biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Förnyade bröllopslöften i all ära

Kategori: Spaniens Guadix

 
Push the pic and you'll come to YIT hoteles website
Du kan välja att bo i Guadix, Granada, Sevilla, Jaen, Toledo, Zaragoza, Jerez etc
 
 
Abentofail har ett fåtal rum men är väldigt personliga och bekväma.
Hotellets restaurang bjuder på ett bra kök och många av Guadix lokalbefolkning tycks även gilla maten.
 
Vi bor i en av sviterna på topfloor
( det kan vara bröllopssviten) och vi har även tilldelats en bubbelpool utomhus.
 
 
 
Vi delar topfloor med en annan svit. Här finns det gott om utrymme att sola och bada.
 
Jag kan även välja att bada i en av den största jacuzzi  inomhus jag har skådat. Här är det inte det minsta trångt om saligheten. Dessvärre tar det tid att fylla badkaret. Jag har all tid i världen....
Vem har bråttom......
När vi hade fyllt karet förnyade vi våra bröllopslöften i ytterligare 23 år till.....
Hihi!!
 
 
 
När vi låg i badkaret med många kubik vatten och tillika vår trivselmassa av vikt så skämtade vi :  - Tänk om vi helt plötsligt störtar ner till grannen......
Hoppas de bjuder oss på en kopp Gevalia såsom i reklamen......
 
 
Det känns som att vistas på loftet pga av rummets sneda trätak med bjälkar. AC behövs inte så här års i Guadix med tanke på att det blir så mycket svalare ju närmare Sierra Nevada man kommer. Det räcker med att öppna ett fönster om natten så kommer det in frisk luft.
 
 
 
Sängarna är utomordentliga.
 
 
Topfloor vy
 
 
 
Sierra Nevada
 
 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Vad lyxigt att bo i en svit högst upp och att ha egen bubbelpool :) Den reklamen kommer jag ihåg :P Man får hoppas att det inte händer någon i verkligheten :P Kul att få se bilder från utsikten :)

    Svar: Nej, det hände inget nämnvärt sist vi badade i Jacuzzin =)) Jag gillar verkligen reklamen med Gevalia=))Jag gillar utsikten och att man kan se snön ligga på toppen av Sierra Nevada=))
    Trevlig helg<3
    Biggeros

    2019-10-26 | 13:08:04
    Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vilket ställe! Det var dock inte mycket till privatliv om man skulle ta sig en dusch!

    Ja, jisses, tänk om hela det schabraket förflyttar sig en våning nedåt! Tänker på det ibland när jag ser folk som har bubbelpooler (eller uppblåsbara pooler) på taket eller terrassen, hoppas de har kollat att byggnaden håller för det. Det blir ju några ton!

    Trevlig helg!

    Svar: Dessutom med personlig vikt och kubik med vatten då kan det bli ton av det. Hoppas att det är väl beprövat. Ja, om man nu lider av blyghet så rekommenderar jag inte ett öppet badrum. Vi är ju då inte blyga inför varandra efter över 30 år tillsammans=DVisst funderar man mycket om SPA installioner hur hållbart de är......
    Biggeros

    2019-10-26 | 13:39:15
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Marie säger:

    Jättefint hotell jag har så fina minnen när du och jag var och vandrade i fina Guadix jättefint var det. Usch vilken hemsk tanke om det skulle braka loss. Kram mamma😘

    Svar: Ja, nu tror jag inte att det kommer braka loss men tanken finns ju där...Här finns det backar att promenera i och jag ser bara det som en stor fördel. Gillar Guadix=))
    Kram och trevlig Lördag!!
    Biggeros

    2019-10-26 | 17:05:56
  • Ditte säger:

    Så läckert! Och härligt att bo så här lyxigt! KJag ttillhöör ju de som tycker att man ska unna sig saker...Här skulle jag också gärna spendera en helg. Har antecknat namnet på hotellet. Önskar er en fin helg.
    Kram

    Svar: Ja, det är ju inte något dyrt hotell såsom Melia. Värt pengarna!!Visst ska man unna sig så länge man lever Ditte
    Kram
    Biggeros

    2019-10-26 | 18:13:17
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    verkar otroligt fint o vilket lyx ställe ser såå fint ut

    Svar: Otroligt mysigt hotell men för att ta sig till hotellet är det många trappor upp. Bra för konditionen =))Kram
    Biggeros

    2019-10-26 | 21:42:21
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • BP säger:

    Det är nog det bästa och fräckaste hotellet jag sett på din blogg. Å jag har ju sett ett antal vid det här laget;-) Så himla annorlunda och lyxigt men på ett väldigt tilltalande vis. WOW säger jag bara.

    Svar: Det är ett litet och väldigt gemytligt hotell som man har restaurerat upp från ruiner. Många fina stendetaljer och träbjälkar i tak. Personalen känner igen oss vid det här laget men som får en att känna sig speciell=)))
    Biggeros

    2019-10-26 | 21:46:35
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Jessica Högberg säger:

    Grattis till Er, bra plats att förnya löften=)

    Svar: Nu vad det inte riktigt så det gick till men visst kan man själv förnya sina löften utan att gå till en präst=)))
    Biggeros

    2019-10-26 | 22:13:53
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Haha, klart man kan, perfekt ställe hur som

    Svar: Exakt÷))Så får vi se om vi kan lova varandra att leva i liv och lust tills döden skiljer oss åt=)
    Biggeros

    2019-10-28 | 13:48:19
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    💕

    Svar: Tack!!!!
    Biggeros

    2019-10-31 | 09:05:00
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: