biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Fri som fågeln

Kategori: Min Blogg

 
Igår tog vi bilen och styrde vår kos till Chipionia.  Det finns ett gigantiskt växthus med ett stort urval av krukor och växter. 
 
 
Alla fåglar har fritt fram och inväntar tillfället om det kommer ett bra erbjudande
 
 
Jag tog ett snack med den superior personalen som satt högst upp på topp men fick inte ett direkt svar
 
 
Så jag promenerade vidare i den exotiska botaniska miljön
 
 
 
 
 
 
Här kan man även inta förfriskningar och något ätbart efter en lång/ kort dag.
 
 
Visst blev det ett och annat val av produkter
 
 
De har även statyer i alla dess former och med olika prisklasser.
 
 
Jag skulle kunna strosa omkring här hela dagen om jag fick bestämma men min man hade andra planer.
 
 
Appråpå min man har blivit så mycket bättre i sitt ben men går på tok för mycket. Jag får ingen hejd på honom nu.
 
Vad tyckte ni om ESC uppträdande i Israel igår?
Jag tyckte om det mesta mer än att Madonna sjöng lite falskt och att poänggivningen från folket var lite vag. Annars tyckte jag att Nederländerna var värda att vinna!!
Sedan ogillar jag när man blandar in politik med musikaliska tillställningar.
Man måste skilja på ett och annat.
 
Ps.Ni ska få se på inköpet från växthuset vid ett annat tillfälle

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Här skulle jag tycka om att gå omkring och hade kunnat stanna länge. Säkert hade även något fått följa med mig hem.
    Så roligt att maken är bättre och kan röra sig mer fritt. Men viktigt att heller inte ta i för mycket.
    Vad gäller ESC så tyckte jag att Madonnas närvaro hade kunnat undvaras. Vad tillförde hon? Vet inte om hon avsåg att vara fyndig med lappen för ena ögat, lite som Moshe Dayan.
    En del bidrag tyckte jag var sövande och för egen del höll jag på Sverige. Känns lite som om ESC överlevt sig själv.
    Kram och trevlig söndag.

    Svar: Jag undrade även om piratögat tillhörde rekvisitan eller...Dock svek sångrösten... Likaväl som ESC och Madonna så är det nog tid för retire. Schlagen är inte densamma som förr och nu ska man blanda in politik i musik. Tråkigt!!!Sveriges bidrag var bra men Nederländerna var vär vinnare. Visst är det skönt att min man börjar att bättra sig men han är lite för snabb i svängarna ibland. Han vill inte vara tull någon belastning 🤗 Så är det. Ha en mysig Söndag och om du hade bott närmare så hade du varit ett gott sällskap på växthuset// kram
    Biggeros

    2019-05-19 | 14:11:31
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Znogge säger:

    Politik och musik hör inte ihop men en del passar på tyvärr. Vinnarlåten var bra men Sveriges var bättre tyckte jag.

    Kram

    Svar: Otroligt men sant. Jag gillar även Johns låt och framförande men det var roligt för Nederländerna att få vinna.Kram
    Biggeros

    2019-05-19 | 16:08:38
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Åh vad vackert det är och jag gillar också låten som vann! :-D Kramis

    Svar: Jag unnar även Nederländerna att få vinna och låten var bra. Bidraget var skriven av en svensk låtskrivare. Kul Kram
    Biggeros

    2019-05-19 | 16:54:52
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Ama de casa säger:

    Vilket coolt ställe! Jag älskar papegojor :-)

    Jag tycker att Nederländernas låt var supertrist och framträdandet likaså. Helt klart har jag en annan smak än många andra. Ja, med tanke på att den vann, alltså :-D

    Svar: Tur att smaken är olika och det kan man tydligt se på en sådan här tillställning=) Vilken rysare det var i slutet för då trodde man att Sverige var given. Denna botaniska trädgård hade du gillat och även de fina papegojorna som gick fritt ute. Det var tyvärr ingen som ville prata med mig...
    Kan bero på att vi inte förstod varandra.
    Ha det bra🤗
    Biggeros

    2019-05-20 | 10:02:01
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • petra säger:

    Nederländerna var bra dem med men vilken rysare det var :)aldrig varit så nervös inför röstningen.så fint ställe eller växthus kanske det heter:) såg stort o mysigt ut,vi har ju vårat lilla fjärilshus hus här på haga:) kram

    Svar: Ja, kan verkligen instämma att det var en riktigt rysare både i Ishockeyranken och i Tel Avivs arena ESC.
    Så mysigt med fjärilshus. Det har jag varit i Holland och fått se otroligt fina fjärilar. Gillar verkligen botaniska trädgårdar!!
    Kram
    Biggeros

    2019-05-20 | 11:08:56
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ullie säger:

    nej men oj vilket ställe o gå runt o mysa på

    det vva det min nagelteknolog slutade så fick leta ny o där gjorde ja även fransar me . blev sådär nöjd men ja nagalarna kommer upp liten bild idag

    pussar kramar

    Svar: Lite jobbigt att hitta en ny salong och frisör när man är van med en och samma frisör🤗Hoppas att du blev nöjd med dina naglar!!
    Kram
    Biggeros

    2019-05-22 | 00:32:51
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • wiolettan säger:

    Så vackra bilder och så roligt det skulle vara att vandra runt och bese detta. Jag håller med dig, jag skulle också kunna gå där länge och bara njuta. Exotiskt, trolskt och vackert.
    Fina färggranna fåglar. Liknande såg jag i Brasilien.
    Din man måste vara rädd om sitt ben, skönt att det har blivit bättre.
    Tävlingen i Israel lyssnade jag inte på men hörde efteråt att Sverige inte vann.
    Ha det fint och sköt om dig.
    Kram!

    Svar: Det är så rogivande i botaniska handelsträdgårdar och man får mycket inspiration 🤗Min man promenerar mycket och det går framåt med mycket övningar av rehab.
    Eurovision är inte som det var förr nu handlar mycket om politik och propaganda. Då är det inte musik numer. Den låten som vann var fin och visst var Sveriges bidrag medryckande. Tråkigt att den inte vann. Man kan inte alltid vinna. Att komma 6:a var även bra.
    Ha en riktigt bra dag och ta hand om dig🤗
    Biggeros

    2019-05-22 | 10:17:53
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Heléna säger:

    Vilket underbart ställe! Där skulle jag också kunnat strosat runt en hel dag 😊 Jag tyckte att ESC var okej och håller med dig om att man inte ska blanda in politik i en musiktävling - känns helt fel! Ja Madonna... kändes mest som pinsamt att hon inte lägger sången på hyllan och istället ägnar sig åt att skriva musik åt andra. Hon sjunger ju riktigt falskt 🙄. Hoppas du får en riktigt fin dag vännen! Kramar 💖

    Svar: Du som gillar växter hade tyckt om denna botaniska trädgård=)Appråpå Madonna så borde hpn ge upp för alla blir vi gamla och måste pensionera sig. Så ser livet ut. Ha en bra dag/ kram
    Biggeros

    2019-05-22 | 12:07:58
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Emma Engström säger:

    Men så himla fina bilder du delar med dig av! Såg på ESC och tyckte faktiskt också att Madonna sjöng lite falskt :o Men det var spännande med röstningen!

    Svar: Visst var det spännande ESC kväll men röstningen var lite udda. Det är en tävling och man måste ta till sig att alla är vinnare i musik och scenagerande.Ha en bra dag=)
    Biggeros

    2019-05-22 | 20:30:02
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap säger:

    Men så mysigt det ser ut!

    Svar: Himla mysigt ställe att gå och spatserar i. Det finns så mycket att se=)
    Biggeros

    2019-05-23 | 01:29:50
    Bloggadress: http://maddisenj.se
  • Lena i Wales säger:

    Skönt att mannen är bättre nu. När var en man "lagom",hi,hi?
    Härligt glashus!
    Kul att få se vad du köpte.
    Ha det bra!

    Svar: Ja, lagom är bäst som vi brukar säga=)Min man har ondare nu efter ha gått till Fysioterapin...
    Det har ju att göra med muskler och ligament . Det går framåt iaf. Jag ska visa vad jag köpte från glashuset Lena/ kram
    Biggeros

    2019-05-23 | 07:43:58
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: