biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Lilla videung

Kategori: Spaniens Jerez

 
Karantändag 28
 
Sov du lilla videung,
än så är det vinter!
Än så sova björk och ljung,
Ros och hyacinter.
 
Jag hittade videung kvistar i mitt gömme.
Den som spar den har.
 
 
Om ni har glömt att det är Påskafton idag så vill jag påminna er.
För er/ jag som även sitter i hemmakarantän och inte kan urskilja på dagarna.
Lördag hela veckan.
 
 
Om en stund ska jag köra till affären och handla ett fåtal saker som min man inte hittade.
Potatis, vispgrädde, citroner, ägg och chokladägg.
Så då gäller det att skydda sig.
Det känns som en befrielse att få komma ut i friheten efter 4 veckors lockdown.
 
 
En Påsk att minnas.
Ett år som kommer att bli tufft och se annorlunda ut för många.
Tänk vad man är sårbar för något som är så främmande och man inte har medel att besegra det okända.
Ta hand om varandra med distans🙏
Glad Påsk från min hemkarantän 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Ja, nog blir det en påsk att minnas.

    Glad Påsk till er med!

    Kram

    Svar: Det ska gudarna veta=(Glad Påsk 🐤🎂🍨🍬
    Kram
    Biggeros

    2020-04-11 | 11:23:21
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Ja, vilken påsk, men med god vilja och glatt humör blir det nog bra i alla fall!
    Fortsatt trevlig helg!

    Svar: Exakt såsom jag tänker. Man får göra det bästa av situationen. Det kunde ha varit värre 😍
    Ha det gott Lena och Glad Påsk 🐥🐤
    Biggeros

    2020-04-11 | 13:17:25
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Åh vad det verkligen är fint!! Kikar in och önskar dig en otroligt bra och fin påsk :D <3

    Svar: Tack detsamma finis🐤🐥Hoppas att du får en fin Påsk <3
    Biggeros

    2020-04-11 | 15:51:28
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Malin Tarvainen säger:

    De är så himla fina! 💕 Glad Påsk!

    Svar: Visst är de gulliga!!Även sången=)
    Glad Påsk <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-11 | 16:59:39
    Bloggadress: http://www.malinmonroe.se
  • Mirjam säger:

    Ack så sant, att det blir en påsk att minnas, vem kunde ana detta så sent som i jul eller nyår, ja kanske ännu senare..
    Ha en riktigt glad påsk nu, de dagar som är kvar :)

    Svar: Såklart som det är sagt=/Detta året började kanske lite galet men hoppas att vi reder ut det tillsammans.
    Solidaritet 🙏
    Glad Påsk 🐥
    Biggeros

    2020-04-11 | 17:16:14
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Marie säger:

    En riktigt glad Påsk önskas Er båda två kram och puss från Mamma och Håkan ❤️ tror att alla kommer ihåg den här annorlunda påsken

    Svar: Visst kommer vi ihåg denna tråkiga årets början 😱Nu gäller det att vara så förnuftig själv att inte sprida smitta och hålla distans. Sköt om dig 🙏
    Glad Påsk 🐤
    Kram
    Biggeros

    2020-04-11 | 20:26:14
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Jag var också och handlade i dag, missade att butikerna stängde tidigare i torsdags.
    I butiken var det slut på jäst och mjöl så jag ska ge mig ut på jakt i nästa vecka. Har kvar men vill inte riskera stå utan.

    Det var den påsken det ... Konstigt blev det men ok ändå.

    Svar: Jag fick stå i en timme i kö innan jag kom in. Jag hoppade över att handla i Torsdags och hoppades det skulle vara färre människor ute på Lördag. Tji fick jag=/Visst är det en märklig tid men jag hoppas att man får möda för de strikta åtgärder som har vidhållits.
    Ja, det var denna Påsk.......
    Biggeros

    2020-04-11 | 22:55:30
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • petra säger:

    En påsk vi kommer minnas,skönt att få gå ut o handla kan jag tänka mig, stor kram o glad påsk så gott det går och hoppas ni får härligt väder så ni kan njuta ute vid poolen.

    Svar: En Påsk vi kommer att minnas. Visst njöt vi av det fina vädret igår. Solen är alltid som starkast på eftermiddagen. Visst blev det ett kort dopp i poolen=)
    Biggeros

    2020-04-11 | 23:26:09
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ullie säger:

    trodde de pratade om till 5 maj hos er?
    ja vi handlar det nödvändigaste då ingen knappt är är
    men åh va de träffas o man ser på bloggar man blir lite räd som om en el inte fattar men va ska man göra

    Ta hand om dej fina <3 ha en jätte fin fortsatt påsk kram

    Svar: 26/4 än så länge är lochdown förlängd till. Därefter kommer nog andra åtgärder införas.Min dotter sade att mycket har gått tillbaka till det normala och folk verkar ha glömt att vi lever under kris. Fullt i affärer, kö och tätt mellan borden på uteserveringar 😱
    Ta hand om dig och Glad Påsk 🐤
    Kram
    Biggeros

    2020-04-11 | 23:52:38
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Du hade lite fel där... Idag är det påskdagen ;-) :-D

    Visst är det trevligt att komma ut och handla istället för att sitta hemma eller promenera i garaget. Men, men. Vi SKA klara av'et!

    Ha en fortsatt fin påsk!

    Svar: Idag är Påskdagen=))) HihiDet gäller att ha tåga och tålamod i detta nu.
    Tillsammans är vi starka!!
    Skickar påskkramar <3
    Biggeros

    2020-04-12 | 11:36:43
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: