biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Lev livet fullt ut

Kategori: Spaniens Jerez

 
Live like crazy that the good does not last long
 
Lev livet fullt ut
 
 
Vilken klassisk skåpbil med flower power mönster.
Urhäftig!! En sådan klenod skulle man ha haft på infarten.
På vår morgonpromenad upptäcker man nya saker hela tiden.
 
 
 
På detta hus pryder mönstrade tallrikar på fasaden. Ovanligt men ägaren tycker säkert att det är stiligt värre.
 
 
 
 
Detta hus som ser lite mer ut som ett österikiskt trähus med stenar prydda på fasaden
 
 
Jag hinner med att plåta en hel del mellan stegen.
Även fastnar ett och annat kodakmoment på linsen såsom vakthundarna innanför hästhagen.
När hästen blir för nyfiken när någon går förbi håller hans fyrbenta skällande vänner hästarna i shack.
 
 
 
 

Regioner tveksamma till nödläge

 Ingen autonom regionalpresident har omedelbart nappat på regeringschefen Pedro Sánchez erbjudande om att själva ansöka om nödläge i sitt territorium.

Däremot är många provinser intresserade av att militären ska ta hand om smittspårning.
 
 
Lev livet fullt ut vänner!!

Kommentarer

  • Ditte säger:

    En liknande målad bil korsade vi USA med 1979. En Volkswagen camper. Härliga minnen.
    Skönt med era morgonpromenader och en god idé att komma ut innan det blir varmt.
    Här är läget på pandemifronten helt ok. och det är avstånd och tvätta händerna som gäller.
    Visst pågår livet här och nu vare sig det är pandemi eller inte.
    Ha det fortsatt bra.
    kram

    Svar: Visst är bilen käck med sitt motiv på lacken. Det är många minnen som kommer till liv.Vi begränsar oss mer nu under mer spridning under semestern. Vi brukar röra oss mer fritt under semestern men jag väntar med att besöka smittspridda provinser tills tabellen visar annorlunda. Nu är det så varmt så det blir korta turer utomhus eller turer till stranden.
    Ta hand om dig
    Kram <3
    Biggeros

    2020-08-28 | 14:01:07
  • Znogge säger:

    Den sortens bilar är verkligen så häftiga!
    Hoppas inte smittspridningen ökar mer hos er. Jag tror det är klokt att fortsätta med försiktighet för än är det inte över.

    Kram och god helg!

    Svar: Volkswagen bussarna är nostalgi.Nej efter semestern så är det bäst att invänta tills spridningen har lugnat ner sig. Skolorna börjar inte förrän i mitten av September.
    Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2020-08-28 | 15:59:15
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Gerd säger:

    Ja, visst måste man leva livet fullt ut. Finns inget annat. Man får finna sin egen väg. Mitt aktiva jag har fått sig en törn, men så sakteliga börjar jag hitta spåret in my way.
    Hade just ett videosamtal med minsta barnbarnen 2 och 7 år. De växer ifrån mig.
    Önskar dig en go fredag, kram!

    Svar: Man måste försöka åtminstone att göra det bästa under sådana här tider. Visst saknar man sina anhöriga. Det känns som man har gått miste om ett årTrevlig Fredag
    Kram
    Biggeros

    2020-08-28 | 18:12:39
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Netti Starby säger:

    Det är alltid roligt att upptäcka nya saker. :-D Kramis

    Svar: Nya saker och nya vägar är roligt att hitta=)Storkram <3
    Biggeros

    2020-08-28 | 19:21:30
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Anki säger:

    Vilken nostalgibil! Minns när man var ung och vacker och åkte runt med kompisarna i en grön blomsterprydd folkvagnsbuss runt 1969-70 :)
    Lite speciella utsmyckningar av husen.
    Livet är sig inte likt, men det måste gå vidare ... och vi får försöka vara försiktiga för vår egen och för våra medmänniskors skull.
    Ha en fin helg!
    Kram

    Svar: Ja visst är det en käck bil och man ser den inte var dag. Roligt att få se olika pintade hus.Ja precis livet måste fortsätta med försiktighet.
    Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2020-08-29 | 07:43:31
    Bloggadress: http://ankisbildblogg.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    Visst hittar man alltid nya, intressanta saker på promenaderna! Det gäller bara att hålla korpgluggarna öppna (samtidigt som man försöker undvika att trampa i hundpruttar ;-) ).

    Ha det gott!

    Svar: Precis vad jag aktar mig för att trampa i hundpluttar. Ögonenen är på skaft samt hörsel=/Kul att finna nytt på rundan.
    God natt <3
    Biggeros

    2020-08-29 | 17:45:32
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Veiken säger:

    Självklart måste vi leva fullt ut även i en pandemi. Jag ser att en andra våg troligen har kommit till Spanien. Så tråkigt!
    Skönt med en morgonpromenad innan det blir för varmt. Just nu behöver vi inte tänka på värmen på det viset. Plus 10 nu på morgonen är inte shortsväder precis!
    Ha det fint och ta hand om er!
    Kram

    Svar: Jag vill nog säga att i vissa provinser i Spanien har smittspridningen tagit fart under semestertider. Smittspårning är även mer utbredd. Visst längtar man efter till en normal vardag. Denna pandemi har ändå ingivit ett allvar av försiktighet för Covid 19. Man får definitivt inte tappa stinget. Livet måste gå vidare. Denna vecka har temperaturen sänkts med 5 grader. Jätte skönt!!Ta hand om dig 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-08-30 | 09:12:03
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Anonym säger:

    Älskar flower power så den hade jag gärna kört :) me like hoppas ni slipper ökad smitta hos er vännen ha det gott kram

    Evas blogg

    Svar: Ja visst blir man allt nostalgisk =)I Cadizprovinsen har statistiken ökat under semestertider men är undee kontroll.
    Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2020-08-30 | 09:37:09
  • Carro säger:

    vilka härliga bilder :D

    Svar: Tack vännen. En glimt från en av mina promenader <3
    Biggeros

    2020-08-30 | 16:08:43
    Bloggadress: http://carro93.se/
  • Karin Eklund säger:

    Jag har tänkt en hel del på dig nu när nyheterna åter är proppade med hur ni har det i Spanien med tanke på coronan. Ni är kloka ni båda som går ut innan det blir för hett och också innan ni behöver trängas med andra. Fina bilder som vanligt här hos dig.
    Flowerbilen skulle vara fin att ha; den piggar verkligen upp.
    Kram

    Svar: Ja, vi anpassar oss efter restriktioner och då behöver inte smittan ta plats. Det finns alltid vaghet och nonchalans överallt.Däremot är det lite svalare dvs 33 grader. Vi är ändå tvugna att gå upp tidigt att gå ut och gå.
    Tack för din omtanke Karin <3
    Kram
    Biggeros

    2020-08-31 | 07:54:16
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Anna säger:

    Verkligen annorlunda med tallrikar på väggarna. Fast det finns ju många här i Sverige som har typ samlartallrikar på väggarna inomhus, så varför inte...

    Svar: Jo men visst=) Härligt att smycka sina väggar med olika dekorer. Det är detaljerna som gör det. Ha det gott <3Kram
    Biggeros

    2020-08-31 | 08:16:02
    Bloggadress: http://smids.blogg.se
  • wiper säger:

    Vad jag gillar bilen du visar upp. Jag har ju själv varit hippie ett tag på 1970-talet. Hade pannband och tidstypiska kläder. Fick åka i en sån bil en gång och det var häftigt.

    Vilken härlig fantasi dom har som sätter tallrikar på husväggar. Det finns ju alltid nåt att upptäcka och njuta av där du bor. Man vill ju bli överraskad

    Det är verkligen läge att leva livet fullt ut. Bra skrivet och härligt inlägg

    Ha en fin början på veckan
    kram från Malin

    Svar: Då har du många fina minnen från 70 talet som jag även har som liten flicka. Gillar verkligen skåpbilen=)Även en viss dekor på fasaden men helst inte på min egna fasad. Kul att skåda. Ja man måste fortsätta att leva fullt ut i dessa dystra tider.
    Trevlig helg
    Kram <3
    Biggeros

    2020-08-31 | 12:14:47
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se
  • Tove Olberg säger:

    Jaa, säger jag högt till mig själv här när jag ser bilden - inte för att jag nånsin varken ägd, eller ens åkt i en sån, men lite flower-power kände jag nog en gång i tiden. Dessutom är de där ju en förlaga till husbilar kanske en kan säga :-) har vänner som byggt om en till just det.
    Tallrikar på väggen, underbart, utsmyckningen är personlig! För att inte tala om sten ...
    Leva livet fullt ut -om än begränsat - jag gör nog det har jag kommet underfund med. Relationer får en måttstock med nya parametrar, inte direkt önskvärda men ... ja det finns värden i det med. Nu har jag valt en sträng strategi tills vidare så visst. Men friheten att få vara ute ger mig det bästa, jag är alltid ute och det är hälsa i det. Gå gå och så gå lite till. Jag upptäcker dessutom ny stad, men ipptäcker att där jag nu gått flera gånger finns ännu mera nytt. Har också tänkt att om mina närmaste bott i Australien så hade det också varit långt emllan. Tröstetankar om än smärtsamma har också god effekt.
    Ja,ha då har du till min morgonpåtar fått bli mottagare av mycket; tack Biggeros!
    Ja, jag tänker på er i erat land och hur det går för er!
    Många tröste-och hoppfulla kramar <3

    Svar: Trevligt att ha fantasin och erfarenhet att bygga sin egna skåpbil för boende. Gillar även den konstnära ådran på bilens plåt=)Tallrikar eller stenar på fasaden gör även en extra luster i bardagen. Mycket att skåda på morgonkvisten. Visst ska man upptäcka glädjeämnen på vägen och leva livet fullt ut så bra det bara går. Vi lever strikt men har möjligheter att röra på oss med distans. Ta hand om dig kära Tove
    Kram <3
    Biggeros

    2020-09-01 | 08:07:44
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Så härligt att få följa med dig på dina promenader. Finns så mycket att se på och upptäcka, bara man tittar sig kring.
    Ha det skönt!

    Svar: Tänk att få även dela med oss av en av våra många turer på morgonkvisten.Trevlig helg Lena
    Kram
    Biggeros

    2020-09-02 | 11:39:01
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • petra säger:

    Den där skåpbilen var riktigt ful snygg ,om inte så var den cool, tallrikarna på fasaden kan man tycka vad man vill om haha ,kram

    Svar: Tallrikarna var både fina och dekorativa men inte på vår fasad. Tur att smaken är olika=)Bussen är bara för mycket och inger nostalgi.
    Trevlig helg
    Kram
    Biggeros

    2020-09-02 | 13:38:33
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ditte säger:

    Hej!
    Testar för att i några kommentarer hos Blogg.se hamnar min bloggadress hos en reklamfirma för inredning. Märkligt. Och inget jag står för alls.
    Vill se hur det nu blir hos dig.
    Kram

    Svar: Det är jätte knepigt att du hamnar hos en reklamfirma. Jag har visserligen problem när jag ska kommentera mina inlägg hos mina bloggvänner från Blogg.se och blir följligen anonym. Mycket märkligt! Även när jag ska länka direkt till dig så fungerar det inte utan jag måste gå in via någon annans blogg till dig. Det tekniska är inte alltid så enkelt som folk påstår.
    Tack för din observation Ditte och en stor helgkram <3
    Biggeros

    2020-09-02 | 14:40:19
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ditte säger:

    Såg att det var just så här hos dig att länken till min blogg blir helt fel.

    Svar: Visst är det märkligt och vad bra att du även har kontrollerat. Då vet du vad jag menar DitteTa hand om dig <3
    Biggeros

    2020-09-02 | 14:43:32
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Tove Olberg säger:

    Har lämnat en kommentar för några dagar sedan, men kanske klickade jag bort den. Vet att du har moderering så kan har du inte hämtat den än.
    Den där bussen är söt och hoppfull, förlaga till husbild kanske. jag har vänner som byggt om en sån till husbil.
    Jag gillar de där husen med tallrikar och annan utsmyckning, blir personligt då. Stenförtjust är jag!
    Tänker på er som det ser ut nu, ni vet att vara försiktiga. Verkligen annorlunda detta året. Men när en landat i det som det är så kommer ju en slags acceptans - även om bristen på familj-och vänner är märkbar. Så ja, leva fullt ut under de omständigheter som finns, det gör jag. Små guldkorn är alltid där när en ser dem. Här i landet råder ju stor frihet i att vara ute - har så varit hela tiden. Det njuter jag otroligt av.
    <3 kram

    Svar: Tack ännu en gång för din kommentar Tove <3Jag har varit lite offline och inte tagit mig tid att kommentera/ skriva inlägg. Ibland vill man bara ta en kort bloggpaus och bara vara. Visst är det ett märkligt år. Jag sade just det till min yngsta dotter på messenger igår att jag känner mig snuvad på ett helt år =(
    Jag har inte kunnat åka till Sverige och träffa mina döttrar och föräldrar. Dessutom har heller inte vänner och släktingar kunnat komma till Spanien =/
    Vilket år!!!
    Bra att du tar hand om dig Tove och jag älskar dina livfulla blogginlägg och kommentarer.
    Kram <3



    Biggeros

    2020-09-03 | 17:33:18
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    Fullkomligt älskar flower power bussen. Grejen är den att det finns en liknade här i stan och hade jag fått tag på en skulle jag gärna köpa. Hade älskar att cruisa runt i en sådan och klä mig i typiska tidtypiska kläder :D.

    Svar: Visst är bussen läcker. Jag bara så ville se resten av innehållet. Tänk att resa igenom tid och rum med en sådan folkbuss och klä sig eftersom=)Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-09-04 | 21:15:14
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Tove Olberg säger:

    Hej igen; nu har jag läst båda dina svar och tack för dem! Så klart du ska pausa - vem förstår det om inte jag ha ha :-)
    Som tröst kan jag skriva att inte heller jag har träffat min familj hemma i Norge ej heller runt om i Sverige så jag förstår fullt ut din känsla kära vän! Nu har jag hållit en sträng avstånd, så det är ett eget val på många sätt. Men jag är väl landat nu i detta och lever fullt ut som det går.
    <3

    Svar: Härligt Tove att du är avvaktsam men lever fullt ut ditt liv precis som oss. Visst är saknaden stor och man får bara bita ihop och hålla den kontakt socialt som fungerar just nu. Man får inte gräva ner sig i dessa dagar och hålla modet uppe så gott det bara går Tove. Tack för din förståelse <3Kram
    Biggeros

    2020-09-06 | 14:20:47
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: