biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Il Processo

Kategori: Min Blogg

 
Karantändag 30
 
Idag somnade vi klockan 05.00 på morgonen.
Nej, vi festade INTE.
Däremot började vi att titta på en italiensk kriminalserie på Netflix som
 heter Il Processo.
 
 
Maraton
 
Vi hade svårt att avsluta utan sträcksåg hela säsongen.
 
Det handlar om en ambitiös kvinnlig åklagare som hamnar i en personlig situation.
Det går ut över  rättegången av en ung lyxprostituerad kvinna som blir brutalt mördad intill societetens rika värld.
 
 
Igår serverades en nubbesallad på kavring till lunch
 
 
 
Därefter kokade kocken Biggeros ihop en Janssonsfrestelse och köttbullar till kvällens meny.
Det äts även god mat under karantän. 
 
 
Jag måste verkligen preparera mig nu med psykologisk träning genom att tappa kilon.
Det är svårt att avväga från god mat under kristider och Påsk.
Hur gör ni för att hålla igen i dessa tider?
 
 
Kanske jag skulle kunna bygga min egna gymmaskin av toarullar......
 
Covid -19 nyheter i Spanien
 
164.000 fall spanjorer som har blivit bekräftade 
 Friskförklarade: ca 65.000
Dödsfall: 17.487
Smittade: 87.000
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Hittar man en bra serie så...Tack för tipset. Just nu läser jag väldigt mycket och har två böcker på gång. En bok jag håller i och en annan jag lyssnar på. Så tv/filmer blir det inte så mycket. God mat med god dryck unnar vi oss alltid. Men jag har en tanke och det är att jag inte kan ta in mer än det antal kalorier som går åt. Men vi kan ju röra oss fritt ute så det fungerar bra. Även i andra tider- Och fet mat äter jag ytterst lita av . Har svårt att bryta ner fett och magen gillar det inte. Mindre portioner kan också vara en möjlighet. Å andra sidan kommer det en tid efter detta också.
    Jag har också ett buk, rygg, armar och knän program jag alltid kör tre gånger i veckan hemma och där är det min egen kropp som är belastningen. Fungerar bra för smidighet och styrka.
    Du är snart i din vanliga goda form igen.
    Kram

    Svar: Huvudsaken man vet att man är medveten att man borde hålla igen och äta mindre. Träningen blir så mycket vi behagar men visst måste man ha rutiner på allt.Bra att du ser efter din kropp med lagom dos av träning och kondition. Det mår kroppen bäst av. Annars är jag en liten periodare när det gäller att läsa. Just nu är det mycket spanskgramatik övningar varje dag och handarbete. Serier följer gärna om den är bra. Ta hand om dig=)Kram
    Biggeros

    2020-04-13 | 16:27:18
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Heléna säger:

    Tack för att du inte gav upp när blogg.se strulade med kommentarerna! 💖
    Underbart - nu kan jag lägga till en till serie på min att se lista på Netflix! Tittar på Freud just nu och den är lite speciell. Så gott det ser ut med påskmaten!
    Hoppas du får en fin vecka nu vännen! Kramar 💖

    Svar: Vi har även påbörjat Freud. Visst är serien speciell. Kul att man kan tipsa serier och filmer.Speciellt nu när man sitter i karantän.
    Har precis ätit en Nubbesallad macka. Otroligt gott. Nu har vi bara en anjovis förpackning kvar. Tyvärr kommer inte våra årliga gäster på besök från Sverige nu så de produkter vi brukar beställa får vänta.
    Såklart att jag inte ger upp att kommentera dinavinlägg. Blogg.se har problem ibland=(
    Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-04-13 | 19:23:29
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • petra säger:

    Tack för serie tips , ja men jag äter fast jag inte sitter i karantän, tröst äter väl el nåt haha,Snart får vi simma i poolen kanske om väder tillåter, kram

    Svar: Speciellt nu när det har varit Påsk så äter man gott=)Kul att ha ett utbyte när det gäller serier och filmer.
    Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2020-04-13 | 20:44:54
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • znogge säger:

    Vi promenerar mer men vi har också ätit mer så nu måste det bli krafttag helt enkelt. Vatten och bröd är det som gäller framöver!

    Kram

    Svar: Ja, nu blir det ordning och reda med våra PW rundor. Idag tog vi tag i det sedan är det att äta nyttigt ocå=) Skönt att ni kan ta era långa promenader och skifta rundor. Trevlig kvällKram
    Biggeros

    2020-04-13 | 20:49:18
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Karin Eklund säger:

    Risken för att gå upp i vikt när man befinner sig i karantän är stor. På något sätt så blir höjdpunkten för dagen just matstunderna. Har hört av flera att det är så.
    Gott ser allting ut som kocken Biggeros har tillrett! Mums!
    Ha det gott-Kram!

    Svar: Ja, det är ett sant nöje att hitta på vilken meny som ska förberedas. Tur att påsken är över så inga fler chokladägg. Ja, det har blivit mycket fisk och skaldjur, vilket är nyttigt. Ikväll bev det en macka med Nubbesallad. Himmelskt gott!!Trevlig kväll!!
    Kram
    Biggeros

    2020-04-13 | 21:41:01
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Oj, det var till att fastna totalt för den serien :-) Vi har inte Netflix, känns som vi hör till dom enda som inte har det... :-)

    Ha en fin dag!

    Svar: Under dessa tider blir det mycket tittande på serier därav Netflix. Min man har alltid varit en TV nörd.Spanska filmer/ serier hör även till våra favoritet. Trevlig dag från en karantän till en annan <3
    Biggeros

    2020-04-14 | 13:48:15
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Oj! Till klockan fem! Haha, vad härligt att göra så egentligen!

    Jag är ju egentligen smal men de senaste åren har det kommit någon slags konstig rundhet på magen. Skyller på åldern. Fast kan ju hänga ihop med att jag inte heller rör mig så mycket. I kombination med åldern, så klart. Fast faktum är att när jag höll på att dra ogräs ur gräsmattan så var det nästan borta. Så det är väl bara att gå och dra bort resten också. :D

    Äsch, nu blev jag ju hungrig!

    Ha en härlig vecka!

    Svar: Ja, mannhar inga tiser att passa såsom att gå upp i ottan. Ibland glömmer man bort tid ochvrum. Härligt ibland=)Jag var jätte smal tills 45 och därefter har jag fått kämpa med vikten till och från. Visst rörde man sig på ett annat sätt och definitivt när jag hade en stor trädgård att sköta. Idag har jag rensat bort mossan mellan plattorna som har blivit besprutat för en vecka sedan. Så nu är det fint på plattorna=) Ska bara tvättas med högtryckstvätt. Det är många måsten.
    Lycka till med resten av ditt ogräs Emma <3
    Biggeros

    2020-04-14 | 16:21:04
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Anette säger:

    Vad bra att få ett tips på en bra serie, den ska vi kolla.
    Jag tycker att även om vi får vara ute och röra på oss blir vi ganska stillasittande på kvällarna. Vi måste ta tag i motionen igen, är bara så fasligt trött när jag kommer hem från jobbet.

    Svar: Igår blev det ingen PW för mig÷( Igår var jag trött men jag tog bort mossan mellan varje platta. Idag blir det dubbelt upp. Visst är det viktigt med motion. Längtar till vi släpps ut och kan gå längre och varierande runda=)Det är svårt att hitta en bra serie som man fastnar för. Ha en bra dag <3
    Biggeros

    2020-04-14 | 19:32:40
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Ullie säger:

    det är ju att du har ork o laga mat
    ja har inte det :(
    lät som en spännande film .
    ja somnade typ då oxå men hoppas sova bättre i natt
    nu läggdax snart kramar

    Svar: Jag gillar att laga mat=)Speciellt en gourmetmeny. Det händer sällan att vi går och lägger oss så sent. Sömnen är viktig=) Ta hand om dig<3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-14 | 22:38:48
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • dianasdrömmar säger:

    Tack för serietipset kram

    Svar: Kul att man kan tipsa en och en annan serie. Ha det bra <3Kram
    Biggeros

    2020-04-15 | 08:33:43
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
  • Veiken säger:

    Oj, titta på en serie hela natten. Hur orkar ni. Jag är helt värdelös när det gäller TV! Jag somnar efter en kvart. Barnen var helt vansinniga när dom var små. Dom hade alltid en mamma som sov framför tv:n.
    Jag vet inte vad det beror på. Det har följt mig hela livet! Går jag på bio somnar jag aldrig!!!
    Visst gäller det att hålla igen på kalorier, men det är svårt!
    Ha det så gott i karantänen!
    Kram

    Svar: Ofta brukar jag somna oxå efter en kvart men jag blev biten av serien. Annars brukar jag sitta och handarbeta till TV. Jag måste göra något under tiden=) TV är ett bra sömnmedel eller en dålig BokCD. Visst är det svårt att tänka på kalorierna under Påsk och under karantän. Vi får ta tag i det när lockdown släpps.Tack detsamma <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-15 | 10:07:23
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här: