biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Julstök i Jerez

Kategori: Spaniens Jerez

 
 Ja i med det att jag sitter i perimeterkarantän till åtminstone 10/12 så har dekorationerna kommit upp tidigare än andra år.
Mr U reser ensam och måste jobba så under en lång tid har vi levt som särbor.
Precis som förr när vi bodde sista tiden i Sverige.
Då kom han hem för en eller två veckor semester och var borta 2 till 3 månader åt gången.
Visst var det jobbigt men man vande sig att ta hand om både tonårsbarn/ hushåll/ sociala nätverket och nattarbete.
 
 
I söndags var det 1 advent och Mr U var hemmastadd i soffan med god mat och lchf muffins till kaffet.
 
 
Julklapparna är inslagna, julstjärnorna är inköpta och den lilla granen är klädd med personliga kulor/ ornament inför coronajulen.
Visserligen firar vi på tu man hand men vi får ha en julkommunikation på nätet i år.
Jag ska fira jul som innan och inga undantag.
 
 
 
Tänk vad jag har fått gjort mycket i hemmet under min tid som gräsänka.
Järnet har gått hett.
Jag ljuger inte om jag har strukit 50 plagg och stått i köket och bakat och lagat mat.
Ja, frågan är vad jag nu ska göra den kommande veckan då Mr U ska vara borta på vift.........
Jag har en del planer och en vecka går fort.
 
 

Kommentarer

  • Veiken säger:

    Det är ett elände med den jäkla coronan. Tråkigt för dig att vara själv så mycket nu. Vi får hoppas att vaccin och annat hjälper oss snart.
    Vi som brukar vara tillsammans på jul när vi är hemma, får faktiskt finna oss i att vara på tre olika ställen över jul. Det är den närmsta familjen, men det spelar ingen roll i coronatider. Det finns ju andra sätt att hålla kontakten tack och lov"
    Kram och ha det så gott du kan!

    Svar: Ja jag är för ett vaccin men jag väntar tills alla grupper som behöver först. Ja visst har jag varit ensam men fått mycket gjort i hushållet=)Ja det är tur att internet finns för kommunikation. Ta hand om dig!Kram
    Biggeros

    2020-12-02 | 15:10:46
  • Netti Starby säger:

    Vad mysigt att ni har julpyntat och gjort det mysigt i hemmet. <3 Kramis

    Svar: Ja detta år är jag otroligt tidig med allt=)Skönt att luta sig tillbaka innan jul=)
    Kram
    Biggeros

    2020-12-02 | 15:22:40
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Eva`s blogg säger:

    Ja jobba måste man ju, sen får man fixa det bra för sig så det funkar o du har inga problem med det :) ja tiden går fort ...fint du gjort vännen kramis

    Svar: Visst fixar man att vara själv lite då och då men inte alltid. Visst finns det god tid för julförberedelser =)Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2020-12-02 | 17:54:33
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Marie säger:

    Oj så fint du har pyntat inför julen. Och så duktig att strykit så många plagg ochs så mycket god mat som du lagat så duktig du har varit puss och kram från Mamma ❤️

    Svar: Tack det finns även fördelar med att vara hemma och ta hand om sitt hem÷) Mat har jag lagat i massvis och fyllt frysen.Trevlig kväll !
    Kram ❤
    Biggeros

    2020-12-02 | 19:36:12
  • Ditte säger:

    Så fint du gjort det! Verkligen! Visst är det trist med den situation som är men man får hitta glädjeämnena i vardagen. Nog så viktigt.
    Vi gör det vi tycker om i den mån det är möjligt med att hålla avstånd och att vara ute och röra på sig är ju stärkande både för kropp och knopp så det gör jag så mycket jag kan. Stockholm är så fint nu med all belysning och jag har gångavstånd till det mesta. En klar fördel.
    Önskar dig en fin vecka och ha det så bra du kan.
    Kram

    Svar: Visst är det så som du säger=)Man får göra det bästa av denna coronatid. Nu vet vi att från 23 - 6 januari gäller det fortfarande perimeterkarantän och så få sammankomster det bara går att hålla. Vi klarar det men klarar en spansk det........
    Ha det gott Ditte
    Kram
    Biggeros

    2020-12-02 | 20:54:28
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Znogge säger:

    Ja, denna pandemi ställer verkligen till det och inget är som vanligt. Men självklart vill man fira jul ändå och får göra det bästa av situationen!

    Kram

    Svar: Vi kommer ju ändå bara vara två personer till jul men vi kommer hålla släktingarna på tråden.Såklart måste vi kämpa tillsammans att bli av med covid 19. Jul vill man fira med en viss försiktighet.
    Kram
    Biggeros

    2020-12-02 | 21:50:50
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    50 plagg och stryka! Jag får säga WOW. Jag tror inte jag strukit ett endaste plagg sedan jag flyttade hemifrån ;D . Haha nej jag ljuger inte det är hela sanningen faktiskt.

    Svar: Jag gillar heller inte att stryka men jag blev som triggad av att stryka fler skjortor. Såklart gillar jag hellre en slät blus mer än en skrynklig. Du får testa....Kram
    Biggeros

    2020-12-02 | 21:51:44
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jag har satt upp fyra blockljus, det är allt. Har inte hunnit med någonting. Är ledig i helgen så jag hoppas jag då kommer ha ork och lust att baka lite.

    Julklapoar redo? Oj, var inte ens funderat! 😁

    Svar: Jag förstår att ditt schema ser annorlunda ut jämfört mitt. Jag brukar vara hemma precis innan jul och juldekorera. Baka och laga mat är jag väldigt tidig med i år men jag har fått dagarna till att gå. Jag skickade redan paket till Sverige i mitten av november=0
    Ha det gott Emma <3
    Biggeros

    2020-12-02 | 22:26:21
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Anki säger:

    Julpyntat och fint hos dig! Så flitig du är!

    Svar: Ja jag försöker att få tiden till att gå. Nu är min man hemma för en vecka och det blir det bara att umgås=)Kram
    Biggeros

    2020-12-03 | 07:23:01
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Karin Eklund säger:

    Förhoppningsvis så är det endast den här julen som vi alla firar i vår ensamhet/parsamhet. Tack och lov för det digitala livet, där vi kan träffas.
    Så vackert och smakfullt du dekorerar!
    Ha en fin torsdag Birgitte!
    Kram <3

    Svar: Jag hoppas att det är så Karin=)Inom kort. Nu vill vi ha normalitet!!
    Visst är jag tacksam för att den digitala världen finns.
    Ha det gott!!
    Kram <3
    Biggeros

    2020-12-03 | 10:34:39
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Så fint du pyntat :-)
    Jobbigt att tvingas vara isär på det där viset... Hoppas ni kan börja resa tillsammans snart igen!

    Ha det fint!

    Svar: Jag hoppas inom kort att allt blir bra igen och jag kan börja resa fritt=)Ja att dekorera inför jul är ett sätt att få harmoni under detta coronajul.
    Ta hand om dig <3
    Biggeros

    2020-12-03 | 10:57:57
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anette säger:

    Vad du hunnit med!!!
    Att fixa inför jul är ett bra sätt att fördriva tiden. Själv har jag inte hunnit med nåt pyntande eller matförberedelser. Får nog lägga in en extra växel 🤔

    Svar: Nu är det ju skillnad på dig o mig=) Du jobbar för kung och fosterland och jag är ledig. Visst har jag hunnit med.Ha det gott!
    Biggeros

    2020-12-03 | 20:13:12
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • ullie säger:

    du är stark o bra du fixar allt o det måste ju gå
    brukar det va så så vänjer man sej ju o har inget att säga emot

    varför står det . det är inte säkert att skriva namn eller fylla i formuläret här?

    Svar: Ja man får ju bara foga sig efter situationen =)Jag har ingen aning om varför det står så Ullie.
    Ha det gott <3
    Biggeros

    2020-12-03 | 21:13:13
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad mysigt och fint du har det!
    Man får passa på när man "får vara i fred" 😉.

    Svar: Tänk vad mycket man får gjort=) Nu sitter jag och handarbetar de sista julklapparna. Ha det gott Lena<3
    Biggeros

    2020-12-07 | 13:54:24
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: