biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vill du se en pärla

Kategori: Mallorca

 
Alla sätt är bra att stå på händer. Händer det att man tappar balansen gäller det att någon stark har järngrepp.
Greppa tillfället och njut av konsten
 
 
Det som är extra fint hissar vi upp till skyarna
 
 
Denna mysiga gränd hade nästan bara konstverk i skyltfönstren och i bakgränder som har skapats av olika skulptörer. 
 
 
Finn duvan....
 
Här går det inte att missa dessa stora duvor som ligger och kuttrar i solen.
 
 
Appråpå mat..
Häromdagen åt jag heta räkor och svalkade mig med en öl. Mittemot hade jag denna fina pärlbutik
( Mallorca pärlor) i ögonvrån. Dessa pärlor är så klassiskt fina att jag var tvungen att titta lite närmare. Så nära att jag även kunde urskilja en trähäst bland dessa pärlor.
 
Vill ni se en pärla se på mig...
Nej, så går inte låten 🤔🤔😶😶🙄🙄
 
Vill ni se en stjärna, se på mig
Ni får mycket gärna, se på mig
Tårar kan jag gjuta, blixtar kan jag skjuta
Jag är prima donna assoluta
Ingen man får göra, brud av mig
Se men inte röra, se på mig
 
 Zara Leander sjöng denna låt och den har man lyckats att sjunga många gånger till bords men oftast omgjord till snapslåt.
 
Majorica Pearls
 
Majorica is the brand name of imitation pearls made by Majorica, S.A. (a Spanish registered company) on the Spanish island of Majorca in the Mediterranean since 1890. Majorica pearls have a closer resemblance to natural pearls, than any other type of imitation pearl (e.g. plastic beads).
 
 
 
 
Dessa smådjävlar lyckades att skrämma en och annan unge. Jag var en av dem som blev skrämd. Nu är jag ju inte så ung men ibland så lyckas jag få fram mitt barnasinne ( ofta).
 
 
Tyvärr vet jag inte vad de gjorde reklam för. Kanske deras hemska masker som var hemmagjorda.
Bra sätt att jaga bort nyfikna.
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Vad roligt att hänga med dig till Mallorca. En favoritplats! Var här för första gången resan 1960 och sedan dess har det blivit många resor och besök hit. Måste nog bli en tur i vår. Gillar både Palma och resten av ön. Härliga bilder du tagit i Palma.
    Mallorcapärlor har jag en del av och jag gillar dem verkligen. Användbara.
    Önskar dig fortsatt fina dagar här.
    Kram!

    Svar: Jag har aldrig varit i Palma men däremot har jag för övrigt varit på Mallorca för över 30 år sedan. Palma är en jätte mysig stad och levererar verkligen. Det är 3 veckan nu och snart hemkomst. Jag vill verkligen återkomma igen och upptäcka resten av ön. Majorica pärlor är så tjusiga men dessvärre äger jag inga sådana pärlor utan riktiga sötvattens pärlor. Jag tycker verkligen du bör ta dig en resa hit igen Ditte// kram
    Biggeros

    2019-03-04 | 20:55:23
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Jag njuter, jag lovar. Precis som jag gjorde med föregående inlägg:-)

    Svar: Så härligt att du njuter med÷)Jag är även såld och älskar kulturella gator och motiv. Jag har hamnat rätt. Jag kommer troligtvis återkomma hit igen. Det lider mot sitt slut och jag har sett mycket av Palma. Däremot kommer jag åka runt på ön lite mer vid nästa tillfälle🤗
    Biggeros

    2019-03-04 | 23:42:01
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Marie säger:

    Underbara bilder och fin och rolig info det är nog många inkl. Jag som längtar till Palma. Puss och kram 💕 Mamma

    Svar: Det är värt ett besök i Palma🤗Idag har jag besökt Katedralen och är helt slut i benen. Nu sitter jag och njuter av en kopp kaffe och dylikt på Level
    Kram
    Biggeros

    2019-03-05 | 15:30:08
  • Jessica Högberg säger:

    Igår provade vi vin från Mallis;)

    Svar: Så sammanträffande 🤗🤗Var det gott?
    Biggeros

    2019-03-05 | 19:30:09
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Ännu ett härligt inlägg från Palma. Vad kan man mer begära än fina statyer och vackra pärlor!

    Kram

    Svar: Jag köpte Mallorca pärlor i örhängen igår. Även olika sorters smaksatta salter från Medelhavet. Statyerna är även i min smak🤗Kram
    Biggeros

    2019-03-05 | 20:11:04
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    oj va häftigt den typ av gränder älskar jag!! kan fota i mängder får aldrig nog liksom, folk undrar ibland vad ser hon här ha ha ha fin dag kram fina du <3

    Svar: Min man tänker exakt likadant😃🤣😂Jag ser saker som en del andra inte gör och även du. Detaljer kallas det. En stor kram på dig🤗
    Biggeros

    2019-03-06 | 09:45:13
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Härliga bilder från Mallorca!
    Njut!
    Hälsningar från Lena i Marbella

    Svar: Tack Lena jag njuter för fulla drag🤗Kram
    Biggeros

    2019-03-06 | 11:51:39
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Absolut, både det röda och vita=)

    Svar: Röda och vita pärlor...
    Biggeros

    2019-03-06 | 16:38:46
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    He he, exakt!

    2019-03-09 | 15:43:07
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: