frågetecken?
Men helt förstående.
 
 
Nu är jag faktiskt väldigt nöjd med min nya frisör för hon gör precis som jag säger och jag blir väldigt nöjd.
Min gamla frisör kan klippa min man istället i fortsättningen så alla blir nöjda/ belåtna. 
Jag kommer nog inte komma undan hennes starka stämma och entusiasm. 
Så utan att veta om så är jag ganska populär så jag är värd att slåss om=)
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Det är att vara populär och det förstår jag du är underbar. Skönt med värme här är råkallt fryser jämt längtar tills vi ses 😘 och kram Mamma ❤️

    Svar: Idag är desvärre sämre och regnar.Ja i dessa dagar behöver salonger och butiker att överleva under Coronatider.
    Tack för din kommentar ♡
    Kram
    Biggeros

    2020-12-04 | 12:46:21
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, så härligt att vara eftertraktad! Fin är du i alla fall!

    Svar: Tack Emma en riktigt roligt sammanträffande med min gamla frisör som faktiskt inte jag visste var hon hade blivit av. Så hittar jag henne just på denna ganska nyvalda frisörsalong=)Trevlig kväll!!!
    Biggeros

    2020-12-04 | 20:43:53
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • ullie säger:

    ha ha va söta ni är
    ja låt dem slåss om dej det är du värd.
    hoppas håret blev bra du brukar ju va en kalas pingla
    kramar fina du

    Svar: Jag har bara beställt frisörtid till nästa vecka=) Visst är det härligt att ta hand om sig och att det finns människor som är duktiga att göra det. Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2020-12-04 | 23:19:40
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Ja det är till att vara populär - kul!
    Här klipper vi fortfarande till varandra :-D

    Svar: Ni är duktiga med nävarna i ert hushåll. Inte alls illa. Jag klipper till Mr U lite då och då =D
    Biggeros

    2020-12-05 | 10:33:02
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Att du är populär råder det ingen tvekan om men trivs du med din nya frisör så håll fast vid henne :D

    Kram

    Svar: Exakt vad jag känner att jag släpper inte henne i första taget=) Min gamla frisör kunde ju ha försökt att få med mig till hennes nya ställe.Ha det gott!!
    Kram
    Biggeros

    2020-12-05 | 12:54:49
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Haha vad roligt att frisörerna slåss om dig och då är du verkligen en eftertraktad kid. <3

    Svar: Ja som kund är jag nästan alltid nöjd för jag är inte rädd för att testa på nytt=)Trevlig kväll!
    Kram
    Biggeros

    2020-12-05 | 16:30:54
    Bloggadress: http://starbys.se
  • petra säger:

    HAHA så kul att frisörerna slåss om dig :) kramar

    Svar: Inte illa men jag är en tålig modell=)Trevlig advent
    Kram
    Biggeros

    2020-12-05 | 21:41:33
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ditte säger:

    Kan tänka mig att de blev oense. Kunder vill säkert frisörerna ha. Och bra att du och maken kan dela upp er. Blir nog lugnast så. Och är du nöjd med din nya frisör så är det ju det viktigast.
    Kram och trevlig helg.

    Svar: Ja jag tycker att min nya frisör är bättre. Min gamla är trevligare. Så visst löste det sig i slutändan=)Trevlig helg och en mysig advent <3
    Kram
    Biggeros

    2020-12-05 | 22:44:48
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Sussi säger:

    Härligt att ha två bra frisörer som vill ta hand om dig. Då kan du vraka och välja vem du trivs mest med :)
    Lät skönt att sitta ute i 18 grader värme och sol.
    Ha en härlig söndag!

    Svar: Ja man får passa på att ladda energi när solen skiner=)Ja hur otroligt är det att finna min gamla frisör på mitt nya val av salong. Ganska så otroligt=)
    Nu nöjer jag mig med min nya frisör för hon gör som jag säger.
    Trevlig advent <3
    Biggeros

    2020-12-06 | 11:27:53
    Bloggadress: http://cozybyme.blogg.se
  • wiper säger:

    Vad härligt du har det och så mysigt det ser ut. Här har vi grått och trist och knappt nåt ljus ute på hela dagarna. Lite snö skulle pigga upp när vi inte har nån sol

    Vad härligt att frisören blev så glad men hon gillade dig som kund det förstår man. Så tråkigt att hon fått stänga igen sin salong. Du passar så ypperligt bra i kort hår.

    Det är alltid härligt att få bli omhändertagen en stund hos frissan.

    Ha en fin början på veckan
    Hälsning från Malin

    Svar: Ja tänk vad lite som behövs att bli vidgjord i håret och naglar=)Visst vad det trist att salongen flyttades men min gamla frisör kunde ju åtminstone försökt att få med mig som kund. Nu vet jag inte hur det gick till. Min frisör kanske hade själv svårt att hitta en ny arbetsplats.
    Många om och en. Nu trivs jag väldigt bra med min nya frisör ochbär nöjd med mitt korta hår. Tack!!!
    Här har det regnat idag och det blåser. Såklart är det lite svalare men inga minusgrader=)
    Ha det gott!
    Kram <3
    Biggeros

    2020-12-07 | 12:00:32
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Härligt att vara populär! Vet knappast hur det känns längre, träffar ingen i dessa tider.
    Vilket sammanträffande.
    Jag har inte varit hos frisören på drygt 20 år, så jag tror jag väntar ett tag till.
    Sköt om dig!

    Svar: Har man längre hår så anser jag att man kanske kan toppa håret själv. Dock inte när man har en kort frisyr för då krävs den proffsig hjälp=) Det känns bara bra att få bli uppassad med omsorg. Ha det gott!Kram
    Biggeros

    2020-12-07 | 13:58:17
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Men se där, klart du är poppis :) låter trevligt o du ser att ha det bra :) kram å fin kväll

    Evas blogg

    Svar: Hursomhelst får man stötta våra företagare i dessa tider för det är många som får plocka ihop=(God kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-12-07 | 18:53:50
  • Hilma säger:

    Ser härligt ut med en kaffe i solen :)

    Svar: En otrolig dag med sol och ca 20 grader. Man får passa på <3
    Biggeros

    2020-12-08 | 19:54:08
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här: