biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Everybody talk about the Mask

Kategori: Spaniens Jerez

 
I Spanien är det normalt att bära mask. Om det skulle vara någon som inte bär mask får de blickar på sig och inte tvärtom. Det spelar egentligen ingen roll hur masken ser ut i färg eller mönster bara att man använder den rätt och att den håller måttet.
 
 
Detta år 2020 har varit ett annorlunda år och inte minst ett år som har ställt oss individer mot moral väggen genom att visa hänsyn/ ansvar till våra medmänniskor. 
Inte alla men de flesta.
Har det varit en prövning?
Det finns både JA och NEJ anhängare i samhället och i hela världen. 
Endel tycker det är bara ett vanligt virus som härjar och andra tycker det är ett grymt virus att ta på fullt allvar.
 
 
I många länder "att bära" mask har blivit en trend.
Jag tror att många av dessa restriktioner som har följts nu nästan i ett år kommer att fortsätta ett tag till in i  år 2021.
 
 
 
Everybody talk about the Mask
 
 
 
 
 
 
⬆️⬆️⬆️
Se på videon genom att trycka på länken!
 
Året har medfört både fördelar och nackdelar. Såsom hemkarantän, hemester, perimeterkarantän etc.
Nu blickar vi framåt och ser bara positivitet med det kommande året.
Nu har vaccinet kommit och många kommer få vaccin innan sommaren. 
Jag blir väl sist i kön men såklart ska jag ta vaccin.
Tills dess så får vi hålla huvudet högt och fötterna på fast mark.
Det här ska vi greja tillsammans!!!
 
 
Gott nytt bättre år 2021

Kommentarer

  • znogge säger:

    Tack och det samma till er! V får verkligen hoppas att 2021 blir ett mycket bättre år.

    Numera bär jag munskydd om jag behöver besöka en butik eller liknande.

    Kram

    Svar: Det blir en vanesak att bära mask. Av mångt och mycket har jag tagit allvaret till mig och kommer att fortsätta att ta ansvar. Bra där att du även har hjärtat på rätt ställe och tar ansvar <3Kram
    Biggeros

    2020-12-29 | 15:03:30
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Det här året har verkligen förändrat hela värden och hoppas att det någonsin tar slut. Kramis <3

    Svar: Ja jag vill även ser ett slut på detta men då måste vi alla ta ansvar. Kram
    Biggeros

    2020-12-29 | 15:09:59
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Celine säger:

    Vi använder mask i Skottland med, känns faktiskt bättre så!

    Svar: Ja här i Spanien är det ett måste att använda mask med tanke på hur de lever och så sociala de är.God fortsättning
    Kram
    Biggeros

    2020-12-29 | 15:37:01
    Bloggadress: http://nouw.com/celinelundqvists
  • Ditte säger:

    Mask har säkert sina fördelar. Här används de också men mer på frivillig basis. Tycker överlag att människor där vi rör oss är väldigt bra på att hålla avstånd. Men här är det ju större ytor att röra sig på. Och givetvis har man mask om ett land så föreskriver.
    Nu hoppas vi på ett bättre år 2021. Absolut! Kram!

    Svar: Är det möjligt att hålla avstånd så är det en . Dessvärre under mellanrean och under julruschen i varuhus är det både trängsel och stress då man borde avstå att handla eller använda munskydd. Här i Spanien är det en vanesak att bära munskydd och restriktioner som måste följas.Nu blickar vi framåt och önskar oss ett gott nytt bättre år 2021
    Kram <3
    Ps jag har fått alla dina kommentarer Ditte=)
    Tack för att du bryr dig. Jag tror att Blogg.se har tekniska problem
    Biggeros

    2020-12-29 | 22:19:29
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Emma, Sol som Sol? säger:

    Konstigt har det blivit. Tänker inte så mycket på masken eller att andra har det. Bara att acceptera, liksom. Det har nästan blivit som att köra bil utan bälte: känns naket och läskigt.

    Stor nyårskram!

    Svar: Ja att bära mask har blivit en normalitet och trend. Jag varken bryr mig eller tycker det är jobbigt längre.Önskar dig även ett gott nytt bättre år 2021
    Kram
    Biggeros

    2020-12-29 | 22:22:53
  • Ditte säger:

    Har läst och skrivit fem kommentarer men de försvinner bara.
    Kram

    Svar: Jag har nog raderat bort 17 kommentarer från dig men visst har blogg.se problem. Det kan bero på överbelastning. Ha en trevlig kväll!Kram
    Biggeros

    2020-12-29 | 22:25:57
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    Jag tror absolut att detta med mask kommer fortsätta, säkert långt efter covid19 med. Många har börjat tänka mer på virus tror jag.

    Svar: Ja nästa år och nästa efter det kommer att gå åt att reparera efter covid 19 både rehab, vaccin och ekonomin av landet.Nu får vi bara hålla oss friska och hålla efter normerna.
    Gott nytt år 🍾🍾🍾
    Kram
    Biggeros

    2020-12-30 | 09:04:41
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Anki säger:

    Ett konstigt år har det varit ... nu kan vi bara se framåt och hoppas på att alla vaccinerar sig.
    Jag har ett paket med ansiktsmasker i bilen, men inte använt något, då jag inte går in i affärer där det är trångt ... och det funkar bra så här när man bor ute på landet. Har en flaska handsprit som jag använder så fort jag återkommer till bilen.
    Ha nu ett gott slut på detta år och ett Gott Nytt År!
    Kram

    Svar: Skönt att de flesta har tagit pandemin på allvar. Vi måste kämpa tillsammans för att komma tillbaka till normalitet. Gott nytt år 2021
    Kram
    Biggeros

    2020-12-30 | 09:21:08
    Bloggadress: http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Jag tror att masken kommer att sitta på ett bra tag in på nästa år... Men visst har man vant sig med att alla går med mask här!
    Skrattade lite när vi tog ut pengar från en bankomat igår och vi såg en film på oss själva där vi stod maskerade. Hade det varit före pandemin hade säkert personalen larmat. Nu hade dom förmodligen larmat om vi INTE hade varit maskerade ;-)

    Gott Nytt År!

    Svar: Visst är det en vansinnig tid och att vi ska gå maskerade som tjuvar och lukta sprit dom en fyllekaja ÷DMan kan skratta åt vansinnet.
    Nu siktar vi framåt och bättre tider.
    Gott nytt bättre år 2021 🍾🍾🍾
    Biggeros

    2020-12-30 | 10:24:44
    Bloggadress: http://https://amacasa.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Jag håller med om allt vad du skriver hade alla haft munskydd överallt när man är ute offentligt hade det varit mindre smitta och hållt avstånd. Vi får hoppas att allt blir bättre när Vi blir vaccinerade och jag vill önska Er båda två ett gott slut och ett gott Nytt År från Mamma och Håkan puss och kram till Er båda saknar Er mycket

    Svar: Jag ser ingen anledning att inte använda munskydd vid trånga lokaler. Här har det blivit en munskyddstrend. Nu blickar vi framåt och att vi får förbli friska och få vaccin.Gott nytt bättre år 2021 🍾🍾🍾Kram
    Biggeros

    2020-12-30 | 13:20:17
  • ullie säger:

    vi har börjat använda dt mycket mera nu . är du innte på snapshat? skickar ofta till dej ❤️

    va brun o fin du va på alla kort. längtar som en tok efter bad o varm underbar sol ge mej snälla :D ;)

    gott nytt min fina kraaaaaaaaaaam ❤️

    Svar: Jag har inte snapchat längre vännen.Jag tror att gemene man får ta eget förnuftigt beslut när det gäller munskydd. Här är det en åtgärd och bär man inte skyddsmask får man dryga böter.
    Önskar dig en riktigt fin nyårssfton och gott nytt bättre år 🍾🍾🍾
    Kram
    Biggeros

    2020-12-31 | 00:01:38
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Hilma säger:

    Ja den där masken borde verkligen varit årets julklapp!

    Svar: Ja jag har faktiskt både fått och givit trendiga skyddsmasker. Ja vilket coronaår😱Gott nytt År 2021
    Kram
    Biggeros

    2020-12-31 | 10:43:26
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Jag är så van att bära mask, att jag knappt tänker på det. Reagerar dock när jag ser någon äldre film eller liknande, de har inte mask. Då får man kanske börja fundera hur ens hjärna fungerar, hi,hi.
    Önskar dig ett gott nytt och bra år!

    Svar: Vi är då vsna ocj har tom köpt olika färger gör olika ändamål. När man säger detta tycker säkert mina vänner att man är lite för mycket. Tyvärr det är så det ser ut i resten av världen. Nu ser vi fram emot ett bättre år 2021Kram
    Biggeros

    2020-12-31 | 12:25:28
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Heléna säger:

    Gott slut och Gott nytt år vännen! Ja, vi får nog använda mask ett bra tag till skulle jag tro. Kram 💖💖💖

    Svar: Gott nytt bättre år vännen och såklart får vi nog hålla masken uppe ett tag till.Nyårskramar i massor 🍾🍸💃🎉
    Biggeros

    2020-12-31 | 16:01:04
    Bloggadress: http://whateverornever.blogg.se
  • Sussi säger:

    Det här viruset ska tas på fullt allvar, vilket många inte gör tyvärr. Jag har inte träffat mina föräldrar på många månader på grund av detta. Jag chansar inte. Tur det finns telefon :)
    God fortsättning på nya året!

    Svar: Nej jag chansar heller inte utan har även avstått socialkontakt och resor på 1 1/2 år. Så visst börjar man bli trött på detta skit år.Nu blickar vi framåt Gott Nytt År och god fortsättning 🍾🍸
    Biggeros

    2021-01-01 | 12:23:33
    Bloggadress: http://cozybyme.blogg.se
  • Sara Ekman säger:

    Ja, hoppas 2021 blir toppen och att et vänder nu när de börjar vaccinera <3 gott nytt år <3

    Svar: Jag hoppas verkligen det med÷)God fortsättning på det nya året 🍾🍸
    Biggeros

    2021-01-01 | 17:27:20
    Bloggadress: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här: