biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Glädjecorona

Kategori: Spaniens Jerez

 
Idag har jag fått min frilla vidgjord och jag är så nöjd. Sitta på salongen och bara slappa och få all omsorg när det gäller håret är helt fantastiskt. 
Drömma sig bort........
 
 
I år har jag klätt vår lilla gran efter corona.
Jag får faktiskt medge att detta lite udda året har givit oss både för och nackdelar i detta hushåll.
Trot om ni vill!
Just därför har jag hängt upp 4 vita kulor mixat med svarta i granen.
Även andra detaljer som symboliserar var och en familjemedlemmar och de som inte kan fira med oss i år.
 
 
De 4 vita representerar fördelar och symboliserar GLÄDJEcorona
  • Ändrade kostvanor LCHF som har lett till en god hälsa
  • bra fysik dvs långa PW promenader,
  • hemsemester 
  • uppdatering av hus ute- inomhus/ trädgård
Mer kalaskulor kommer i nästa inlägg.
Som sagt så är jag fortfarande gräsänka och försöker att ta tag i det dagliga och förberedlser inför Jul.
Detta coronaår har jag haft extra tid genom att vara ute i god tid och bara det får jag även se som en fördel.
Nackdelen är att jag är tvungen dessvärre att vara ifrån min käre make.
 
 
Yo tengo Pelo corto/ blanco
No parece Franco
 
 

Kommentarer

  • Karin Eklund säger:

    Du blev jättefin och ser ut som en trettioåring, ungefär. Därmed inte sagt att det är fel att se äldre ut men du ser faktiskt ut som en ung kvinna, yngre än du är :)
    Vi får göra våra prioriteringar i år, mera än annars. Många val ska göras, tas beslut på osv. Om ett år ska vi förhoppningsvis se ljuset i tunneln och få möjlighet att åter börja känna att livet är normaliserat. Som det har varit blir det säkert inte men ändå ...
    Kram

    Svar: Tack för din fina komplimang Karin. Jag bugar och bockar. Alla gillar att höra att man ser yngre ut 😍Ja man försöker bara att anpassa sig till situationen som den är och tänka framåt. Ibland i allt elände får man se även fördelar.
    Ta hand om dig och en stor kram <3
    Biggeros

    2020-12-09 | 19:10:40
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Gerd säger:

    Jag tycker också att det finns både glädje och sorg i Corona. Kan se väldigt många fördelar med klimatet och välmåendet kroppsligt.
    Det psykiska är värre, då man distanseras. Förstår att du saknar din make men han kommer emellanåt. Dina barn och din mamma är långt bort.
    Idag har jag firat min 40-åriga yngsta på distans. Tur vi har sociala medier!
    Varm kram!

    Svar: Ja jag är född optimist men visst finns det andra som far illa psykiskt.Tack jag vet jag den digitala tekniken att man har möjlighet att prata och se varandra på nätet=) GRATTIS till din dotter idag!!!
    God kväll Gerd
    Kram <3
    Biggeros

    2020-12-09 | 19:27:51
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Boel säger:

    Jättegullig gran och kanonsnygg frisyr!

    Svar: Tack Boel! Jag har en jätte bra tjej som klipper mig och vågar att klippa kort med min tillåtelse. Hon var lite orolig första gången=)Det gäller att hålla reda på frisyren när man har kort hår. Min lilla gran kommer oftast fram när vi firar bara på tu man hand men vi firar med allt som hör till julen. Inga ledsamheter i dessa tider utan tvärtom. Det är just nu man ska fira att vi snart får förhoppningsvis får ett slut på pandemin <3 Ta hand om dig!!Kram
    Biggeros

    2020-12-09 | 19:28:40
  • Znogge säger:

    Så härligt att ändå kunna uppleva och se fördelarna som finns och har funnits i denna jobbiga situation.

    Kram och god kväll!

    Svar: Jag försöker alltid se fördelar när ser som värst ut=) Nu får vi hoppas att nästa år blir bättre och att vi kan tillsammans bekämpa detta envisa virus=)Kram <3
    Biggeros

    2020-12-09 | 19:39:51
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Ja, även nackdelar kommer med fördelar. Jag tycker det är himla skönt att få jobba hemifrån, t ex.

    Så fin du är i håret! Och det ser ut som att du gått ned en del i vikt. Bra att du hittat ett sätt att må bra!

    Svar: Exakt!! Det gäller att se lite positivt när det ser ut som värst=) Skönt att man har möjlighet att kunna jobba hemifrån =)Trivs jätte bra i min coola frissa!!
    Visst har jag hittat min stil och har gått ner sakta och säkert på 8 månader. Man blir proffs på att välja ketodieter och räkna kolhydrater.
    Ha det gott!!
    Biggeros

    2020-12-09 | 22:36:49
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vad fin du är i håret, passar dig.
    Har ni tre våningar i ert hus?
    Visst kan det finnas fördelar under coronatid, men tänker så mycket på de som mår/mått så dåligt av smittan och de som mist sina anhöriga och vänner. Försöker tänka positivt, men det är inte alltid lätt.
    Nu tycker jag det hjälper med lite juldekorationer och ljus, muntrar upp. Längtar också efter god julmat.
    Sköt om dig!

    Svar: Vi har tre våningar i vårt hus=) I allt elände är man tvungen att hitta positivitet att gå vidare. Julen har en viss verkan. I år blir det zyber Jul och kommunikation på avstånd. Här blir det dopp i grytan och en massa musik samt julefröjd.Take care stay safe <3
    Jag trivs jätte bra i min korta frisyr!!
    Biggeros

    2020-12-10 | 09:40:01
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Så snyggt året blev och skönt att få bli ompysslad. Var iväg för ett par veckor sen och uppskattade det verkligen.
    Så fin granen är! Och extra fint med symboliken.
    Visst har det varit ett speciellt år och på olika sätt. Men man kan ju bara förhålla sig till det som är och göra det bästa. Jag tycker vi varit bra på det. Men visst saknar jag att träffa fler vänner och att resa. Å andra sidan är det ju mer världsliga ting. Vi har det väldigt bra här hemma i Stockholm med "nära" till allt. Fantastiskt med båtarna som kan ta oss runt och där är det absolut ingen trängsel. Och man kan stå eller sitt ute.

    Vi är ju ute och rör oss väldigt mycket och det är bra både för kropp och knopp. Ibland träffar vi vänner som vi promenerar med eller tar en matbit ute på restaurang. Är så glad för det vi kan gör Döttrar och barnbarn träffar jag, men inte lika ofta som förut. Tillvaron är begränsad men det är ju ingenting mot hur man har det i många olycksdrabbade länder som även är krigshärjade.
    Tyvärr är det många som har det knepigt med sin ensamhet och verkligen är ensamma på olika sätt.
    Ha det så bra du kan.
    Kram

    Svar: Jo jag brukar alltid säga att det finns alltid värre saker och andra som lider mer nu/ innan covid 19. Därför är det viktigt att bekämpa denna pandemi tillsammans så vi kan umgås och resa som förr. Visst har jag blivit en erfarenhet rikare genom dessa restriktioner/ åtgärder. Vissa saker ska man nog vibehålla för att inte vara så naiv att inte ta pandemin på allvar. Inte minst att sympatisera med den tappra sjukvården som kryper på knäna och är tvugna att sluta pga att de är helt utmattade.Vi får se framåt och göra vårt bästa=)
    Kram
    Biggeros

    2020-12-10 | 10:11:15
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Marie säger:

    Oj så fin och söt och så smal och fin du är. Fin frisyr och snyggt klädd. Och hoppas att snart vaccinet kommer så att allt blir som vanligt

    Svar: Tack är supernöjd med frisyren!!Ja jag vill bara att allt ska gå tillbaka till normalitet ♡♡♡
    Kram
    Biggeros

    2020-12-10 | 19:01:54
  • Marie säger:

    Puss och kram från Mamma lilla gumman

    Svar: Tack och trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-12-10 | 19:03:31
  • petra säger:

    Ja man måste se fördelarna oxå för att orka så känner jag, det finns mkt gott i det oxå, absolut inte själva viruset då :) för de kan jag vara utan och vill inte komma i närheten av men jag tror vi stressar mindre i denna värld nu,kram

    Svar: Ja jag gillar inte virus fy för hundan men ser fördelarna i det negativa. Jag håller huvudet uppe och låter mig inte dras ner i botten. På något sätt måste vi vara starka inför framtiden om vi vill bli fria från pandemin <3 Kram
    Biggeros

    2020-12-11 | 20:28:46
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Anette säger:

    Wow, vilken pingla. Snygg i tuff outfit 😀
    Jag har svårt att se några fördela med pandemin. Jag måste jobba mer, det blir nu både kvällar och helger. Möter svårt sjuka människor som tyvärr inte alltid överlever. Anhöriga som inte får ta farväl av sina kära. Det här året har periodvis varit hemskt.
    Naturligtvis finns det ljusglimtar, som när tanter över 90 år tillfrisknar och tycker sig fått livet tillbaka, äkta livsglädje.

    Svar: Nej jag förstår att du får se mycket hemskt och alla som jobbar inom vården. Ni är tappra och håller modet uppe. Ni skulle ha dubbel i lön för det ni gör. Ta hand om dig vännen <3
    Biggeros

    2020-12-14 | 08:52:23
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Veiken säger:

    Vilken bra idé att klä den lilla granen efter positiva och negativa saker för året som gått.
    Måste bara ge dig en komplimang. Du är superfin hela du!
    Kramar

    Svar: Tack så hjärtligt!!! Så härligt att höra!! Jag försöker att hålla huvudet högt mitt i allt elände. Inte att glömma saknar verkligen de mina i Sverige <3
    Kram
    Biggeros

    2020-12-14 | 09:21:02
    Bloggadress: http://https://veiken.se

Kommentera inlägget här: