biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Kapell

Kategori: Mallorca

 
Det finns så många fina kapell i Katedralen och jag ska visa ett fåtal av dem
 
 
 
 
 
 
 
Det var så många kapell placerade runt om hela Katedralen så jag var tvungen att föreviga namnet på endel  kapell som för mig var mer intressanta.
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna gedigna urna stod i slutet av Katedralen och emellan många kapell.
 
 
 
 Livets träd 
Jag gillar verkligen detta färgsprakande och glimmande träd i en av kapellen.
Det är detaljerna som gör det...
 
 
Två urtjusiga väktare per vardera sida som vaktade denna heliga gestalt
 
 
Sist men inte minst på denna resa så kom jag till Katedralens inneträdgård innan jag fann utgången.
Här passade även turister på att lätta på trycket.
 
 
 
Hoppas att ni har haft en givande resa genom att ha sett Katedralens in/utsida.
Det yttre är det inre är för mig lika bettdelsefullt att få lära känna på denna kulturella resa i Palma.
Jag är nöjd och belåten.
 
 
 Här gestaltar sig även ett livets träd och namnger ett antal av heliga personer.
Jag avslutar detta inlägg med ett härligt konstverk intill Katedralens utsida.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Ja, här kan man tillbringa lång tid med att se allt. Jag hade helt klart glömt kapellen men nu när du visar så minns jag och hittade även jätttegamla svartvita bilder inifrån ett par av kapellen. Tack för besöket och fö rfina bilder och info. (Den kom jag inte alls ihåg)
    Kram!

    Svar: Så roligt ändå Ditte att du har varit i denna Katedral och att vi har något att jämföra med varandra. Endel har nog ändrats och till en viss fördel. Tack för att du följer med på resan// kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 15:54:49
  • Jessica Högberg säger:

    Verkligen en fin resa du tar oss med på <3

    Svar: Härligt att höra Jessica🤗🤗
    Biggeros

    2019-03-10 | 15:55:51
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Oj vad häftigt allt ser ut! :-D Kramis

    Svar: Gillar Katedraler🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2019-03-10 | 16:53:52
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Marie säger:

    Mycket fin katedral. Kram Mamma ❤️

    Svar: Otroligt fin Katedral// kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 17:41:26
    Bloggadress: http://emotionsandpassion.blogg.se/
  • Marie säger:

    Mycket fin katedral kram Mamma ❤️

    Svar: Det finns många fler kapell men dessa var ett urval jag gjorde. Finns så mycket mer. Kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 17:42:42
    Bloggadress: http://sophiesmat.blogg.se/
  • Marie säger:

    Väldigt vacker katedral kram Mamma ❤️

    Svar: Jag håller verkkigen med🤗🤗Kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 18:39:46
  • Ullie säger:

    åh men fina bilder
    gillade ju kistan o trädet gud så fint
    så jätte fin katedral verkligen

    jaha å får man väl säga välkommen hem igen då . bäst hemma hur det än är brukar ja säga
    kramar fina vännen

    Svar: Tack så mycket!! Gudaskönt att vara hemma igen!!Gillar även det färggranna trädet. Så mycket annat var även en fröjd för ögat. Ha en bra dag// kram
    Biggeros

    2019-03-11 | 00:52:14
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Petra Olsson säger:

    Så fint och vilken härlig guidad tur du tar oss med på:) kram

    Svar: Tack för möjligheten och alla intresserade vänner som har orkat följa med på resan🤗🤗Kram
    Biggeros

    2019-03-11 | 09:10:04
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Trist när ställena dör ut sådär under lågsäsongen. Det är bra med Torrevieja, den lever året om. Självklart är det mindre folk och en del stänger under lågsäsongen, men det är ändå liv och rörelse hela året :-)

    Jag har bara varit på Mallorca en gång (för många år sen) tror att vi då passerade Magaluf? Men vi bodde nån annanstans som jag inte heller minns :-D

    Svar: Jag har heller inget fräscht minne var jag var på Mallis. Tror att det var Alcudia. När vi letade efter hus så började vi att leta utmed kusten. Vi insåg att många turistorter dör under vinterhalvåret. Så vi hamnade i Jerez där jag trivs jätte bra. Vad jag förstår trivs ni bra i Torrevieja 🤗Magaluf är väl inget ställe för mig idag men troligtvis när jag var yngre. Krya på dig Ama 🤗🤗
    Biggeros

    2019-03-12 | 11:26:49
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: