biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ebony & Ivory

Kategori: Spaniens Badajoz

 
Vyn och miljön över floden Guadiana är ett sett att skingra tankar och få igång sin kondition. Vädret har verkligen varierat denna period. Det har inte hindrat mig från att ta min dagliga PW.
Idag är det kallt och friska vindar. Molnen hänger tungt och det nalkas regn. Imorgon bär vi iväg på de spanska vägarna. Vi riktar oss emot NÖ
om Badajoz närmare bestämt ca en 11/2 timme från Madrid.
Ja, var hamnar vi då på kartan ?
 
 
 
Så idag är det packdag med andra ord och min man slutar tidigare än vanligt.
 
 
Detta käcka gäng tillsynes promenerade jag efter. De var en grupp på 10-15 personer som hade stavar.
 
 
När jag kom lite närmare höll gruppens ledare i dirigentstavarna och stämde in gruppen. Därefter började de promenera med deras stavar taktvis till 80-tals musik.
 
 
Jag hängde på ett tag och tyckte det var en mycket givande tur med glada toner. Man blir så entusiastisk när man hör musik och rycks med på ett lättsamt sätt.
 
 
Denna dag var en sk bra dag då solen sken.
 
 
Vimlet hade tagit sig ut i det vackra vädret och tydligen inverkat på deras humör.
Man mår så mycket bättre när det är soligt och varmt.
 
 
 
 
Inte en hund i sikte...
 
Det enda jag kunde se var hinderbanor till överdrift men inte en villig fyrbent själ som övade på sina färdigheter. Jag vill då säga att kommunen har satsas stort även på våra husdjur. Nu gäller ju det att Husse/ matte tar tag i det.
Annars förblir det tomt på hundgåtden.
 
 
Ebony & Ivory 🎶🎶🎶🎶
 
 
Hönan Agda har irrat sig igenom parkstängslet och lämnat hönan Kelly  bakom sig.
Tillslut enade de sig innanför parkgränserna.
Slutet gott allt gott!!

Kommentarer

  • znogge säger:

    Gott nog att kommunen satsar men husse och matte måste onekligen ta dit sina pälsklingar själv. Skönt att det blev ett lyckligt slut dessutom :D

    Kram

    Svar: Ja, du som är matte vet ju att det krävs en hel del planering med sina fyrbenta vänner=)Ja, även hönsen fann tillbaka till varandra.
    Ha det bra
    Kram
    Biggeros

    2019-11-14 | 14:40:18
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Vad härligt att ni hade så bra väder och så trevligt ni hade det! <3 Kramis

    Svar: Spatsera i denna park krävs fint väder vad jag förstår=) Så fort solen tittar fram kryllar det av Friskisar=)Kram
    Biggeros

    2019-11-14 | 14:50:23
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Ditte säger:

    Visst är det skönt att komma ut på promenader. Men än trevligare är det ju om det inte blåser och regnar. Kul här att hänga på gänget här med musik och stavar- Kul med kommunen som satsat på hundar. Men de behöver nog ledas hit.
    Har räknat ut att om ni ska en bra bit nordväst om Madrid så ligger Atlantkusten bra till.
    Ha det gott.
    Kram

    Svar: Det är aldrig kul när det regnar och blåser=(Däremot hann jag gå ut innan det kom. Ja, annars tycker jag att kommunen har tänkt till för samtliga invånare. Även för de fyrbenta=)
    Ja, som sagt är rutten ändrad och betydligt mycket kortare÷))
    Ingen är gladare än min man!!
    Kram
    Biggeros

    2019-11-14 | 16:46:57
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Ja, det var väldigt vilket härligt väder du hade, här har det fasen inte varit det! :) Vackert välvda bågar!

    Ebony & Ivory var den första singeln som jag köpte alldeles själv! Ligger magasinerad där hemma tillsammans med B&O-skivspelare. Men högtalare har vi inte, katterna hade rivit sönder dem så mycket ...

    Svar: Min första köpta singel var med Donny Osmond=) I am going knock on the door ring on the bell=)Tyvärr lämnade vi kvar skivspelare och LP skivor med huset som vi sålde i Sverige. I Bada
    joz har det varit varannan dag väder. Troligtvis några grader kallare än ni har hos er.Hursomhelst bara om solen skiner÷)
    Biggeros

    2019-11-14 | 16:54:23
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Emma Engström säger:

    Att man mår bättre av att det är soligt och varmt håller jag helt med om! :D Så fint!!

    Svar: Sol och värme förlänger livet. Man mår så bra=) Idag har det varit till det sämre i Badajoz med regn och rusk=)
    Biggeros

    2019-11-14 | 19:08:23
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ullie säger:

    packning o planering skönt han slutade tidigare
    så har de här oxå pensionärerna träffas o går stavvgång men ingen musik till tror ja =) kram kram

    Svar: Ja, snart räknas
    vi som dessa stavanhängare och inte mig emot med lite musiktag=))Kram
    Biggeros

    2019-11-14 | 19:10:43
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • BP säger:

    Stavgång i grupp till musik är en riktigt rolig idé! Tror inte jag sett nåt liknande här. Kul att du tajmade din PW så bra att du fick hänga på gänget.
    Spanien tar verkligen väl hand om sina fyrbenta "medborgare", både hundar och vilda katter. Tycket det var hemskt om agilityparken inte blev poppis. Den är ju så fin och har säkert kostat en slant.

    Svar: Jag kunde verkligen tajma in min PW med gruppen. Otroligt trevligt sällskap=)Jag hoppas att agility banan går bra i framtiden. Det är en bra idé =)
    Det gäller att ta hand om våra fyrbenta med=)
    Biggeros

    2019-11-14 | 19:31:48
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Anette säger:

    Blir avundsjuk på alla inlägg från er i södra Europa. Här är det så grått, dimmigt och trist det bara kan bli.
    Ha det gott i solen.

    Svar: Ja, jag gillar verkligen detta klimat=) Visst är det kallt på nätterna men så mycket varmare på dagen!!!Jag ska verkligen inte klaga på när solen lyser på mig=)
    Biggeros

    2019-11-14 | 20:27:22
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Väldigt fint där i Badajoz - jag gillar städerna i Extremadura jättemycket! Synd att det är lite långt bort från oss bara. Tar ju en stund att ta sig dit...

    Ha en fin inledning på helgen!

    Svar: Ja, det är väl ett par timmars körning från Torrevieja 😱Ni är ju vana att röra på er så det borde inte stoppa er=))
    Det är ju roligt att se någonting annat än att bara vara på samma plats.
    Trevlig Fredag
    Kram
    Biggeros

    2019-11-15 | 09:47:43
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, så skönt att hönorna hittade tillbaka till varandra... Lata hundägare må jag säga;) Kram!

    Svar: Ja, tur att hönorna irrade sig tillbaka till varandra =)Ja, det finns tyvärr mänga lata hundägare=(
    Biggeros

    2019-11-16 | 08:50:26
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Ser härligt ut!
    Synd att det är lite för långt bort för mig.
    Det blåser en hel del här vid Marbella också och just nu är det molnigt. Klarblå himmel i förmiddags.
    Ha det bra!

    Svar: Här regnar det och är betydligt kallare. Igår så sken solen=)Vad jag förstår är det svalare i hela Spanien. Ja, det är en bit från Marbella men en annan gån kanske du har turer hit till Extremadura =)
    Trevlig Söndag
    Kram
    Biggeros

    2019-11-17 | 13:49:30
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: