biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

I am gonna miss her

Kategori: Mitt val av Kultur

 
Eftersom vi hade fått en avi från posten i vår brevlåda. Trodde vi att det var ett efterlängtat paket från Sverige.
Tyvärr så var det ett brev från skattemyndigheterna som vi även undrat när de skulle skicka oss en avi.
Med andra ord fungerar inte posten så bra under Coronatiden.
 
 
Dock var inte leveransen från Kina....
Man börjar snart undra......
Jag har likaväl inte fått min leverans från min mor som skickades långt innan Påsk. Hon hade skickat anjovis, en tidning och annat lite smått och gott. Har ännu inte sett röken av brevet. Bara rökos av bortfall.
Då kanske ni undrar vad som är så viktigt i detta paket.....
 
 
 
Jo, men visst det är snus som är så efterlängtat i dessa karantäntider.
Mr U har varit så duktig att ransonera sitt snus i dessa veckor i karantän men förr eller senare tar även snuset slut.
Vår vän Kari är så omtänksam ( som en riktig vän borde vara i dessa tider) och skickade ett paket med 4 stockar snus i nöden.
Dessvärre hoppas jag att leveransen kommer fram förr eller senare om det nu ska levereras i snigelfart eller i sköldpaddans hastighet.
Same same
 
Karantändag 41 
 
 
Ni som inte känner till Brad Paisley så ska jag både förklara med mina egna ord och i sång.
Han är bland den bästa, charmiga countrysångaren i nuläget. Han är gift med vackra Kimberly som är svägerska till Jim i serien (Jims world).
De ska öppna en affär under Coronakrisen och skänka produkter gratis till behövande.
Vilken underbar gest i dessa oroliga tider som är lika underbart som Brads texter och musik.
⬇️Lyssna på Brad Paysley genom att trycka på bilden⬇️
 
 
 
 Njut av musiken och trevlig helg!!
 
 

Kommentarer

  • znogge säger:

    Aj då, då förstår jag att det är skarpt läge. Jag minns hur det var när sonen pluggade i Nottingham och vi skickade paket med snus dit. Då var postgången hyfsat snabb och säker. När han flyttade till Brasilien var det svårare så då slutade han men tillbaka i Sverige började han igen. Hoppas att den viktiga försändelsen kommer fram.

    Kram och god fredag!

    Svar: Ja, det är attans när man är beroende av snus=(Jag tror heller inte det är läge under krisen att sluta snusa.
    Vi är i väntans tider och förr eller semare dyker paketet upp på en sköldpaddas rygg=)
    Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 11:14:57
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Mirjam säger:

    Brad är bra och nu blev han ännu bättre!!! Hoppas verkligen att ni får ert paket, abstinens är inte kul ;)
    Ha en fin fredag nu <3

    Svar: Brad levererar iaf÷)Det gör inte posten. Vi får härda ut som mycket annat läggs åt sidan.
    Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 11:17:51
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Hoppas snuset kommer fram snart då... Tänker osökt på Pippi Långstrump: Utan snus i 14 dagar försmäktar vi på denna ö.
    :-)

    Ha en fin start på helgen!

    Svar: Ja, Pippi har alltid varit förståndig =)Om vi bara hade kunnat få en tidsmarginal inom 14 dagar =D
    Trevlig helg till dig med <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 11:19:03
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Heléna säger:

    Så trist att dina paket inte har dykt upp! Får hoppas på en leverans å det snaraste! Ja om man snusar så är det inget vidare att bli utan! Så fint av honom med affären - en sann hjälte!
    Hoppas du får en riktigt fin och mysig fredag vännen! Stor kram 💖

    Svar: Ja, får hoppas att snuset kommer snart till min snusmumrik=)Brad Paisley har både ett hjärta av Guld och sjunger som en Gud÷)
    Tack detsamma Helena <3
    Trevlig fredag!!
    Biggeros

    2020-04-24 | 13:11:54
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Gu vad glad jag är över att mannen min slutat med snuset, det blev bökigt med leveranser när vi flyttade hit. Frågan är om det någonsin är rätt tillfälle att sluta? Mannen min har e-cig nu så helt ut nikotinklorna är han ju inte men enklare att hantera här i Spanien.
    Hoppas att leveransen kommer som den ska, det är ju inte direkt billiga saker. I värsta fall får du hojta till, undrar om mannen min inte har någon gammal stock kvar liggandes, bättre än inget ... Kan ju kolla i alla fall.

    Själv sitter jag och väntar på mitt körkort ... Om två veckor går mitt temporära ut. Haha! Jag kan faktiskt inte annat än skratta åt det just nu!

    Ha en underbar helg! Kram

    2020-04-24 | 13:40:14
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Netti Starby säger:

    Vad tråkigt att du inte har fått hem paketen och hoppas att dom snart dyker upp. Kramis

    Svar: Ja, hoppas 🙏Allt går i snigelfart under Coronatider.
    Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 14:30:35
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Yasmine säger:

    Hoppas att posten kommer snart, aldrig kul att stå utan snus! Kram

    Svar: Speciellt när man inte hade räknat med att sitta instängd i 6 veckor. Vi skulle ha haft besök som skulle ta med sig snus. Vi får hoppas på det bästa =)Trevlig fredag <3
    Biggeros

    2020-04-24 | 15:40:19
    Bloggadress: http://yasmissy.blogg.se/
  • Emma Engström säger:

    Jag tror nog det är väldigt många leveranser som är försenade just nu, men jag håller tummarna för att allt kommer snart! Så tråkigt när man ska behöva vänta efter saker så länge <3 KRAM

    Svar: Ja, man vet ju inte om felet är från Sverige eller från Spanien. Visst är det ingen bra tid för leverans. Det kommer när det kommer=)Trevlig fredag <3
    Biggeros

    2020-04-24 | 16:13:59
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ditte säger:

    Kanske har posten också blivit infekterad. Trist att vänta på paket som borde dyka upp. Vad gäller snus är det ju knepigt men kanske inte helt rätt läge att sluta med det nu.
    Lovvärt initiativ av Brad Paisley. Tack för musiken och jag önskar er en fin helg. Ha det så bra ni kan.
    Kram

    Svar: Ja, allt är infekterat av Corona =DJa, det är extra jobbigt när man ser fram emot något som inte går att skaffa här. Man skulle kunna göra snus själv så hade man sluppit att bry sig. Nej, jag tror inte att det är läge att sluta nu. Däremot att hålla igen och snusa mindre=)
    Vilket hjältedåd att dela med sig av sin rikedom till behövande människor.
    Många skulle ta efter och även politiker.
    Visst sjunger Brad Paysley även bra.
    Trevlig fredag ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 17:12:02
  • Veiken säger:

    Oj, det är inte lätt när dom små påsarna tar slut! Vi har varit med om smärre katastrofer i Thailand när vänners lager är slut, men till slut har det alltid ordnat sig!
    Hoppas att alla era försändelser hittar fram till rätt adress!
    Kram

    Svar: Ja, det är ibland förödande och speciellt när vi förväntade oss besök med snus. Vi får ha tålamod och hoppas på det bästa=)Det brukar lösa sig=)
    Trevlig fredag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 19:29:03
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Karin Eklund säger:

    Posten har fått långsamhetsvirus.
    Jag sände paket åt mina barn i Roslagen och i Stockholm före påsk. För en vecka sedan anlände de till dem. Så hur lång tid ska det inte ta för ditt paket, när det tar så här lång tid över pölen (Ålands hav).
    Nu håller jag tummarna för att snuset och ansjovisen kommer fram till er snart, snart.
    Tålamodsprövande är det i synnerhet i tider som dessa.
    Allt gott!
    Kram!

    Svar: Ja, då kan jag hoppas att paketet når över Atlanten inom kort=)Att det ska ta en sådan snigeltid.
    Coronaleverans är ett annat nytt ord=)
    Trevlig lördag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 20:35:15
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Gerd säger:

    Hoppas paketet kommer! Inte läge att sluta just nu, men kanske sen.
    Min gamle svärfar gick från att röka pipa till att snusa. Sen slutade han med snuset och ersatte det med en nypa kaffe under läppen. Sen vart han fri. - Bara ett exempel.

    Trevlig helg, kram!

    Svar: Min man har funderat att sluta men nu är inte läge. Det var ett bra tips. Många gånger hamnar det att ha någonting under läppen.Trevlig lördag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-24 | 22:06:34
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Anonym säger:

    Förstår att det är drygt att vänta på ett paket, som inte kommer som det borde. Ja man kan undra när detta elände är över ....Hoppas du får en fin helg vännen kram

    Evas blogg

    Svar: Ja, leveransen går tydligen i snigelfart. Tråkigt bara när omtänksamma människor skickar paket till oss och det inte kommer fram....Då vågar man inte beställa något via posten just nu. Trevlig helg min vän
    Kram <3
    Biggeros

    2020-04-25 | 10:27:32
  • Marie säger:

    Hoppas att Ni snart får Era paket. Det kanske tar tid nu i Coronatider. Det är synd om Er som får sitta i karaten så länge. puss o kram Mamma.

    Svar: Ja, jag hoppas att paketen kommer fram men det verkar ta tid i dessa tider. Ja, idag är det precis 6 veckor sedan vi sattes i karantän. Bara vädret kunde vara lite bättre. I natt piskade regnet ner, åskade och blixtrade.Ett riktigt coronaväder =(
    Trevlig helg <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-25 | 10:33:35

Kommentera inlägget här: