biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Jueves Santa

Kategori: Spaniens Jerez

 
Karantändag 26
 
Idag ska Spaniens riksdag rösta om 14 dagar förlängning i hemkarantän även så har diskussioner kommit upp mellan EU länderna om Coronakrisens bistånd. Ska EU enas eller kommer länder i Europa kunna enas efter pandemin.......
Mycket är uppe på tapeten 
Även WHO kritiseras i dessa tider.
Jag tror att det enda som gäller i dessa tider är
Solidaritet 
Det enda vi kan enas om att ekonomin kommer bli lidande i hela världen ett tag framöver.
 
 
Denna palm är flyttad till kruka och växer långsamt fram. Vi ska nog satsa på två av dessa palmer till våra stora krukor på baksidan. 
Det för bli ett köp på växthuset efter lockdown.
 
 
 Håll ögonen på den färggranna fågeln.
Det är bl.a det enda i sällskapsdjur som håller mig sällskap i dessa tider. Inte en katt i sikte och hundarna skäller otåligt och är uttråkade.
 
 
Jag var tvungen att föreviga dessa påskliljor innan de vissnade. 
 
 
 
Tyvärr får jag ställa in min träff i Blåkulla i år.
 
 
Jag läste i Sydkusten att kurvan på dödsfall hade ökat från senaste dygnet.
Däremot så sjunker smittade fall fortfarande. Så nu går det åt rätt håll.
Tråkigt nog blir många gamla smittade på äldreboende och stryker med. Dessutom dör även en och annan polis och sjukvårdspersonal efter deras hjälteinsats.
 
När jag följde med nyheterna på TV så visade man att en ishockeyrink i Madrid har fått till uppgift att fungera som ett bårhus på 1800 meter.
Så bekymmersamt i dessa tider är att så många människor dör helt ensamma
 
 
Annorlunda påskpynt
 
Feliz Jueves Santa 🍬🐥🍬🐤

Kommentarer

  • Znogge säger:

    En förlängning av karantänen är nog att vänta. Så bra att antalet fall inte ökar men dödsfallen har ju en eftersläpning på ett par veckor. Tufft att vara ensam i tider som dessa. Att vara två är i alla fall en trygghet.

    Kram och ha en fin skärtorsdag!

    Svar: Jag tycker så synd om de som är sjuka som ligger helt ensamma och de anhöriga som inte ens får ta farväl.Här är just nu 18 grader varmt med mestadels molnighet.
    Trevlig skärtorsdag min vän 🐤
    Kram
    Biggeros

    2020-04-09 | 13:18:08
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Oj vad Ni har det fint och vackertöverallt

    Svar: Tack så mycket ❤Tur att vi bor som vi gör under Karantän Kram
    Biggeros

    2020-04-09 | 15:05:15
  • Marie säger:

    Längtar så mycket till att få komma när vet jag inte hos Er är paradiset puss och kram från Mamma ❤️ 💕

    Svar: Den som väntar på något gott. Så när allt har lugnat sig så kan du komma närsom.Kram ❤
    Biggeros

    2020-04-09 | 15:07:45
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Jag undrar om det är det här som får EU att splittras? Jag tänker främst på bexit och sedan det här. Någonstans så känns det väl lite som att COVID19 kan påverka en hel del, och eftersom EU inte står enat kan det nog bli lite rörelse i detta.

    Svar: När allt är över med Covid - 19 så kommer en hel del utredas. Var så säker.Tråkigt att det har spridit sig ii hela världen utan hejd. Sorgligt nog har länder inom EU fått skötat sig individuellt.
    Ta hand om dig vännen
    Kram🤗
    Biggeros

    2020-04-09 | 18:30:13
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Emma Engström säger:

    Så himla mycket fint! Blir verkligen så sugen på att plantera när jag ser sånt här :D <3

    Svar: Önskar att man även kunde plantera mera i dessa tider. Det får vänta=)Glad Påsk 🐥
    Biggeros

    2020-04-09 | 20:04:13
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • petra säger:

    uhhh ,,,låter tufft...Funderar om sverige snart tar efter er? jag är så arg på att folk inte håller avstånd i sverige, det gör mig galet upprörd,att sen oxå se gamlingar på ica med rullatorn e priset,kram till er som kämpar ,

    Svar: Om smittfallen fortsätter i samma takt är nog karantän nästa stadium. Tråkigt men sant.Synd att vissa inte alls vill förstå att man bör vara försiktiga.
    Glad Påsk 🐥
    Biggeros

    2020-04-09 | 20:36:27
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ullie säger:

    åh men va fint . ja älskar sol palmer vita hus o härliga trädgårdar
    å får vi se va de säger
    ja man är rädd ändå här sittre folk på uteplatser o äter fikar o allt bara för solen är här suck
    Efter som vi inte syns å på blåkulla önskar ja en härlig påsk i stillhet o karantän
    Hoppas du får en riktigt fin påsk. Glad påsk på dig min fina vän <3

    Svar: Jag älskar även sol och värme=)Tyvärr när solen är framme så lockar det till folk till uteserveringar.
    I med det att vi inte ses på Blåkulla önskar jag även dig Glad Påsk 🐥
    Kram
    Biggeros

    2020-04-09 | 23:52:02
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Jomenvisst fick vi en förlängning, inte helt oväntat. 15 dagar till. Minst... Jamen tack för den "påskpresenten"!
    Hoppas bara att åtgärderna hjälper, då gör det faktiskt det hela värt besväret.

    Ha en fin och lång fredag!

    Svar: Det var väntat men att de pratar om ytterligare förlängning därefter....med vissa undantag.Man har tagit upp om eventuell utegång i naturen ( picnic) och promenader. Jag tror att man kommer få successivt skjutsas ut i samhället men troligtvis inte vistas i follsamlingar. Ja, man hoppas vi får möda för dessa tuffa åtgärder. Det kanske det enda som ger resultat. Trevlig Påsk så gott det går vännen <3
    Biggeros

    2020-04-10 | 11:12:43
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: