biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

No Colillas en la Playa

Kategori: Spaniens Jerez

 
Valdelagrana Playa brukar oftast vara fullsatt av soldyrkare men inte denna dag i September. Det kan nog bero på att det var lite molnigt.
Det passade mig som handen i hansken....
 
 
Släng inte cigarrett fimpar på stranden.
Vilken bra skylt!
Jag såg en dam som rökte på stranden och hade tagit med sig sin egna rosa askbehållare.
Kanonbra idé!!
 
 
Använd återanvända flaskor.
Tänk om alla kunde tänka på att ta rätt på sitt eget avfall.
Det finns så mycket plast som slängs på stranden.
Det finns så många avfallsbehållare på stranden så det är inte så svårt att slänga skräpet i förbifarten.
 
 
 Strandvakterna var på hugget i det höga utkikningstornet.
Strandgästerna chillade under det låga parasollet.
 
 
Vilken dag för promenad på stranden.
Ingen trängsel och ingen hetta.
 
 
Vi slog oss ner på en av strandhakets tillbaklutande stolar och njöt av vågornas bris.
 
 
Ett hak med parasollskelett.
Ja, nu är det inte högsäsong längre och många har återgått till arbete och skola.
 
 
Så här folktomt på Valdelagrana Playa har jag inte sett på länge.
 
 
 
Cadiz bro tillsynes 
Tänk att man kan urskilja en bro på så långt håll.
Zooma in bilden så ser ni=)
 
 
Ja, det blev en kaffe och en brandy
 
Chiclanas hamn kan vara fullt av båtaktiviteter och inte minst sagt fullt av hungriga turister på dessa mysiga taverner längs kajen..Vi fann Bar Flotante som serverade havets läckerheter.
Jag valde en Paella med skaldjur.
 
Medina Sidonia 
Ja, denna vy har ni nog sett förrut men man kan inte få nog.
 
Imorgon kommer min mor på besök. Då blir det lite av varje. Många samtal, restaurang och café besök, shopping och kvalitetstid.
Tänk att min mor orkar att resa fortfarande i sin höga ålder och med en mellanlandning i Madrid.
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Jag kommer med glädje till dig och härliga varmasköna

    Svar: Du är så välkommen=)Hoppas att vädret håller och allt är tillbaka i sitt rätta jag. Arbetarna kan nog vara färdiga så gott som imorgon=))
    Kram
    Biggeros

    2019-09-30 | 19:26:18
  • Marie säger:

    Fina bilder som vanligt och underbart att få träffa dig kära älskade dotter skönt att få ledigt från jobbet då jag arbetar fortfarande och få träffa dig och lapa lite sol och värme för här hemma i Skåne är det blåsigt kallt och regnigt puss vi ses snart imorgon ca 23.30 många kramar från Mamma ❤️ 💕

    Svar: Tack så mycket🥰Skönt med lite sol och värme för de som har det kallt och trist. Här är det nästan alltid varmt=)
    Du är hjärtligt välkommen!!
    Kram
    Biggeros

    2019-09-30 | 19:59:31
  • znogge säger:

    Vilka härliga bilder!
    Så roligt dessutom att din mamma kommer på besök. Hoppas ni får fina dagar tillsammans!

    Kram

    Svar: Tack så mycket!Det är alltid roligt med kärt besök
    Kram
    Biggeros

    2019-09-30 | 20:05:05
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Ser lite spöklikt ut, och lite skönt efter en sommar med fullt överallt. Fy så härligt att mamma kommer <3

    Svar: Speciellt alla skelettparasoller som ligger uppradade längs husfasaden. Det är ändå skönt att det är färre strandhäng på stranden. Nu var det en ganska mild och molnig dag. Inte mig emot=)
    Biggeros

    2019-10-01 | 08:42:38
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Någonstans har jag för mig jag såg att de delade ut som små trattar där man skulle samla sina fimpar och därefter slänga. Smart, tyckte jag. Men faktum är att när vi senast var vid stranden så sa jag till mannen min att jag såg inte en enda person som rökte! Fantastiskt!

    Men vad roligt att mamma kommer på besök!

    Svar: Visst är det bra att folk skärper till sig Emma. Det finns inget tråkigare än att ligga/ sitta bland en hop av fimpar. Jag tror att folk är mer medvetna idag och vill hjälpa till att plocka upp efter sig på stranden. Tyvärr kommer det in mycket plast från havet=(
    Biggeros

    2019-10-01 | 09:26:15
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Ullie säger:

    tänkte säg det nä man får inte nog så himla fint
    ja tror kanske du är ute o reser oxå medans ja e hemma mellan väggarna men ja samma önskan som er fina trädgård som blivit så fin nu .. man längtar efter förändring i vvarfall . o ja man får spara men det är inte lätt på sjukpenning liksom
    härliga bilder kram

    Svar: Visst vill man ha förändring och kunna uppdatera i sitt hem och trädgård 🤗Vi har gjort mycket i år men vi har inte åkt på någon semester. Nu bor vi varmt och gott nästan året om. Visst får man försaka annat. Denna semester var det mesta vila i Jerez.
    Jag förstår att det är jobbigt att få pengarna till att räcka på sjukpenning vännen. Ta hand om dig// kram
    Ps.Du har ett trendigt och fint hem🤗
    Biggeros

    2019-10-01 | 23:20:44
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ullie säger:

    tycker alla mina 5 har oika personligheter men selma är så speciell verkligen i sinnet o allt o förstår när man pratar me henne :)
    kan du skicka lite sol det kom ingen idag o ja har hållit på o frysa ihjäl mej :)

    Svar: Så kul att dinna missar har olika personligheter =))Jag skickar lite sol och värme till er.Idag ska det bli 29 grader i Jerez.
    Kram
    Biggeros

    2019-10-03 | 22:51:39
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ditte säger:

    Det är ju nu när det blivit lugnare som det är extra fint att vara längs stränderna. Och verkligen en härlig strandpromenad . Skönt att den värsta hettan är över så ni kan röra er utan att bli helt slut.
    Så mysigt att din mamma är på väg. Önskar er en fin itd tillsammans.
    Kram

    Svar: Jag föredrar när hettan har minskat och folkmassan har sänkts i antal på stranden. Vem vill ligga och trängas på stranden....Nu kan man även promenera när vädret tillåter. Idag ska det bli minst 29 grader i Jerez vilket är varm i Oktober månad. Ha det bra
    Kram
    Biggeros

    2019-10-03 | 23:44:58
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    mysigheter me mami <3
    ja undrar i fall du kunde haft namnsdag i dag här de är typ birgitta o så några mera :) lite grattis kan vi nog säga :)

    Svar: Tack vännen jag har faktiskt namnsdag på Birgitta dagen. Idag har min mor åkt tillbaka till kalla SverigeKramiz
    Biggeros

    2019-10-07 | 23:19:53
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlägget här: