biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Klockorna klämtar

Kategori: Spaniens Mérida

 
Efter 11 dagars vistelse på Palace i Merida så kan jag bara säga gott om personal och boende. Nu är det dags att säga farväl och ta oss hemåt mot varmare breddgrader precis som Storken.
Förutom detta fina par med familj som har bosatt sig på kyrkans tak mittemot vårt rum. Det verkar inte bekomma dem ett dugg när klockorna klämtar. De är beredda att stanna.
 
 
 
De är väldigt trofasta
Hotellets inredning ska se ut som att byggnaden och interiören är antik men har en modern touch.
 
 
Tomten har även kommit till stan och är beredd på att stanna ett tag till.
Med eller utan Stork.
 
Hasta luego Merida nos vemos pronto!

Kommentarer

  • Ullie säger:

    nej men gud va söta de är
    jag såg donnan i dörrspegeln ha ha precis som de brukar säga till mej ddu syns ha ha kram

    Svar: Visst är de ett vackert par=))Trevlig kväll
    Kram
    Biggeros

    2019-11-28 | 22:15:00
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Marie säger:

    Vad julfint med gran och tomte. Vila Er nu när Ni kommit hem och ha en fin helg båda två kram Mamma ❤️

    Svar: Tack så mycket=) igår träffade i Xavier en liten stund och åt Tapas. Det var väldigt lugnt=))Skönt att vara hemma igen
    Kram😘🤗
    Biggeros

    2019-11-29 | 09:05:49
  • Marie säger:

    Så fint med storkarna underbart att se

    Svar: Storkar är väldigt trofasta och hjälps åt med boendet=)) Vilka ståtliga fåglar!!Trevlig Fredag!
    Kram
    Biggeros

    2019-11-29 | 09:07:41
  • Znogge säger:

    Jag är verkligen ingen fågelexpert men som amatör konstaterar jag att storkar inte kan vara ljudkänsliga i alla fall ;-)

    Kram och ha en fin lördag!

    Svar: Ja, det förtäller nog historian varför Storkfamiljen inte blev berörda av klockornas höga ljud. Tack för infon=)Trevlig Lördag, kram
    Biggeros

    2019-11-30 | 12:33:25
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    Helloo men va roligt att se storken så nära :) en stor en ...så mysigt du verkar ha det :) super mysigt på den översta bilden :) poster som jag beställt kommer på bloggen under dagen :) kram fina

    Svar: Ja, riktigt roligt att få ta del av Storknästen på nära håll=)Jag är så nyfiken på dina Posters=)
    Kram
    Biggeros

    2019-11-30 | 12:52:20
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Gertie säger:

    Hej Birgitte, det var trevligt att titta in här hos dig, en riktig Spanienfantast och kännare. Att du både bor och reser runt i landet är intressant och visar på ett genuint intresse för både natur och kultur, hit kommer jag tillbaka, var så säker. Storkar tillhör mina favoriter, blir alltid lika glad när jag får se dem! Ha det gott och trevlig helg i lagom varma Spanien!

    Svar: Så roligt att du tittar in till mig. Jo, det blir en del resande i Spanien och en del olika boenden på hotell. Så roligt att lära och känna nya bloggerskor. Jag vill gärna ha ett utbyte med dig. Jag gillar även Storkar. Vi bodde på en ö i Sverige som hette Sturkö men tyvärr fanns inga Storkar utan Tranor. Visserligen är de när besläktade. Trevlig advent ÷D
    Biggeros

    2019-11-30 | 14:24:08
    Bloggadress: http://www.gertie-worldwide.com
  • Netti Starby säger:

    Vilket härligt ställe ni har varit på :-D Kramis

    Svar: Nu är vi hemma till vårt ljuvliga Jerez. Trevlig advent <3Kram
    Biggeros

    2019-11-30 | 15:25:00
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Anette säger:

    Konstig plats att bygga bo på.
    Kanske får de i alla fall vara i fred där uppe.

    Svar: Ja, jag har sett egendomliga Storknästen. De tycks vilja bo på högst upp på toppen av bergetTrevlig advent <3
    Biggeros

    2019-11-30 | 15:34:19
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • BP säger:

    Hotellet påminner om en parador. Otroligt läckert. Där skulle jag stortrivas.
    Storkarna har kanske dålig hörsel, eller man kan ju hoppas på att dom har det. Kyrkklockor kan ju vara väldigt irriterande åtminstone för mänskliga öron.

    Svar: Vad jag förstår är Stotkar mer eller mindre tondöva. Jag hörde klockornas decibel desto mer. Trevlig advent <3
    Biggeros

    2019-11-30 | 23:46:44
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Jag gillar verkligen storkarna som man ser typ överallt i Extremadura på sommaren, dom är sååå coola!

    Ha en riktigt fin första advent! :-)

    Svar: Ja, visst är de coola dessa långbenta varelser. Man kan se dem lite överallt längs motorvägen högt upp i lyktstolpar. Fascinerad!Trevlig 1 advent till dig och Anders <3
    Biggeros

    2019-12-01 | 14:43:00
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Hoppas det går bra på resan hemåt! Tomten finns överallt, haha ;)

    Svar: Vi är hemma i säkert förvar och såklart så finns tomten nära oss alla ÷○》
    Biggeros

    2019-12-01 | 16:28:56
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • JoY säger:

    Nu har jag halkat in på din trevliga blogg via Gertie. Själva har vi knappt varit i Spanien men med allt det du berättar och visar bilder på, är det nära till hands med ett besök i landet.
    Tack för titten och jag återkommer gärna.
    Yvonné

    Svar: Välkommen och så trevligt att lära känna andra bloggerskor =)) Så roligt att vi alla har ett utbyte med varandra. Jag kikar gärna in till dig. Trevlig 1 advent!
    Biggeros

    2019-12-01 | 16:50:33
    Bloggadress: http://www.joytillsammans.blogspot.se/
  • Ullie säger:

    så bra å har du kunnat pynta lite oxå .? firar ni jul är eller hur brukar det va?
    hade behövt värme idag så kallt typ -3 ha ha men för kallt för min dumma kropp så massa skit ont


    Svar: I år ska vi inte fira Jul med vår familj. Annars brukar vi fira med våra töser=) Eventuellt så får vi besök till Nyår.Inatt var det 13 grader inte så kallt. Igår regnade och var lite kallt. I Lördsgs var det 20 grader under dagen så varierande kan det vara på ett dygn. Jag förstår att du fryser. Ingen vill frysa så att man skakar. Speciellt när man har ont i kroppen.
    Ha det bra kram <3
    Biggeros

    2019-12-01 | 22:46:29
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ditte säger:

    Hotellet är så fint. Gillar verkligen både stilen och miljön. Fint att få åka lite snålskjuts med på dina resor. Jättetrevligt.
    Storkarna gillas! Har runt om i Europa sett storkpar som byggt bo uppe på kyrktorn så de kan ju inte lida av klockornas klang.
    Hoppas hemresan gick fint.
    Kram

    Svar: Är hemma i Jerez i regn och skurar men välbehållen=) Stilen påminner om Paradores hotell och gillas mycket!Dessa Storkar gillar nog höga decibel av kyrkklockornas ljud. Jag har även noterat att de gillar bygga bo högt upp på kyrktorn=)
    Trevlig kväll!!!
    Kram
    Biggeros

    2019-12-02 | 16:55:05
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    åh alltså men vvva härligt solen kom
    här är minre kallt o har små regnat så snart är snön borta . flyttar till dej i stället vännen :)

    Svar: Du har ett rum till förfogande i värmen=) Idag har det varit riktigt skönt. Man gläds med solen. Härligt att det åtminstone är svalare hos dig. Jag föredrar ändå snö före regn så här års. God kväll i stugan och sussa gott <3Kram
    Biggeros

    2019-12-03 | 22:51:26
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Åke säger:

    Vad fränt med storken. Kyrkor brukar väl ligga mitt i byn... Ja för en utryckning menar jag på bebisfronten :)

    Svar: Storkar verkar trivas högt upp på torn eller stolpar. Har sett det lite varstans i Spanien ÷) Det var väl bara förr i tiden Storken kom och levererade bebisar =D eller.....
    Biggeros

    2019-12-08 | 21:43:33
    Bloggadress: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här: