biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Camino de Guadix

Kategori: Min Blogg

 
 
Innanför den stora porten så hördes ett stort jippo av hög musik och en stor ansamling av friskisar. Jag blev nyfiken och gick lite närmare och förstod att de skulle samlas för start av den årliga vandringsturen i Guadix.
Vad jag vill minnas så har jag sett ett bildarkiv på turer från tidigare år.
 
 
 
 
 
Här samlas sig alla inför den långa turen söndagen den 27/10.
De har även tur med vädret för det ska bli 24 grader på sen eftermiddagen. Då lär väl de flesta friskisar vara i mål.
Tidigt i morse klockan 8.00, på min PW så var det bara 9 grader men ganska så behagligt för en kvick promenad.
 
 
Här håller Don José  på att kontrollera sina stavar och är väl förberedd inför den årliga vandringen.
 
 
Idag sker den årliga vandringsturen genom berg och dalar i Guadix.
Man har möjlighet att välja mellan den korta och långa turen.
 
Elisa Merino är skulptör till detta fina verk som står nära Katedralen i Guadix
 
 
Här ligger denna mysiga bar/cafe utmed vägen nära rondellen där man kan se den stora Katedralen från nära håll
 
 
Katedralen är den 
första ståtliga byggnad man får skåda när man har svängt av från motorvägen och kört en bit på väg till Guadix.
Den är riktigt pampig.
 
 

Kommentarer

  • Karin Eklund säger:

    Det känns inte alls som vintertid hos dig här inne på bloggen! :) Ljuvliga vackra bilder med bågar och mycket till. Nu längtar jag till lite sydligare breddgrader och därför är det fint att kunna ta en sväng hit en stund.
    Ha det gott!

    Svar: Så härligt att jag kan hjälpa till att inspirera med sol och värme. Idag ska det bli 24 grader i Guadix ( Sierra Nevada) Granada. Här är det mycket ljusare på kvällen men mörkare i ottan. Jag förstår att du längtar till värmen men du är välkommen åter=))
    Kram
    Biggeros

    2019-10-27 | 10:50:38
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Marie säger:

    Fina bilder tänker tillbaka när vi vandrade till grotthusen, sedan när vi besökte den vackra katedralen kram mamma.

    Svar: Ja, sina grotthus är Guadix känt för och idag var vi och åt lunch på en av ortens grottrestaurang=)Kram
    Biggeros

    2019-10-27 | 13:51:10
  • Znogge säger:

    Vilka härliga bilder du bjuder på denna söndag. På hemmaplan är det blåsigt och halvgrått som vanligt. Men sådan är ju hösten.

    Kram och ha en fin dag!

    Svar: Ja, så är det regn och blåst under höstens månad=)Här har det varit 24 grader och jätte soligt. Vi åt lunch utomhus i värmen. Trevlig Söndag!
    Kram
    Biggeros

    2019-10-27 | 14:15:08
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Undrar om det inte är något som de gör på fler ställen, tycker jag har sett något om det "caminar por un reto" eller vad det nu var.

    Finns nog värre ställen att promenera runt i än i området kring vackra Guadix.

    Ha en härlig söndag!

    Svar: Jag och min man funderar på att gå en sådan här dags camino nästa år. Jag är inte redo att gå flera veckor ( såsom Camino de Santiago) för så roligt är det inte att gå. Vi har gått Caminito del Rey i Malaga provinsen. Häftigt värre!!!Trevlig Söndag till dig med=))
    Biggeros

    2019-10-27 | 15:45:32
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Netti Starby säger:

    Vilka härliga bilder och hos mig är bara det regnigt och mörkt. Ha en fortsatt fin dag! <3 Kramis

    Svar: Här regnar det sällan men ibland så kommer en eller annan störtskur.För det mesta skiner solen här. Man mår så bra=))
    Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2019-10-27 | 18:34:54
    Bloggadress: http://https://starbys.se
  • Anette säger:

    Det låter som en rätt behaglig promenad. Ert klimat så här på hösten är väl helt ok. Är allt lite avundsjuk 😀

    Svar: Ja, 24 grader är helt perfekt för att vara uppe i bergen Sierra Nevada i slutet av Oktober=D
    Biggeros

    2019-10-27 | 20:55:27
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Men så mysigt o fina pelare :) ja du vem har inte slarvat? men jag äter mest LC low carb inte så mkt fett klarar inte min mage så bra ..men det går lika bra faktiskt ...nu blir det pw kram

    Svar: Jag sitter precis och relaxar efter min PW. Jag föredrar att inte äta så mycket fett men mindre kolhydrater. Jag märker direkt skillnad när jag slarvar 😱Kram
    Biggeros

    2019-10-28 | 09:06:12
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: