biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Frutas de mar

Kategori: La Casa

 
Dinner for two 
La cena para dos
 
Kräftor, Skaldjurspaj' och Krabbsallad.
Citronpaj med färska bär och Cava.
Jag fick bestämma min egna meny på min DAG.
Jag fick även laga maten själv.
Ingen var gladare än jag =D
Allt annat därtill blev jag servad.
 
 
 
 
Här kommer ni till 56kilo.se recept
 
35 grader i luften och 29 grader i poolen.
Ja, mycket riktigt så tog jag ställning och position i poolen med gott att dricka.
Till lunch intog vi grillade heta korvar.
Telefonen var het och samtalen avlöste varandra.
Såklart har jag blivit uppvaktad med fina hälsningar.
Ja, även om jag helst hade velat umgås med mina kära i min närhet så fick jag lugnt nöja mig med min bästa hälft vid min sida.
I år får vi alla gilla läget och ta igen firandet/ hyllande nästa år.
 
 
 Heta grejer!!
 
 
 Det har blivit många sena kvällar i år ute i vår trädgård och även sköna kvällsdopp.
 
 
 
 
Sedan har vi flyttat in till vår inglasade altan. 
Även ett smart drag av installation av flyttbara glasdörrar.
Ja, även solcellslampor och belysning som belyser vår trädgård.
 
 
 

Andalusien har registrerat två dödsfall från coronavirus denna måndag och det är en ökning med 561 nya fall av Covid-19 bekräftas av PCR, enligt data från ministeriet för hälsa och familjer, som räknar 22 mer botade.

När det gäller ökningen av ärenden av PCR har provinsen som har lagt till det högsta antalet positiva faktorer varit Almería med 172, följt av Malaga med 129, Granada med 71, Córdoba med 65, Cádiz med 55, Sevilla med 41, Jaén med 23 och Huelva med fem.

Så smittspridningen fortsätter men det är mycket färre dödsfall jämfört med mars månad.

 Vi får förbereda oss på en höst med fortsatta spanska restriktioner.
 
Kommer jag någonsin kunna flyga till Sverige detta år och träffa mina nära och kära.......
Det är den stora frågan just nu.
 
 
 Frutas de mar

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så underbart fin och god middag med fin dukning ser delikat gott ut
    Ja man hoppas att året snart är slut så man kan få vaccin. Tack för fint samtal igår lilla gumman puss och kram från Mamma och Håkan

    Svar: Allt var så smakfullt och gott!!Jag hade en jätte fin dag med många samtal och hälsningar. Ja, jag bara längtar tills ett vaccin kommer. Hemska virus=(
    Ta hand om dig <3
    Kram
    Biggeros

    2020-08-24 | 16:24:57
  • Znogge säger:

    Vilken härlig meny du valde till din dag! I tider som dessa så får man fira på annat sätt. Är det inte okej för er att åka till Sverige nu?

    Kram och god måndag!

    Svar: Jag vet inte omnjag vågar att flyga och åka kollektivt just nu i Sverige. Här har åtminstone alla munskydd på sig när de åker kollektivt. Jag vill heller inte dra med mig smitta till mina kära. Så vi väntar tills ett vaccin kommer. Saknar mina döttrar jätte mycket. Skaldjur är alltid ett säkert kort <3
    Kram
    Biggeros

    2020-08-24 | 16:28:27
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Hilma Eklund säger:

    Vad mysigt! Och åh vad underbart det såg ut med pool! 🤗

    Svar: Det är nog bland det bästa vi har gjort=)Badar ofta=)
    Kram
    Biggeros

    2020-08-24 | 18:06:16
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Anette säger:

    Mums för skaldjur. Bra valmtill din dag.
    Grattis i efterskott.

    Svar: Vi hade vår egna kräftskiva på tu man hands.Tack så hjärtligt <3
    Kram
    Biggeros

    2020-08-24 | 19:42:13
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    En stor svalkande kram på födelsedagen! Tycker att det låter som att du har haft en riktigt fin dag ändå, ätit ståndsmässigt minsann!


    Svar: Tack så hjärtligt och jag tackar och tar emot den svalkande kramen <3
    Biggeros

    2020-08-24 | 21:54:19
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Grattis i efterskott! Maten ser fantastisk ut!
    Härligt med nya altanen ... bra med flyttbara glaspartier.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram

    Svar: Tack så hjärtligt!Inglasad terass är väldigt användbart. Ett svalkande rum och en fortsättning av vardagsrummet. Dessutom att man kan öppna upp glasen mot ute terassen.
    Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2020-08-25 | 08:28:59
  • Tove Olberg säger:

    Här blandas det sköna goda med åren som går, så härligt Biggeros - Big Rose <3
    Livet runt om är som det är, det hör också till. Vi prövas ingen tvekan om saken- var och en där vi lever och hör hemma och vart vi längtar!
    Kram

    Svar: Alltid så fina ord med både rim och djup. Min dag var så bra den kunde bli med bra sällskap och optimism. Ha det gott
    Kram
    Biggeros

    2020-08-25 | 09:42:35
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • Malin Tarvainen säger:

    Verkar som du har haft en fantastisk dag med både mys och god mat! Kram

    Svar: En underbar dag med gott sällskap och mat. Åren går och mannfår göra det bästa under pandemin <3Kram
    Biggeros

    2020-08-25 | 09:58:11
    Bloggadress: http://www.malinmonroe.se
  • Annika säger:

    Stort grattis!! Du fick en fin dag! OCH god mat fixade du till er, härligt. Så härligt, härligt med pool!!
    Nej, jag tror inte jag kommer att kunna åka till Sverige under hela detta år. Har lagt de planerna på hyllan :-(
    HOPPAS innerligt på nästa sommar.

    Svar: Min dag var fantastisk!God mat, dryck' sällskap och väder.
    Tur vi har pool i hettan.
    Jag har heller inga stora planer för detta år =(
    Hoppas 🙏
    Biggeros

    2020-08-25 | 19:31:41
    Bloggadress: http://kankaglenreston.blogspot.com
  • Karin Eklund säger:

    I år är allt annorlunda och jag förstår att det känns jobbigt när du inte fick träffa dina käraste i Sverige. Men jag tycker att du är klok som tar det försiktigt med farandet och varandet. Vi lever fortfarande med covid-19 i vår närhet. Förhoppningsvis så kommer ett bra vaccin snart.
    Ha det fint Birgitte! Nu någon dag äldre igen :)
    Kram

    Svar: Man får göra det bästa av detta år. Nästa år får man ta igen dubbelt upp. Jag vill inte utsätta mig själv och andra för smitta.Ja en dag äldre och klokare vännen
    Kram <3
    Biggeros

    2020-08-25 | 19:40:54
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • ullie säger:

    skickar svala kramar då kanske=)
    alltså vad är cava . vin? ja e så dålig på sånt
    ja man vill ju inte smittas igen . en död bara idag men suck ... nä inpå nästa år tror inte på ändring

    kram min fina

    Svar: Tack och tar emot alla svala kramar.Cava är spanskt mousserande och jämförelse med Champagne som är franskt.
    Jag tror visserligen att Corona kommer finnas till viss mindre grad nästa år. Förhoppningsvis kommer ett vaccin inom kort som fungerar.
    Godnatt och kram <3
    Biggeros

    2020-08-25 | 23:16:52
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlägget här: